Kauhea vauvakuume, mutta mies ei halua missään nimessä toista lasta...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei, täälläpäin sama juttu: esikoisen vauvavuosi ei ollut todellakaan pastellista hymistelyä vaan tutkimuksissa ravausta, itkua päivin öin, ainaista epävarmuutta ja huonouden tunnetta. ja silti on vauvakuume toiseen lapseen...

me ollaan ajateltu se niin että vaikka kuinka pelottaa että itkuhuutoa tulisi kakkosen kanssa, niin tietäisi reagoida aiemmin kaikkiin oireisiin ja uskaltaisi ankarammin vaatia hoitoa ja tutkimuksia heti eikä "kattellaan nyt kun kaikki lapset aina huutaa".

eli yllätysmomentti on ainakin pienempi sitten toisen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja niin :
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Lydia:
Mikä ihme siinä on, että suuri osa naisista lasten hankkimisesta puhuttaessa höpisee VAIN siitä vauva-ajasta?? Aina nämä samat "voi kun olis kiva sellanen pieni nyytti" "Mä haluan vielä kerran sellasen käärön" Lapset ovat niin vähän aikaa vauvoja että siihen jää aika monta vuotta jotain aivan muuta. Kukaan ei koskaan sano "Voi kun olisi kiva sitten saatella se ekaa päivää kouluun" ym. Kummallista. Tämänkin aloittajan ensimmäinen syy oli "Tuntuu surulliselta etten enää kokisi sitä vauva-aikaa" Siksikö niitä lapsia hankitaan??

Mie olin iloinen kun vauva-aika meni ohi. Nyt pojua on ihana katsella ku toimii niin paljon itsenäisesti ja hänen kanssa on kiva touhuta kaikkea. En kaipaa yhtään vauva-aikaa ja se onkin yksi syy, miksei meille lapsia enää tule...ei kiinnosta yhtään, mitkään yöheräilyt ja -syötöt ym. ym....

olet vaan laiska.

Ei vaan nyt on ihanasti aikaa myö itselleni ja tärkeälle harrastukselleni. Jos taloon tulis vauva, ni se kaikki ois pois omasta ajasta. Eli itsekäs olen :D

olet, valitettavasti lapsen kustannuksella

Ei tää lapsi siitä kärsi. Se seuraava lapsi kärsisi ja siksi ei halutakaan.

mistäpä tiiät ettei kärsi/tuu kärsimään...

vähemmän aikaa ja kaverien kanssa oloa jäis lapselle jos vauva tulis taloon, sekä vielä vähemmän aikaa meiltä hänelle.

Outoa touhua. Pienten lasten kasvatussuosituksissa ollaan menty ihan täyteen symbioosiin, ja kouluikäiset hädin tuskin näkevätkään vanhempiaan. Ei ihme, että nuoriso voi pahoin.

Alkuperäinen kirjoittaja öhmö:
Outoa touhua. Pienten lasten kasvatussuosituksissa ollaan menty ihan täyteen symbioosiin, ja kouluikäiset hädin tuskin näkevätkään vanhempiaan. Ei ihme, että nuoriso voi pahoin.

miten liittyy minun aloitukseen?

Koita pehmittää miestäsi, olen aika varma, ettei tule "yhtä vaikeaa" toista vauvaa. Tuohon ei tietenkään kannata nojata, MUTTA eihän ole teidän 2,5v:n syy, että hänellä oli vaivoja ja nyt hänelle ei sen vuoksi yritetä saada sisarusta :(

Alkuperäinen kirjoittaja menoks vaan:
Koita pehmittää miestäsi, olen aika varma, ettei tule "yhtä vaikeaa" toista vauvaa. Tuohon ei tietenkään kannata nojata, MUTTA eihän ole teidän 2,5v:n syy, että hänellä oli vaivoja ja nyt hänelle ei sen vuoksi yritetä saada sisarusta :(

Niinpä. Mä olen välillä puhunut lähes päivittäin ja sitten pidän taas taukoa ja sitten otan taas hissuksiin uudelleen puheeksi.... =0 =)

Ei vielä näytä tuottaneen tulosta! Mulla vielä endometrioosi, joten voi olla että jos vuosia odotellaan (tai vaikkei odoteltaskaan) on turha enää edes yrittää.... =/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se viittasi näihin pariin keskustelijaan, joista toinen halusi vain yhden lapsen, koska tiesi pystyvänsä näin pitämään tästä parempaa huolta, ja toinen leimasi toisen itsekkääksi.

Ja olen kyllä elävässä elämässäkin tavannut näitä, jotka hädin tuntevat omia lapsiaan, ja lisää pitäisi saada. Sinuun asia ei sen kummemmin liity.

Se viittasi näihin pariin keskustelijaan, joista toinen halusi vain yhden lapsen, koska tiesi pystyvänsä näin pitämään tästä parempaa huolta, ja toinen leimasi toisen itsekkääksi.

Ja olen kyllä elävässä elämässäkin tavannut näitä, jotka hädin tuntevat omia lapsiaan, ja lisää pitäisi saada. Sinuun asia ei sen kummemmin liity.

Mielenkiinnosta kysyn.. mitä sinä ajattelet? Ilmeisesti sen, että jokainen tekee kuten omalle tilanteelleen se sopii?

Mielenkiinnosta kysyn.. mitä sinä ajattelet? Ilmeisesti sen, että jokainen tekee kuten omalle tilanteelleen se sopii?

Siis tarkoitatko, että mitä ajattelen teidän tilanteestanne?
Jos piikkejä suinkin riittää biologisessa aamukammassa, niin yrittäisin odotella, josko muisto vauva-ajan vaikeuksista haalistuisi ja miehen mieli muuttuisi. Muussa tapauksessa varmaan koettaisin niellä pettymykseni ja ryhtyisin pitämään kenneliä tai häärimään lapsen harrastusporukan aktiivivanhempana...

Ajattelen tosi vahvasti, että ihminen on vastuussa ennen kaikkea niistä olemassa olevista ihmisistä, jotka on joko itse kumppanikseen valinnut tai itse tähän maailmaan tuottanut. Sinä varmasti tiedät asiasta enemmän kuin minä, kun kerran olette ainokaisenne vaikeuksien kautta saaneet.

Siis tarkoitatko, että mitä ajattelen teidän tilanteestanne?
Jos piikkejä suinkin riittää biologisessa aamukammassa, niin yrittäisin odotella, josko muisto vauva-ajan vaikeuksista haalistuisi ja miehen mieli muuttuisi. Muussa tapauksessa varmaan koettaisin niellä pettymykseni ja ryhtyisin pitämään kenneliä tai häärimään lapsen harrastusporukan aktiivivanhempana...

Ajattelen tosi vahvasti, että ihminen on vastuussa ennen kaikkea niistä olemassa olevista ihmisistä, jotka on joko itse kumppanikseen valinnut tai itse tähän maailmaan tuottanut. Sinä varmasti tiedät asiasta enemmän kuin minä, kun kerran olette ainokaisenne vaikeuksien kautta saaneet.

Joo tai ajattelin, että mitä yleisesti näistä lapsilukuasioista tms. ajattelet. Kirjoitat niin hienosti, ettei meinaa hokata... =)

Mutta siis osaan olla onnellinen toki yhdestä rakkaasta lapsestanikin!

ja muuten, koiranpennusta haaveilen myös... =)

mullakin törkee vauvakuume;esikoinen 2v ja toisesta haaveilen=)mies myös toisen lapsen haluaa mutta ei ihan vielä(mul viel opintoja kesken)nii sit ehkö tos syksymmällä ruvetaan ehkäisyt pois jättämään=)

Alkuperäinen kirjoittaja mimsku86:
mullakin törkee vauvakuume;esikoinen 2v ja toisesta haaveilen=)mies myös toisen lapsen haluaa mutta ei ihan vielä(mul viel opintoja kesken)nii sit ehkö tos syksymmällä ruvetaan ehkäisyt pois jättämään=)

autto tosi paljon alkuperäistä....

Yhteistyössä