Kauhea sisäinen taisteluni -jäädäkö lapsen kanssa kotiin vai laittaako hoitoon 1-vuotiaana....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikea tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Päivähoito on usein järkyttävä kokemus ihan pienille lapsille. Näin minulle ovat lastentarhanopettajat ja lastenhoitajat sanoneet. len ollut siis päiväkodeissa töissä ja harjoitteluissa. Ne vuoden ikäiset siellä olivat reppanoita, ihan sääliksi kävi kun siellä oli sen ikäisiä 10 tuntisia päiviä. :( Osa sen ikäisistä pärjää, suurin osa ei.

Tuo on totta! Olin harjoittelussa päiväkodissa ja sääliksi kävi ne pienimmät, eivät saaneet syödäkseenkään kun ei syötetty, vähän itse saivat syötyä ja sotkettua.
Pitkä on päivä tyhjällä vatsalla.

Itse olen myös nähnyt mitä tarhatouhu on. Ihan väärin lasta kohtaan etenkin pientä lasta :(. En voi ikinä tehdä sitä omille lapsilleni.

Ei yhteiskunta ylläpitäisi päivähoitoa pienille, jos se olisi lapselle haitallista!

Kyllä yhteiskunta sallii tupakankin tehtailun ja myynnin vaikka haitallista. Yhteiskunta sallii myös esim sen että nistit ei joudu pakkohoitoon raskaana jne. Ei sama asia juu mutta tajuat kai pointin?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Ei yhteiskunta ylläpitäisi päivähoitoa pienille, jos se olisi lapselle haitallista!

Heh. Se on haitallista, mutta paskaako siitä tyhmän kans väittelemään.:)

kerro miten? kattavat perustelut ja tutkimukset tähän kiitos!

Mene päiväkotiin töihin ja ole pienten ja isojen ryhmässä kummassakin muutama kk ja tule sitten tänne sanomaan mitä kaikkea suljettujen ovien takan näit.

No eipä oikeastaan olo helpottunut, kun tässä tuli nyt mielipiteitä sekä koulun jatkamisen puolesta ja vastaan... :( Itsehän se ratkaisu on toki tehtävä... Mies painostaa koulunpenkille -hän etenkin luulee, että kesken se jää kokonaan, jos en nyt jo palaa. Aiemmin ajattelin, että iso lapsihan se 1v jo on... mutta nyt kun näkee kavereiden vuosikkaita niin ihan vauvojahan he ovat!

Sairaanhoitajaksi opiskelen, kun joku sitä kysyi. AMK:ssa siis. Yksi välivuosi olisi vielä siis mahdollista pitää. Mutta juuri tuohon, mitä joku jo sanoikin, olen minäkin koulussa oppinut, että tuollainen vuoden ikäinen on helpompi jättää hoitoon kuin esim.2v. Kuulemma sopeutuu paremmin ja meni ne eri "kaudetkin" silleen, että enempi ikävöi vanhempiaan sitten vähän vanhempana... tms...

Tässä nyt on kyllä sitten vielä semmonenkin juttu, että SAATAN olla raskaana... Tai menkat on myöhässä ja raskauden mahdollisuus olemassa (vahinko siis sattunut) ... Toisaalta uusi raskaus ratkaisisi ongelman... Jäisin tottakai kotiin! Saa nähdä miten käy...

Jaa-a... Kuten sanottu, teet niin kuin itse parhaaksi koet tai ehkä kohtalo sitten uuden vauvan myötä ratkaisee tilanteen. ;)

Meillä nuo ovat aloittaneet päivähoidon 1v10kk ja 1,5v iässä ja hyvin ovat molemmat sopeutuneet ja viihtyvät loistavasti. Luulisin että jos olisin tilanteessasi ja yhtään epäröihin hoitoon viemistä, jäisin varmaan kotiin vielä vuodeksi. Lapsi nyt ei varmasti ainakaan kärsisi tilanteesta ja jos itse viihtyy kotona niin mikäs sen mukavampaa.

Ymmärrän kyllä pelon siitä että opiskellut asiat unohtuvat kahden vuoden tauon aikana, mutta voihan niitä yrittää muuten kertailla ja pitää yllä kotona ollessakin. En tiedä miten pitkällä opiskelusi olevat, mutta ehkä voisit kotona ollessasi tehdä keikkaa perushoitajana ja näin pitää yllä ammattitaitoa? Jos sinulla on motivaatio kunnossa opiskelua varten niin varmasti jatkaminen onnistuu myös pidemmän tauon jälkeen, vai oliko ehkä jo valmiiksi tunne ettei ala ole sittenkään oikea? (tuli mieleen kun pelkäsit koulun jäävän kesken)

Näitä siis mietin siltä pohjalta kun sain kuvan ettet tällä hetkellä kaipaisi kovasti kouluun ja hoitoon vieminen tuntuu vaikealta.