Kauhea krääsä vuodesta toiseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Näissä Toys R Us lelukaupoissa. Tuntuu välillä näen samoja tavaroita jotka tuli ostettua 8-10v sitten, muutenkin lelujen idea on laskenut. Jotain ihme stressipalloja/juttuja jotka sulaa käsissä ja Ebaysta saa noita ihan 0,50-1,-eurolla, jotain rumia pikkuleluja jotka maalatu päin seinä ja hajoavat heti ja näistä on tullut joku uus keräilyhitti, ennen sentään oli Pet Shops ja laatu ihan toista luokka, nämä ihme Slimet, 3d muovailua, hiekka (kauhea bakteripesä), kuinka rumia pehmoleluja nykyään siellä myydään, tsiisus, jotain karvaisia pehmolelu tyynyjä, mistä karvat irtoaa! Ja niin edelleen. En tiedä miksi mieli ei tee muuta ostaa kuin Legot ja Sylvania F. ainoastaan tosta kaupasta, koska muut lelut ja ne ideat on pelkästään rahastusta, ehkä kun suurin osa ihmisistä on tullut hamstereita ja pakko hamstrata kaikkia mahdollista mitä vaan edullisesti saa ja mitä on koulukaverilla tai naapureilla...Olenko mä ainoa joka niin ajattelee? :oops:

Noi nallet menis meillä roskiin, kauheaa krääsää, ylihinnoiteltua paskaa ja vielä aivan helvetin rumia :sick:
Mielipide jokaisella oma, mutta kyseiset nallet sentään kestäviä eikä näitä tehdään massatuotantona vaan ja ainoastaan rajoitettuna eränä. Herää kysymys miksi edes ostat sitten jotain mikä heti menisi roskaan? Itse totesin miksi kyseisen puljun tavaraa on roskaa, siksi kun ne ei kestää mitään todellisuudessa, laatu sen verran laskenut ja laskee jatkuvasti, mihin ihmiset ne tunkee kun ei ne kestää? Roskaan tietysti. Sama kun heitäisi rahaa roskaan, vaikka onhan ne pienet summat mistä todellisuudessa jossain vaiheessa tulee iso summaa.

Mielipide jokaisella oma, mutta kyseiset nallet sentään kestäviä eikä näitä tehdään massatuotantona vaan ja ainoastaan rajoitettuna eränä. Herää kysymys miksi edes ostat sitten jotain mikä heti menisi roskaan? Itse totesin miksi kyseisen puljun tavaraa on roskaa, siksi kun ne ei kestää mitään todellisuudessa, laatu sen verran laskenut ja laskee jatkuvasti, mihin ihmiset ne tunkee kun ei ne kestää? Roskaan tietysti. Sama kun heitäisi rahaa roskaan, vaikka onhan ne pienet summat mistä todellisuudessa jossain vaiheessa tulee iso summaa.

Samaa krääsää se on, vaikka tehtäs miten rajoitettuja eriä. Sillä erolla, että tosta LV krääsästä valmistaja repii hirmuiset voitot, kun tyhmät maksaa.

Samaa krääsää se on, vaikka tehtäs miten rajoitettuja eriä. Sillä erolla, että tosta LV krääsästä valmistaja repii hirmuiset voitot, kun tyhmät maksaa.

Sinulle varma turhaa selittää, mitä tarkoittaa, tarkkaat ompelet, materiaali, materiaalin laatu ja kestävys. Mielelläni maksan sellaiselle yritykselle vaikka 99% voiton kun että kannan kotiin ison määrän muovista krääsä. Pehmoleluista mun suosikki on Steiff, kestää vaikka sähköiskut ja näkee heti että huolella tehty. Voit sä tietysti puolustaa kiinalaista massatuotantoa ja ruokia heitä jatkossakin ja mä jatkan ruokia yrityksiä jotka valmistaa laatua eikä mun tarvitse roskiin yhtään mitään heitä.

Samaa mieltä. Tosin koskee muitakin leluja myyviä liikkeitä.
Ja lelujen lisäksi myös pelit ihme krääsäversioita. Monet lautapeleistä sisältävät hirveän määrän kaikkea tilpehööriä ja pikkuosaa ja monimutkaista juttua ja sääntöä. Sitten niitä jaksaa kerran kaksi pelata. Yksinkertaiset, selkeät pelit taas kestävät vuosien pelaamisen.

Taikahiekka ja muovailuvahat ovat ihania syyläpesiä. Sielä kymmenet pienet kätöset pyörittelee palleroita, käsi käy välillä suussa ja mattimaija unohti pestä kätensä käydessään vessassa tortulla. Vain oman perheen kesken voi näitä hiekkoja ja vahoja pyöritellä useamman kerran.

Nämä play doh vahat ovat mukavia. Niistä kerralla muovaillaan koristeita ja leluhahmoille herkkuja ja jätetään kuivamaan. Aikansa leikkivät ja sitten saa näillä piperryksillä tehdä egolokisesti kamalan iskun roskista kohden.

Jossain intian hikipajassa nuo Vittunitkin tehdään. Voi luulla muuta, mutta niin se vain on.
Ehkä luit jostain jotain ihme huhuja, näitä netissä vaikka kuinka paljon. Itse omistan sen verran mukavasti tuotteita, eikä minulla ole yhtä sellaista joka olisi Intiassa hikipajassa tehty, tiedän tasa tarkkaan missä tuotteita tehdään, myös miten. Voin vain todeta että aika lahjakas pitäisi olla että saa noin tasaiset ompelet, sen materiaali ja montako päivä voi mennä pelkästään yhden laukun suhteen. T. Odotan yhtä tuoteetta jo vuoden verran kun ei ole helpoimasta päästä tehdä sen. Esim jos haluat Hermekselle päästä ompelemaan Birkin tai Kelly laukkuja sulla pitäisi olla 10-12 vuotta kokemusta. Mieti senkin...ehkä keräilijänä tiedän näitä asioita paremmin kuin sinä, kun googlesta en hae faktoja enkä hikipediasta.

Ja älä pliis sekoittaa ne hikipajat missä lapsetkin ovat töissä isoille yrityksille kuten vaikk HM (joka myös tappaa monia ihmisiä vuodessa, sellaisia myrkkyä ne käyttää ja työtapaturmia yleistyneet) tai hikipajat missä valmistetaan feikkiä. Mieti mielummin kun laitat halpaan ketjun paidan päälle, että ehkä joku on kuollut sen takia...Eikä se edes enää niin halpaa ole, ne keksi jotain n.s. laadukkaat tuotteet vaikka laatu päin seinä, missä hinnat on mekossakin voi olla 129,-. Itse vain pari kerta itsekin huurahtanut kuin HM teki Versace ja Balmainin kanssa yhteistyön, no Versace oli suht laadukas, mutta Balmain oli täysin kusetusta ja rahastusta, mun silmissä koko Balmain pilasi oman maineen silloin vaikka ennen tykkäsin koko merkistä..., jotkut laukut ja mekot ei kestää edes kaapissa olla, kaikki helmet sun muuta irtoaa.

Samaa mieltä. Tosin koskee muitakin leluja myyviä liikkeitä.
Ja lelujen lisäksi myös pelit ihme krääsäversioita. Monet lautapeleistä sisältävät hirveän määrän kaikkea tilpehööriä ja pikkuosaa ja monimutkaista juttua ja sääntöä. Sitten niitä jaksaa kerran kaksi pelata. Yksinkertaiset, selkeät pelit taas kestävät vuosien pelaamisen.
Joo ne lautapelit ihan hirveitä :confused: Mä itse kun käyn Italiassa yleensä sieltä tuon lautapelit, Milanossa ainakin yks hieno putikki, siellä myös englanniksi saa näitä ja mun esikko ja toka lapsi puhuvat jo melkein sujuva englanttia.

Oon aivan samaa mieltä ap:n kanssa! Lelut on nykyisin aivan ihme krääsää, joka ei kestä edes leikkimistä. Osta ja heitä pois. :(
Onneksi monet kuitenkin mun kanssa sama mieltä :-). Pitää varma vaan yhdessä boikotoida kaikki nämä puljut ja vaatia laatua, parempi yks hyvä kun monta paskaa! Anteeksi kiroilen mutta kun en löydä muita sanoja, onhan se krääsä täysin paska.

Monta kerta miettinyt kun Suomesta mieli tekee kuitenkin ostaa lapsille ja itselle että muut yritykset kehittyy, vaikka tuskin mun ostokset auttaa siihen mutta kun on siellä muitakin asiakkaita. Paitsi mitä kun ne yritykset vaan tulevat sen verran ahneksi että loppujen lopuksi ei ne enää myy kuin kamala krääsä, kuinka voi tukea tällläistä toimintaa. Nykyään varma kaikki mitä ostankin täältä, on Iittalan tuotteita, jotka varmistan että Suomessa tehty, keräilytuotteet yleensä, nyt on tullut kivoja muumimukeja ja halusin lapsille ostaa setit mutta made in Thailand, en vitsi edes, koska työvoima tarvitse tännekin saada eikä viedä muualle, laatu silti hyvä, mutta tökki ettei enää ole suomalaista. Sitten Artek, Vitra (Rehellisesti ei hajuakaan missä nykyään Artek tai Vitran tehdään, tuskin kuitenkin Intian hikipajassa, laadun ja tyylin takia ostan), Legot, Sylvania F, Steiff (No Steiff saan omasta puljusta), mitäs tässä vielä sellaista on...Hmmm... Lv ainakin on täälläkin niin ei tarvitse muualle lähteä, Stockaltakin kannan Alessi, Kartell (Vepsäläisestäkin), Kay Bojesen, Geor Jensen... Noh myös Ikeassakin käyn, kun se on luonnut hyvän idean ja siellä monta hyvä tuoteetta joka kestää. Oikeastaan aika vähän ostan täältä mitään, lastenvaatteet onneksi löytyy hyvänlaatuisiakin, mutta aikuisille taas on kuin lottovoito että löydät jotain kaunista ja kestävä.....

No puhumattakaan korut? Kultajousiko? Hki:ssä on vielä muutama liikkeettä, mutta ei, korut muutenkin kun ostan aina mietin sijoitusta samalla, että saa joskus joko omia tai enemmänkin takaisin ja ne pitäisi olla jotain muuta kun Kultajousin ihme koruja. Kalevala ja Tilander toki ovat ok, mutta ehkä vain mummona jaksan ne pitää jos silloinkaan, kun tyyli sopii enemmän +50 vuotiaille.

No puhumattakaan korut? Kultajousiko? Hki:ssä on vielä muutama liikkeettä, mutta ei, korut muutenkin kun ostan aina mietin sijoitusta samalla, että saa joskus joko omia tai enemmänkin takaisin ja ne pitäisi olla jotain muuta kun Kultajousin ihme koruja. Kalevala ja Tilander toki ovat ok, mutta ehkä vain mummona jaksan ne pitää jos silloinkaan, kun tyyli sopii enemmän +50 vuotiaille.

Ai. Luulin, että olet 50+ (vaatteet, pottatukka jne.).

Itseasiassa LV tekee leluja nykyään :ROFLMAO:
Tämä mun ja lasten alkava keräily:

Mutta, kyseinen keskustelu on tuskin tehty Louis Vuittonista, mä itse henkilökohtaisesti, mielummin ostan lapselle vain yhden kunnon lelun ja opettelen arvostamaan sen, kun monta ihme lelua jotka menee kuitenkin roskiin pian, tämä maailma on niin jo täynnä tätä roskaa, milloin ihmisillä herää järkii? Mitä pakko käydä että ihmiset tulee järkeen kuinka ne pilaa kaiken hyvän mitä tässä vielä on? Vaikka lapsena ja nuorena olin itsekin tyhmä ja sen myönnän, ehkä kun kukaan ei ole opetellut.
Ei noin irvokkailla nalleilla kukaan terve lapsi halua leikkiä.

Yhteistyössä