Kauheaa kirvelyä ja kutinaa alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA!

Vieras
Elikkäs mulla on ollut jo pari kuukautta kamalaa vaivaa alapäässä.
Tuntuu kamalaa kirvelyä ja kutinaa sekä lisäksi virtsähädän tarvetta, ja kun menee vessaan, ei tule kuin pari pisaraa virtsaa.

Olen yrittänyt hoitaa canesten kombi voiteella, mutta ei auta. Yhdynnässä en havaitse mitään kipua.
Myöskään alapää ei näytä mitenkään erikoiselta, ehkä vähän punoittaa ja turvonnut...?

Apua, menee hermot tähän kutinaan...

Elikkäs mulla on ollut jo pari kuukautta kamalaa vaivaa alapäässä.
Tuntuu kamalaa kirvelyä ja kutinaa sekä lisäksi virtsähädän tarvetta, ja kun menee vessaan, ei tule kuin pari pisaraa virtsaa.

Olen yrittänyt hoitaa canesten kombi voiteella, mutta ei auta. Yhdynnässä en havaitse mitään kipua.
Myöskään alapää ei näytä mitenkään erikoiselta, ehkä vähän punoittaa ja turvonnut...?

Apua, menee hermot tähän kutinaan...

Jos pari kuukautta jo vaivannut, niin käy gynellä. Itselläni joskus ollut tosi hankalia hiivatulehduksia. Eivät mene yhdellä kuurilla ohi. Auttaako canesten kutinaan yhtään? Voisit kokeilla voidella myös bebantenilla, jos limakalvot olisivat kuivat.

Viimeksi muokattu:
Jos pari kuukautta jo vaivannut, niin käy gynellä. Itselläni joskus ollut tosi hankalia hiivatulehduksia. Eivät mene yhdellä kuurilla ohi. Auttaako canesten kutinaan yhtään? Voisit kokeilla voidella myös bebantenilla, jos limakalvot olisivat kuivat.

Limakalvot eivät ole kuivat, ja canesten ei auta kunnolla, mutta helpottaa.. Siis hiivatulehduksesta kyse?

Viimeksi muokattu:
Kannattaa mennä lääkärille selvittämään kutina, harvoin ne itsekseen paranee. Kuivat limakalvot voi myöskin aiheuttaa kirvelyä, mutta siihen auttaa apteekin perusöljy (aqualan oil tai muu vastaava). Joskus voi hiivaltulehdusvoiteetkin ärsyttää ihoa ja saada kutinaa aikaan vaikka tulehdus onkin poissa. Tuohonkin voi olla perusöljystä apua. Jos olet hiivatulehdusta epäilemässä niin kannattaa tarkistaa löytyykö kokkareista vuotoa ja ehdottomasti muutakin lääkettä käyttöön kuin pelkkä voide. Itselläni ei ainakaan lähde pelkällä voiteella hiivatulehdus.

Kannattaa kuitenkin käydä ensin lääkärillä selvittämässä, koska jos käytät hiivatulehduslääkettä niin ei hiiva välttämättä näy tuloksissa. Ei siis kannata aloittaa uutta kuuria ennen kuin on asia selvinyt kunnolla. Aqualan oilista voi kuitenkin olla ensiapua tuohon kutinaan.