Kauheat menkkakivut. SOS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Menkkakipuilija00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Menkkakipuilija00

Vieras
Eli nyt jo neljäs päivä menkkoja ja kauheat kivut jatkuu. Lämpö välillä auttanut ja liikunta, mutta tein vähän vatsalihaksia ja taas kivut alkoi. Mitä teen? En haluaisi särkylääkkeitäkään vedellä 24/7.

Eipä tuohon oikein muu auta kuin särkylääkkeet. Itselläni oli kovat menkkakivut aina nuorena, mutta loppuivat kun tulin raskaaksi eikä sen jälkeen enää ole ollut tuntoa alapäässä ollenkaan.

Moi! Jos särkylääkkeet ei auta, voisit kokeilla esim. että menet suihkuun ja suihkutat lämmintä vettä alaselän kohdalle (esim istut penkille). Veden juonti myös auttaa. Kannattaa kokeilla sitä, että menet selin makuulleen esim. sängylle ja laitat tyynyn alaselän alle tai alavatsan päälle (molempiin.) Liikunta myös yleensä auttaa (lenkkeily.) sit kannattaa miettiä että "ei mua satu, ei mua satu" se myös monesti helpottaa. eli älä mieti niitä kipuja. Ja sit esim rauhottava musiikki auttaa. Kyllä se siitä pian, tsemppiä! Kyl niihi aina joku apu löytyy, mut lääkkeet liiallisessa määrässä ei ole koskaan hyvästä. Mul parhaiten auttaa toi suihkujuttu. Kannattaa välttää myös rasvasta ruokaa. Kyllä ne helpottaa vielä! Itse tässä kärsin juuri mahataudista, joten tsemppiä sinne! :)

Ja ainiin, toki jos jokaisissa menkoissa tulee AINA yhtä kovat kivut, suosittelen käymään lääkärillä. Saattaa määrätä vaikka e-pillerit kipuja lievittämään.

Itselläni on ollu jo 3 vuotta, eli oon nyt 13 ja ne alko 10 vuotiaana. Ja mulle on yritetty sekä koviin kipuihinm että runsaihin vuotoihin nyt 1 vuoden aikana 3 eri pilleri merkkii mut ei oo auttanu. Ja mua naistenvaivojen aikaan sattuu yhä ja yhä enemmän jos liikun. Et mö silloin vain lepään ja lepään. Ja sitten vielä kun ne viel kestää 5 tai ainakin 6 päivää. Joskus jopa 9 päivää. Ja tää on todella ärsyttävää, koska en jaksa. Toisaalta taas en halua mitään kiwrukkaaa, koska kierukan laittaminen sattuu laittaessa sekä jos haluu sen joskus pois.

Et mikä on sitte se tabletti? Siis joku sellane joka otetaa, ja se kestää muutaman vuoden tai viikon? Tai siis se kapseli siis?

Liikuntaa kohtuudella, silleen että veri pääsee kiertämään lantion seudulla, mutta vatsalihasten teko on liikaa, silloin veri tulvii ja vuotokin voi olla runsaampaa!

Yhteistyössä