Mä oon kärsinyt kamalasta pahoinvoinnista molemmissa raskauksissa. Esikoista odottaessa olin sairaslomalla ja silloin pystyin tietysti lepäämään. Nyt tätä toista odottaessa onkin tilanne ollut ihan toinen, esikoinen oli n. 1v.2kk kun pahoinvointi alkoi ja olen siis hoitovapaalla.
Mies tekee 2-vuorotyötä ja teki tietenkin parhaansa kotona ollessaan ja hoiti esikoisen, mutta hänen ollessaan töissä oli vaan pakko pärjätä. Nyt rv 19 menossa ja alkanut onneksi helpottaa, muutamaan päivään en ole enää oksentanut vaikka pahoinvointia on vieläkin.
Se oli kyllä ihan kamalaa, mutta kun apua ei mistään saanut niin pakkohan se vain oli pärjätä! Aina kun meni oksentamaan, sai pelätä ettei poika kiipeä johonkin ja putoa tms. Onneksi ei mitään sattunut. Mies ei tietenkään saanut mitään sairaslomaa sen takia ettei vaimolla on raskauspahoinvointia.
Voi tietty olla, että jossain työpaikassa saisikin, mutta ei tuolla ainakaan.
Oletko kysynyt saisiko teidän kunnassa esim. kodinhoitajan tai perhetyöntekijän auttamaan? Olen kuullut että jossain on ehdotettu lapsen laittamista päiväkotiin äidin raskauspahoinvoinnin takia.