kauheat kivut... valistakaa!

Onko ihan normaalia että on kauheat menkka kivut jälkivuodon aikana?
Mä synnytin 16.6 ja nyt on viikon ollu kauheita kipuja mähassa, selässä ja lantioluilla. Nää kivut ei oo yhtään samanlaisia ku ne jälkisupistukset. Ja sit tänää multa tuli semmonen kananmunan kokonen kova "klimppi" emättimestä, eikä oo aavistustakaan et onko tää nyt ihan normaalia.
Mulla oli kyllä revenny istukka mutta, pääsin kaavintaan pari päivää synnytyksen jälkeen joten uskois nyt että ei pitäis pahemmin enää mitään klimppejä tulla.
Onko kellään ollu mitään vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ansku-81:
Peesailen aikaisempia vastaajia - soita neuvolaan! Mä sain sairaalasta sellaiset ohjeet et jos tulee isoja hyytymiä, on otettava yhteyttä synnärille tai neuvolaan.
Samat neuvot annettiin sekä sairaalasta, että neuvolasta myös mulle! =)

Kiitos vastanneille!
Olin eilen neuvolassa ja kysyin asiasta.
Täti käski olla ottamatta kipulääkkeitä, ja seurailla että häviääkö kivut, jos häviää niin ei pitäis olla mitään ongelmia.
Oli vissiin klimppi vaan kiusannu ja saanu aikaan kauheet kivut, mut nyt tuntuu aivan uskomattoman upeelta sillä ei oo minkään sortin kipuja missään! =)

Mulla tuli jo sairaalassa sellainen nyrkin kokoinen klimppi ulos. Mulla oli siis ollut ihan ehjä istukka. Hoitsu sairaalas sanoi, et joskus kerääntyy hyytymää ja et pääasia et tulee ulos, ettei tosiaan tulehdu. Klimpin ulostuloa seuras kauheet kivut, ja sit loppui kun seinään. Siis jos jälkisupistuksia ei lasketa.

Yhteistyössä