Kauhea tilanne lastenkutsuilla, vieläkin paha mieli (väkivaltatilanne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tässä taas äiti on pelkuri, joka pelkää oman maineensa menetystä, jos tulisi toinen ero. mahdollisesti itsekin kokee väkivaltaa, jos oli hiljaa oman lapsensa hakkaamisen aikana.

[QUOTE="merika";24529996]Ei se sekavaa ole, huomasin että jäi jostain voi "veljen" pois. Siis ihan normaali uusperhe - äiti uusissa naimisissa ja toinen lapsi siitä liitosta.

Lyöjä oli siis isäpuolen VELJEN vaimo. Isovanhemmat ovat tytön äidin puolelta.[/QUOTE]
No on se sekavaa, jos olennaisia sanoja jää pois. Mene helvettiin täältä sönköttämästä, kun et tilanteessakaan saanut suutasi auki!

aikuinen toimi tilanteessa selkesti väärin, nöyrryyttävästi ja ei opastanut edes mikä meni vikaan, lapsi ei edes tiedä mistä tarkalleen käsiksi käyminen joutui. periaatteena on oikeus kehon koskemattomuuteen, niin aikuisilla kuin lapsillakin sama, lyöminen tai läpsäisy on RIKOS. lapsi ei tätä tiedä ja kantaa häpeää. herkällä lapsella tälläisillä häpeän kokemuksilla on kauaskantoiset seuraukset. Lapsi tarvitsee apua seliviytyäkseen tälläisten traumatisoivien aikuisten seurassa, lapsi tarvitsee turvallisuuden tunnetta...läpsiminen ei ole ok, olipa aikuinen kuka tahansa, kukaan ei puolustanut KUNNOLLA, joten hiljaisesti HYVÄKSYIVÄT TILANTEEN!

Suosittelen ehdottomasti lastensuojeluilmoitusta, lapsi saa siten apua, esim. tukiaikuisen jne.

Hyvä! Please ap, tee ls-ilmoitus, sen voi tehdä nimettömänä.

Mitähän tuo muksu joutuu kokemaan silloin kun ei ole vieraita ihmisiä näkemässä... Minä tekisin varmana jonkinlaisen ilmoituksen (soittaisin ainakin lastensuojeluun ja kyselisin neuvoja) jos jotain noin räikeää näkisin. Haluaisin että se lyöjä tosiaan tajuaa että se ei ole OK lyödä lapsia. Omia tai muiden omia.

Tulipa inhottava fiilis, vaikuttiko se 7-vuotias noin muuten ihan iloiselta? Siis ennen lyöntiä?

Kyllä vaikutti! Tyttö leikki iloisesti muiden lasten kanssa.

"Löi mielestäni avokämmenellä, näin kun tytön hiukset heilahti. "
Ei tuota oikein voi väkivallaksi sanoa.

"Ehdin nähdä miten tämä 7-vuotias näytti leikkihämähäkkiä 3-vuotiaalle ja "kävelytti" sitä lattiaa pitkin lasta kohti. "
Mitäs pitää pienempiä pelotella.

[QUOTE="vieras";24530029]No on se sekavaa, jos olennaisia sanoja jää pois. Mene helvettiin täältä sönköttämästä, kun et tilanteessakaan saanut suutasi auki![/QUOTE]

Opettehan sinä käytösapoja. Käytät todella rumaa kieltä.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="vieras";24530035]Ei niillä silti tarvitse pelotella pienempiä ja lapsen vanhempien kuuluisi kieltää leikki-hämähäkillä pelottelu - jos vanhempia ylipäätään kiinnostaa.[/QUOTE]

Tämän takia nykyaikana kukaan ei halua, että omat lapset leikkivät pienempien lasten kanssa. Kun ovat heti jotain piruja ja kiusaamassa ja pelottelemassa.

kaikki lapset joutuvat leikkiä vain tarkasti saman ikäisten kanssa, se on sitä nykyajan sosiaalisuutta. Puistoissakin isommat joutuvat kiertää kaukaa pienemmät, jotta ei vain pienempi lapsi kaadu leikin tiimellyksessä ja ei tule taaperon äiti hakkaamaan. tai vähintään huutamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miksi puhutaan hakkaamisesta jos saa korvapuustin. Tässäkin liioitellaan tätä juttua.
Ne on vähän kaksi eri asiaa

niinhän se on. ja lastensuojeluilmoitusta tekemään kun ei omaan elämään voi keskittyä. omilla lapsilla varmasti täydellinen elämä..

Aivan hirveää lukea tämän ketjun kirjoituksia. Taitaa olla monella vanhemmuus hukassa, kun vähätellää fyysistä väkivaltaa = lapsen oikeutta koskemattomuuteen! "miks puhutaan hakkaamisesta kun saa korvapuustin" "läpsäisy on vähän eri juttu kun lyöminen" Mä olen järkyttynyt!!!

[QUOTE="Sanni";24530114]Aivan hirveää lukea tämän ketjun kirjoituksia. Taitaa olla monella vanhemmuus hukassa, kun vähätellää fyysistä väkivaltaa = lapsen oikeutta koskemattomuuteen! "miks puhutaan hakkaamisesta kun saa korvapuustin" "läpsäisy on vähän eri juttu kun lyöminen" Mä olen järkyttynyt!!![/QUOTE]

Ja sinäkö määrittelet sitten sen mikä on oikea tapa kasvattaa lapsia? ansaitsisit varmaan itsekin pari korvapuustia.

[QUOTE="niin";24530084]Opettelehan sinä kirjoittamaan käytösapoja.[/QUOTE]

älä jaksa olla noin lapsellinen!

ja miten tässä ketjussa osa sanoo että lasta kohdellaan varmaan tosi huonosti kun ei ole vieraita? eihän se edes ollut ton 7v.n äiti joka häntä löi. vai meinaatteko että se lyöjä-äiti tulee heidän kotiin sitä lasta pieksemään??

olen ehdottomasti sitä mieltä että lyöjä-äidille rangaistus! siitä en nyt ole ihan samaa mieltä että 7v tarvitsee tukiaikuista jolle puhua asiasta tämän perusteella.

Monet raamatunkohdat suosittelevat fyysistä kuritusta. "Älä jätä poikaa kurituksetta -- ei hän kuole, jos saa keppiä. Kun annat hänelle keppiä, pelastat hänet tuonelan tieltä” (Sananl. 23:13-14; katso myös 13:24; 22:15; 20:30). Raamattu korostaa vahvasti kurin tarpeellisuutta; me kaikki tarvitsemme sitä ollaksemme ahkeria ja me opimme kurin parhaiten nuorena. Ne lapset, joita ei kuriteta, kasvavat usein niskuroivina, he eivät kunnioita auktoriteettia ja sen johdosta heidän on myös vaikea vapaaehtoisesti totella ja seurata Jumalaa. Jumala itse käyttää kuria korjatakseen meidän käytöstämme, johdattaakseen meidät oikealle tielle ja rohkaistaakseen meitä kääntymään pahoista tavoistamme (Ps. 94:12; Sananl. 1:7; 6:23; 12:1; 13:1; 15:5; Jesaja 38:16; Hepr. 12:9).

Vanhempien on tunnettava raamatulliset kurinpidon ohjeet, jotta he voisivat kurittaa oikein ja Raamatun periaatteiden mukaisesti. Sananlaskujen kirja sisältää runsaasti viisautta lasten kasvatukseen, kuten, "Keppi ja nuhtelu antavat viisautta, kuritta kasvanut poika on äitinsä häpeä” (Sananl. 29:15). Tämä jae hahmottelee kuritta kasvatetun lapsen seuraamukset — vanhemmat kärsivät häpeää. Tietysti kurin päämääränä täytyy olla lapsen etu, eikä sitä saa koskaan käyttää syynä lasten väärään kohteluun. Eikä sitä koskaan pidä toteuttaa vihan tai turhautumisen puuskassa.

[QUOTE="Sanni";24530114]Aivan hirveää lukea tämän ketjun kirjoituksia. Taitaa olla monella vanhemmuus hukassa, kun vähätellää fyysistä väkivaltaa = lapsen oikeutta koskemattomuuteen! "miks puhutaan hakkaamisesta kun saa korvapuustin" "läpsäisy on vähän eri juttu kun lyöminen" Mä olen järkyttynyt!!![/QUOTE]

Aivan, ja tuon läpsäisynkin ymmärtäisin jotenkin lapsen omalta vanhemmalta kun on arjessa yksin ja isompi hakkaa pienempää mustasukkaisuuksissaan, on jo 100 kertaa pyytänyt että lopeta, on ollut lasten kanssa pitkää päivää yksin jo pitkään, kun lasten isä tekee pitkää päivää, on henkisesti ihan loppu.

ja vahingossa läpsäisee ja samalla jo tajuaa että tekee väärin, todella väärin ja pyytää anteeksi. eikä enää koskaan menetä noin malttiaan.

Mutta että vieras akka traumatisoituu noin jostain lasten hämähäkistä ja vielä juhlissa, jossa pitäisi olla kiva ilmapiiri, ja oma penska on jo 3v. Jos noin pelkää oman kakaran traumatisoitumista, niin kyllähän se koti on silloin oikea paikka. Ei synttärit. Jos ei voi edes kerran pyytää että oma kersa pelkää hämähäkkiä mahdollisesti niin vietkö sen pois.

ja vielä ei edes hävennyt yhtään, pokkana jatkoi ilpoisena juhlimista vaikka sankarin isosisko oli loppuajan huoneessaan, häpeissään, ihmeissään, surullisena.

Ja sinäkö määrittelet sitten sen mikä on oikea tapa kasvattaa lapsia? ansaitsisit varmaan itsekin pari korvapuustia.

Mutta Suomen laki määrittää rajat sille, mitä kasvatustapoja saa käyttää. Ja ruumiillinen kuritus on kielletty.
Täytyy kyllä ihmetellä lapsen äitiä, mä olisin ainakin sanonut aika pahasti, jos joku mun lastani olisi läpsäissyt.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
älä jaksa olla noin lapsellinen!

ja miten tässä ketjussa osa sanoo että lasta kohdellaan varmaan tosi huonosti kun ei ole vieraita? eihän se edes ollut ton 7v.n äiti joka häntä löi. vai meinaatteko että se lyöjä-äiti tulee heidän kotiin sitä lasta pieksemään??

olen ehdottomasti sitä mieltä että lyöjä-äidille rangaistus! siitä en nyt ole ihan samaa mieltä että 7v tarvitsee tukiaikuista jolle puhua asiasta tämän perusteella.

Miksei täällä voisi olla lapsellinen jos täällä osa luulee olevansa muita vanhempia, parempia tai muuten vaan yläpuolella opettamalla jotain vitun käytöstapoja muille.

Uusimmat

Yhteistyössä