Kauhea haju alaosastosta, jälkivuodon loputtua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kuinka noloa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
soita heti lapsivuodeosastolle, ja kerro, ettet oman kuntasi päivystykseen pääse. Tulehdusten kanssa ei voi odotella päivää tai muutamia, koska siinä ajassa ehtii levitä hyvinkin laajalle!
Ja onhan kummaa hoitotakuuta, jos ei kukaan ota vastaan :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä ainakin päivystykseen otetaan ilman ajanvaraustakin.Eivät sentään ovelta pois käännä.

Täällä oikeesti käännytetään ovelta, todistanut sitä monesti! Siis ainoa keino päästä on soittaa ensin ja saada lupa tulla! Yksityiselle en nyt raaski mennä, mutta yritän sieltä neuvolan kautta ensin. Plaah.

Et kai järvenpäässä asu? Kuulostaa ihan vanhiksen toiminnalta. :/

Noniin, soitin just neuvolaan, oli tympeä täti siellä vastaamassa ja sitä mieltä että hormonitoiminta se vaan käynnistyy eikä mitään tulehdusta ole. Käski oottelee viikonlopun yli ja jos tulee muita oireita niin sit yhteyttä päivystykseen.

No, kiva näitten hajujen kanssa elää, oli syy mikä vaan, hyi yrjö.

Ja tosta päivystysjutusta... tästä ei ole kauaa kun olin terkkulassa itse menossa lääkäriin ja kuuntelin ilmoittautumisluukun tapahtumia. Siihen tuli (n klo 14) nainen ja n 5v lapsi. Sanoivat asiansa ja että mikä lasta vaivasi. Mutta he kun eivät olleet soittaneet ensin, niin ne lähetettiin pois ja käskettiin soittamalla varaamaan aika ensin. Siis samalle illalle. Ja se aika on vaikea saada jos sairaanhoitaja siellä puhelimenpäässä on sitämieltä että asia ei ole kiireellinen (kuten nyt mulla). Ihana paikkakunta (ei järvempää).

No ei kyllä tasan kuulu eltaantuneen kalan haju jälkivuotoon, on taatusti bakteeri pesinyt sun pimppaas. Oiskos se yksityinen ihan poissa laskuista? Mielestäni todellakin tarvitset tohon kuurin nyt eikä vasta juhannuksen jälkeen!

Onko ap sulla kuumetta?
Jos on kuumetta niin soita synnärille. Kyllähän nyt jonkun täytyy ottaa vastuu, jos tuoreella äidillä on kohtutulehdus. Synnärillä vaan sanot, että kun et saa aikaa päivystykseen, että ehtiskö siellä lääkäri katsoa tilannetta ja kirjoittaa lääkekuurin..
Silloin kun mulla oli kohtutulehdus, olin kyllä niin kipeäkin, et jos mua ei olis otettu päivystykseen niin mä olisin oikeasti soittanu vaikka synnärille. Mullakin oli synnytyksestä vaan kulunu noi 1kk.
Ei kenenkään tarvi hajujen kans kestää koko juhannusta!

Yhteistyössä