Kauhea mahakipu (raskaus?)

• Viestiketjun aloittaja eppi
  • Ensimmäinen viesti
eppi
On ollut nyt noin viikon verran mahakipua. Kipu ollut vaihtelevaa, eilen ensimmäisen kerran meni niin kipeäksi että oli pakko ottaa särkylääke.
Tänään vielä enemmän kipeä, särkylääkekään ei nyt tunnu auttavan. Otettu melkein 2h sitten. Kipu on siis ihan alamahalla, luulisin että kohdun kohilla. Liikkuessa kipu pahenee niin että tekisi vain mieli olla paikallaan. Istuessa kipu vähän helpottaa, mutta sen tuntee silti.
Raskauden mahdollisuus on, kierrosta en ole varma pillereiden takia. Viime kuussa käytin viimeksi pillereitä. Raskaus olisi siis todella alussa, tuskin siitä edes voisi kipuilu johtua..

Mietin nyt vain että jos tämä näin jatkuu niin pitäisikö päivystykseen mennä, soitelle sairaalalle vai mitä pitäisi tehdä? :(
Tämä olisi nyt toinen raskaus, vaikuttaako se kipuihin/kohdun kasvuun yms?

Muistan omalla kohdallani keskenmenon joka alkoi noin, jonka jlk alkoi sattua niin paljon ja verta tippui nilkkoihin asti, jolloin menimme kättärille ja tutkimuksiin, jonka jlk todettiin keskenmeno ja pihdeillä otti pois. Kannattaa vaikka huomenna mennä terveyden hoitajalle..
Onko sulla menkat myöhässä? Testiä tehty jne..? Tsemppiä :hug: Ja vaikka näin kirjoitin niin älä pelkää että juuri sinulle olisi näin käynyt, vaan ota asiasta selvää :)

eppi
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:
Muistan omalla kohdallani keskenmenon joka alkoi noin, jonka jlk alkoi sattua niin paljon ja verta tippui nilkkoihin asti, jolloin menimme kättärille ja tutkimuksiin, jonka jlk todettiin keskenmeno ja pihdeillä otti pois. Kannattaa vaikka huomenna mennä terveyden hoitajalle..
Onko sulla menkat myöhässä? Testiä tehty jne..? Tsemppiä :hug: Ja vaikka näin kirjoitin niin älä pelkää että juuri sinulle olisi näin käynyt, vaan ota asiasta selvää :)
Menkat oli noin 3 viikkoa sitten viimeksi ja testiä en ole vielä tehnyt.
Miten aluillaan sulla raskaus tuolloin oli? Kun mietin niin mullahan olis viikkoja vasta joku 2-3(?) :eek:

Mulla oli vk 6 alkamaisillaan, ja vaikka monet sanoo kuinka ei sattuisi alkion ulos tulo niin sanon että minua sattui, tosin en tiedä johtuiko enimmäkseen siitä kun olin synnyttänyt siinä 2kk takaperin. Mutta sihen kipuun ei auttanu särkylääke, sitten helpotti kun kättärilllä otivat pois pihdeillä niin kipu hävisi kun seinään. Jos kipu ei lakkaa niin mene vielä tänään päivystykseen, niin saat selkosi asiaan, nimittäin tuota kipua mikä minulla oli silloin niin en toivo kenellekkään

eppi
Mulla oli vk 6 alkamaisillaan, ja vaikka monet sanoo kuinka ei sattuisi alkion ulos tulo niin sanon että minua sattui, tosin en tiedä johtuiko enimmäkseen siitä kun olin synnyttänyt siinä 2kk takaperin. Mutta sihen kipuun ei auttanu särkylääke, sitten helpotti kun kättärilllä otivat pois pihdeillä niin kipu hävisi kun seinään. Jos kipu ei lakkaa niin mene vielä tänään päivystykseen, niin saat selkosi asiaan, nimittäin tuota kipua mikä minulla oli silloin niin en toivo kenellekkään
Ok, kiitos sinulle! =)
Menen kyllä käymään siellä jos jatkuu, eiköhän tähän joku syy löydy jos ei lopu..

Varmasti löytävät syyn, koita auttaako suihkussa lämminvesi? Ja jos menkkasärkyä niin luulisi särkylääkkeen auttavan.. Edes hitusen.. Käy ihmeessä näytille , niin saat selvyyden eikä tarvi kivuissa olla :hug:

ippu
Mutta voihan olla toki että sinulla on alkamassa todella kivuliaat kuukautiset, niistäkin olen kärsinnyt 12 vuotiasta saakka :/ Ei kivoja...
Menkat kyllä on ollu kivuliaat, lähinnä selkäkipuja, ja nyt tosiaan ei pillereitä ole ollut käytössä. Toivottavasti ei menkkoihin liity kun buranakaan ei auta :eek:
Mites jos syytä ei löydy sairaalassa ja sanoo että mahdollisuus raskauteen on niin kuinka herkästä he siellä testin tekevät? Jos kipu tosiaan näinkin paha.

No mulla on tehty raskaustesti peijaksen päivystyksessä, oudoista mahakivuista johtuen. Ja varsinkin kun sanot että pillereitä et ole käyttänyt nyt, ja viime kuukautisista 3vk. Uskon että tekevät, jos ihan vielä näkyy, mutta yleensä haluavat katsoa sen sieltä, jos noin kovat kivut niin varmasti selvittää sen siellä. Mee ihmeessä vaikka jo nyt päivystykseen ja kerro sit diagnoosi kun olet palannut. Toivottavasti näkyisi positiivisena yllärinä siellä, jos näin ootte halunnut :)

ippu
Raskaus on kyllä ihan toivottu. Ja tuskin he sieltä lähettävät pois testiä tekemättä, ellei syy muuten selviä. Pohdiskelen vielä hetken lähdenkö, jos kipu vielä hellittäisi.. Mielelläni en sinne menisi pitkiä aikoja vain istumaan (täällä usein joutuu odottamaan turhan kauan).
Lapsikin on nukkumassa niin ei ihan vielä voisi lähteä =)
Mutta voin kyllä palatessa ilmoitella tänne jos/kun sinne päädyn lähtemään!

Yhteistyössä