Kauhee,mulla on tili menny 500 miinukselle:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Sampo pankistaki oli yrittäny soittaa ja kävin sit verkkopankissa niin mitenhän tää menee nyt..mulle perjantaina tulee raha niin sehän sillä lyhenee..ottaako kortin pois tms?en kehtaa soittaa sinne nyt enkä pytykänä kun oon töissä...miten en oo huomannu että noin paljon miinuksella on:O minä tyhmänä vaan höylään korttia ja sampo on muuten vmäinen pankki kun ei heti vähennä mitä on ostanu jne...

500e on saakelin iso summa. En voi parhaalla tahdollakaan ymmärtää, miten joku voi kuluttaa PUOLI TONNIA ihan tosta vaan, huomaamattaan :headwall: Vaikka minä koko ajan kaupan kassalla hokisin "luotolle, luotolle, luotolle", en saisi tuollaista summaa miinukselle muulla kuin luksustuotteilla tai toistuvilla merkkivaate/tavara-ostoksilla. Ruoasta tuota ei kyllä tapahdu vaikka ruoka kallista onkin, ellei syö kuin elefantti tai nautiskele kaviaaria aamupalaksi. Huoh... ei hyvää päivää...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toi on muute vmäistä, meillä usein käy niin Sampolla, että se ei laita mitään varausta tilille ja voidaan ihan rauhassa kuluttaa rahaa enneku saattaa yhtäkkiä pasahtaa miinukselle o.OTosin mein max miinuksella o ollu 30e :D

juu,no tuo sampo pankki on näköjään antanu vetää miinukselle noinkin paljon:O katoin just niin ei oo ku muutama prisman ostos kerta eli noin 4 kertaa kahen viikonaikan ja satanen noin aina kerralla menny... no mulle tili tulee niin lyhenee siitä,jos ei ota korttia pois,aivan sama vaikka ottaskin kun niin perseestä tuo sampo...aina miinuksella ja paljon...

Aa, tili kun on miinuksella, on se pankin vika?

Meillä se ongelma on ollut, kun ei mene varausta eikä näy paljonko realistisesti tilillä on rahaa vaan näkyy jokin suurempi summa kaupassa käynnin jälkeenkin. Miehellä on debit-kortti, joten se voi mennä miinukselle. Tosin on mennyt sen 30e, lähinnä koska mies on laittanut palkkansa suoraan säästötilille,olen siirtänyt miehen tilille rahaa ja yllättäen onkin mennyt 150e ruokaostokset tililtä, joiden luultiin menneen edellisellä viikolla :D Enemmänkin ehkä huomimattomuutta ja muistamattomuutta, joka ei vaikuta meidän talouteen mitenkään ja sen 30e miinusta saatiinsamantien maksettua tietty :D

niin justiin tuo että saattaa näkyä tänän että jaa siellä onkin vielä 350 e ja käyn kaupassa ja luulen että on heti ottanut jne...kun en nosta juurikaan käteistä ja sit huomenna onkin se 300e miinuksella kun vasta viimeviikkosisa ostoksia on lyhetäny... no ei vaan ku ärsyttää kun ei osuuspankissa oo noin siellä otetaan heti se raha mitä on käyttäny tililtä pois. aina oon velkani kuitenkin lyhentäny pankille jos yli on mennyt,mut tuo 500e yllätti mutkin...mieskin kun käyttää sitä korttia...nyt sanotaankin samposta tili irti ja siirrytään vaan osuuspankkiin. debit meilläkin on.

Toi on aika iso määrä kyllä miinukselle, mutta ei tietenkään mahdotonta. Sun on ollut pakko tehdä pienessä ajassa paljon pieniä ostoksia kaupoissa joissa ei varmisteta edes sitä euroa...
Nykyäänhän kylmäasemat alkaa olla jo kaikkialla sitä että se tarkastaa sen summan mitä maksimissaan meinaat tankata, kaupat voi yli 50 ostoksista tehdä varmennuksen ja sitten on paikkoja joissa mennään sillä euron varmennuksella.

No, sä soitat pankkiin ja kerrot tilanteen. itsellä on joskus tili ylittynyt parilla eurolla joten en tiedä miten pankki suhtautuu noin isoihin ylityksiin.
Ei se maailma silti siihen kaadu. Yritä vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja pitää kirjaa menoista....

No mitähän pakaraa? Siis jos katsot Otto-automaatilta tilisi saldoa niin siinä on kaksi rahasummaa näkymissä. Se mitä tililtä on vielä vara nostaa ja se, mitä tilillä kokonaisuudessaan on rahaa (eli mukana myös ne jutut mitä ei ole ehditty veloittaa).

Me ainakin käytetään täysin nettipankkia, itselle maksaa 50snt joka kerta kun katsoo otto-automaatilta tiliä ja koska nettipankista ne näkyy niin sitä on käytetty. Nyt vasta ollaan alettu kiinnittämään huomiota, että voi tulla viikon-puolitoista myöhässä tilitapahtumat sinne ja koska tilillä ei näy mitään varauksia, emme tiedä tilin tarkkaa summaa. On siinä yritettä useasti muistella, mitä on ostettu, mitä on maksanut yms. Mutta kieltämättä on tullut yllätyksiä, kun on huomattavasti myöhässä mennyt tililtä.

Me ainakin käytetään täysin nettipankkia, itselle maksaa 50snt joka kerta kun katsoo otto-automaatilta tiliä ja koska nettipankista ne näkyy niin sitä on käytetty. Nyt vasta ollaan alettu kiinnittämään huomiota, että voi tulla viikon-puolitoista myöhässä tilitapahtumat sinne ja koska tilillä ei näy mitään varauksia, emme tiedä tilin tarkkaa summaa. On siinä yritettä useasti muistella, mitä on ostettu, mitä on maksanut yms. Mutta kieltämättä on tullut yllätyksiä, kun on huomattavasti myöhässä mennyt tililtä.

Mitähän ihmettä. Tuolla verkkopankissa mulla ainakin näkyy "Saldo" ja "Käyttövara" erikseen. Mun mielestäni aika heti tulee ne "Varaukset" jos on korttia heiluttanut? Vai eikö näin ole?

Mitähän ihmettä. Tuolla verkkopankissa mulla ainakin näkyy "Saldo" ja "Käyttövara" erikseen. Mun mielestäni aika heti tulee ne "Varaukset" jos on korttia heiluttanut? Vai eikö näin ole?

Miehellä ei, ollaan mietitty, voiko syy olla debit-kortissa, jonka kanssa kuitenkin voi mennä tili miinukselle. Rasittaa tuo kortti, ollaan mietitty pankin vaihtoa, kun jatkuvasti saa olla pelaamassa tilien ja rahojen kanssa ja ihmetellä että mikä maksu menee ja koska..

Miehellä ei, ollaan mietitty, voiko syy olla debit-kortissa, jonka kanssa kuitenkin voi mennä tili miinukselle. Rasittaa tuo kortti, ollaan mietitty pankin vaihtoa, kun jatkuvasti saa olla pelaamassa tilien ja rahojen kanssa ja ihmetellä että mikä maksu menee ja koska..

Luulen, että kortista on kyse. Mulla on ihan vain VISA Electron.

Debit-korttihan on vanha pankkikortti.. sillä vetää kaikilla pankeilla miinukselle tilin jos ei tajua seurata.. Miehellä Op:n debit ja sekään ei näytä heti niitä varauksia kun kaupassa maksaa.. ainoastaan tankkaukset näkyy samantien katevarauksina.. todella ärsyttävä koko kortti ja sais poistua mun mielestä kokonaan käytöstä :D

juu,debit kortti mullakin ja jos viime viikolla ostin 100euron ostokset tokmannilta ja nyt katon tilille näkyy että ois vielä 300e niin ei oo lyhentäny sitä tokmannia edelleenkään. eli voi ottaa vaikka vasta viikon päästä rahanki pois.... ja sit menee tili miinukselle ja pahinta on kun ei tiedä et tili on miinuksella ja luulee kun eilen kattonu esim että onkin vielä 250e siellä niin käyttää ostoksiin korttia ja sit onkin tili miinuksella... korkoa kasvaa ja kortin voi kaupassa myyjä pois ottaa jos maksaa sillä ja varsinkin jos pankki huomannut. mut laita esim nettipankista viestiä et hoidat ylityksen heti. niin ei pitäs ongelmaa olla?? mulla oli joulun aikaan yli 700e tili miinuksella:/. oliki vittumaista kun seuraava palkka tuli niin jäiki vaan 40e käteen kun kaiki meni miinuksien maksuun!!!

Yhteistyössä