Kauhea ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piika-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piika-äiti"

Vieras
En osaa päättää lähdenkö katsomaan nykytanssiesitystä (siis olemaan ilman lapsia) tunniksi vai menenkö yläkertaan muka-siivoamaan kermaliköörilasin kanssa ja toivon, että kukaan ei tule sinne kun tuijotan miettivän näköisenä parittomien sukkien koria. Samalla voisi kuunnella radiosta toivekonsertin ja kuulla millainen sää on Tervossa, Harjavallassa tai vaikka Imatralla.

Jos menen nykytanssiesitykseeen, voi käydä, että joku muu kuin minä pukee lapset mukavasti ulkoilukuntoon ja voin ulkoilla heidän kanssa hauskasti kun tulen kotiin. Sitten vaan sauna, iltapalaa, lapset nukkumaan ja ehkä se lasi kermalikööriä.

Mutta kun se nykytanssin katsominenkin on niin vaativaa ja herättää liikaa ajatuksia.
Voi kun tietäisi mitä tekisi!

Mitä ajatuksia se herättää? Kuka pukee lapset?

No liian vaikeita ja raskaita ajatuksia keväällä ajateltavaksi. En ole nähnyt teosta niin en osaa yksilöidä, mutta tapaan reagoida nykytanssiin ajattelemalla.

Ja lapsia kotona hoitamaan jäävät mies ja teinithän ne pienet pukisi... lisävaatetta, vk-puku, kurikset... ei millään jaksaisi kahta vastaan vinuavaa pukea noihin ulkona vallitseviin olosuhteisiin, mutta jos olen kotona jotenkin kaikki odottavat, että minähän ne puen.

No niin, eiköhän se ratkennutkin siinä. Ensin se kermalikööri, sitten se tanssiesitys.

Ei käy. Joudun menemään autolla enkä viitsi huitaista kermistä ennen autoilua...

Mutta päätin kaiken ajattelemisen vaivan uhallakin lähteä katsomaan tanssia. Koreografi on kuitenkin huipputasoa eikä näitä joka päivä näe.

Ja tiedä vaikka miten reipastun katsoessani ja koen jonkun voimaantumisen kokemuksen.

• Tykkää
Reactions: emeleia
voihan ne silmät sulkea siellä "tansseissakin"?

mä pelaan pasianssia. siinä saa ajatuksia hiukan rauhoitettua sillä, että laittaa ne tekemään sopivasti jotain turhaa

Yhteistyössä