kauhea synnytys sairaalasarjassa?

• Viestiketjun aloittaja katsoin
  • Ensimmäinen viesti
Mulla kätilö repi lapsen ulos käsin,lapsi ei jostain syystä laskeutunut edes synnytyksen aikana ja koitin ponnistaa niin ei mitään tapahtunut.Imukuppia tai muuta ei voitu käyttää koska lapsen pää ei ollut edes näkyvissä,eli ei kuulemma ollut mihin minne sen olisi laittanut (miehen ja kätilön kertomaa tuo loppu,itseltä lähti taju)
Istumaan pystyin melkein heti mutta kaikki 'muu' sattui vielä 2kk synnytyksenkin jälkeen ja lantiopohja lihakset löystyi

vierailija
Olen aina ihmetellyt miten pieniä vauvoja voidaan repiä ulos päästä vetämällä, eikä tämä jakso ainakaan muuttanut käsitystäni. Jos vastasyntynyttä joku roikottaisi päästä kiinni pitämällä, se olisi tuomittavaa. Mutta kun saman tekee synnytyslääkäri ja vetää vielä kaikin voimin, niin homma on ok. Mutta se sektio on niin kamala peikko että sitä ei tehdä kuin pakon edessä.

vieras
Mä katsoin eilisen jakson ja melkeen kyyneleet tuli silmiin kun katsoin sitä imukuppisynnytystä. Ei liikutuksen takia vaan sen takia että muistin itekki miten pirun kipeetä se kävi. Imukuppisynnytys on ihan kamalaa ja varsinki ilman kunnon puudutteita. Never again....

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Olen aina ihmetellyt miten pieniä vauvoja voidaan repiä ulos päästä vetämällä, eikä tämä jakso ainakaan muuttanut käsitystäni. Jos vastasyntynyttä joku roikottaisi päästä kiinni pitämällä, se olisi tuomittavaa. Mutta kun saman tekee synnytyslääkäri ja vetää vielä kaikin voimin, niin homma on ok. Mutta se sektio on niin kamala peikko että sitä ei tehdä kuin pakon edessä.
Ni mietipä kun ne aikoinaan otettiin ulos pihdeillä! Ja sitä tehdään vieläkin esim. jenkkilässä.

Leipa
En kokenut imukuppisynnytystä millään tavalla traumaattiseksi. Ainoastaan se oli erikoista, että väkeä oli paikalla paljon (kaksi lääkäriä ja 4 kätilöä).
Ei sattunut imukupin laitto, kaksi ihmistä vetivät vauvan imukupilla ulos, vauva oli ihan kunnossa ja minä myös. Eppari tottakai leikattiin, mutta ei tuo imukuppi siitä synnytyksestä tehnyt kamalaa.
Menisin uudelleen ja menenkin :)

Nöösä
Ei mullakaan imukupin laittaminen sattunut ja ihan ponnistuksen aikana siinä vauvaa vedetään eli autetaan ulos. Kiwi-imukuppi oli käytössä ja se tosiaan on sellainen pehmeä, en tiedä millaisia ne vanhat on? Jälkeenpäin sattui kyllä sitten monta kuukautta, isopäinen yliaikainen vauva kun oli niin irtosi vähän luut toisistaan alapäässä.

Yhteistyössä