Kauheen aikasin sitä alkaa tarttua ei-toivottuja juttuja päiväkodista :/

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kuten toisten nimittelemistä, joka on nyt saatu kitkettyä pois. Kiroilua, joka ilmenee haukkumisen yhteydessä "jumalauta, kakarat". Lisäksi usein tuo jätkä on kertonut, mitenkä siellä on toisia jotkut haukkuneet rumaksi, tai pilkanneet vaatteita. Ja ikäluokka tuolla on 3-5v. Omani täyttää nyt kohta 4v, ja pikkuveljensäkin on kohta siirtymässä tuonne isoihin - hirvittää.

Jotenkin sitä haluaisi "suojella" tolta menolta vielä tota alle 3-vuotiasta edes. Vaikka onhan se joskus edessä, juu, mutta niin kovin aikaisin... :(

Nyt siellä on eräs poika, joka aina hoitajien ollessa pois näkyvistä, sanoo pojalleni että "koske pyllyyn/pippeliin, koske" *huokaus*
Ja näistä käydään jatkuvia, jatkuvia keskusteluja, kun yhtä hämmentyneitä ollaan pojan kanssa molemmat.

Jotenkin sitä ajatteli, että vasta koulussa, eikä edes ihan ekalla luokalla, tulisi näitä...

Niinpä, surkeeta on... Onneksi siellä sentäs koulutetut hoitajat (vaikka ihmetyttääkin mistä tuo "jumalauta kakarat" on tarttunut") jotka ymmärtää näitä asioita. Minä kun kerhossa kysyin miten siellä puututaan kiusaamiseen, niin vastattiin ettei 3-5 vuotiaat osaa toisiaan kiusata :O

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Niinpä, surkeeta on... Onneksi siellä sentäs koulutetut hoitajat (vaikka ihmetyttääkin mistä tuo "jumalauta kakarat" on tarttunut") jotka ymmärtää näitä asioita. Minä kun kerhossa kysyin miten siellä puututaan kiusaamiseen, niin vastattiin ettei 3-5 vuotiaat osaa toisiaan kiusata :O

Se oli ollut unihetki, kun toi oli semmosta sanonut. Ja kuulemma Matilta (nimi muunnettu) on kuullut tätä. Matti on se sama, joka käskee noihin pylly/pippeli -juttuihin, ja on vanhimpia tossa ryhmässä. Epäilin ensin isovanhempia, jotka ovat erittäinkin rääväsuisia, ja sieltä on ajoittain tarttunut muutama "vittuperkele" pienten puheeseen, mutta poika itse kertoo osasta näistä isommista lapsista, joilla on kyllä melkosen suuret jutut noin pieniksi ihmisiksi... :/

Voi kääk, tuntuu myös jotenkin tuskaiselta päästää lapsiaan tietoiseksi pahasta maailmasta... Ei sitä osaa edes ajatella mitä kaikkia juttuja saattavat joutua kohtaamaan. Mulle esim. tuollainen peppu/pippeli koskettelu on ihan vierasta, vaikka toki aina sanotaan, että pikkuveljen pippeliin ei saa koskea (jos vanhempi yrittää koskea) kun vaippoja vaihdetaan hänelle. Siis siten vierasta, etten tullut ajatelleeksi, että joku lapsi pyytäisi toista koskemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Voi kääk, tuntuu myös jotenkin tuskaiselta päästää lapsiaan tietoiseksi pahasta maailmasta... Ei sitä osaa edes ajatella mitä kaikkia juttuja saattavat joutua kohtaamaan. Mulle esim. tuollainen peppu/pippeli koskettelu on ihan vierasta, vaikka toki aina sanotaan, että pikkuveljen pippeliin ei saa koskea (jos vanhempi yrittää koskea) kun vaippoja vaihdetaan hänelle. Siis siten vierasta, etten tullut ajatelleeksi, että joku lapsi pyytäisi toista koskemaan.

No ihan vierasta oli täälläkin juu :/ Ja ton myötä on siis usein saanut tähdentää sitä, että toisen yksityisiin paikkoihin ei todellakaan mennä pitelemään, missään tilanteessa, ja omiinsakaan ei tarvitse antaa kenenkään koskea.

Yhteistyössä