kauhea dilemma, olenko tyhmä vai avuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NaRikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NaRikka

Aktiivinen jäsen
01.05.2006
1 889
0
36
Kummitäti tahtoisi jouluksi ostaa sormuksen, mutta asuu toisella puolen suomea,että ei päästä yhdessä kaupoille. Ja minulla ei oo semmosta sormusmittaakaan, sormen ympärys on pauttiarallaa 5cm niin että saa pyöritettyäkin vielä sitä mittanauhaa, että ei purista. Mutta eikai ne siellä liikkeessä sillä mitalla mitään tee. Saako sellasia sormusmittoja tilattua jostain vai tarviiko mennä oikeen johonkin liikkeeseen mittaamaan mikä se koko on..? Muistaakseni olis 17 mun sormuskoko, jos jollakulla on sama, niin voisko mittanauhalla kattoo että olisko noin 5cm ympärys? Kyl on vaikeeta.

Niin kai se on tehtävä. Olis vaan ollunna näpsäkkää kun ois saanu tilattua vaikka mitan kotio nii ois saanu kotisohvalta käsin asian hoitaa, mutta kaipa se on pakko oikeen liikkeeseen lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Niin kai se on tehtävä. Olis vaan ollunna näpsäkkää kun ois saanu tilattua vaikka mitan kotio nii ois saanu kotisohvalta käsin asian hoitaa, mutta kaipa se on pakko oikeen liikkeeseen lähteä.

No on se sikäli, et tosian koko riippuu (mun mielestä ) siitä minkälainen sormus on! Onko vaikka 1,5cm leveä ja pullea hopeasormus vai 4mm:n kapea kultasormus.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
onko sulla yhtään sopivaa sormusta juuri siihen sormeen? Sormuksen koko oli muistaakseni ihan vaan sen sopivan sormuksen halkaisija.

Millimetreissä kaiketi, sitten vois ollakin tuo 17 se koko.

Juu millimetreinä se oli. Ja joku metallinen mittanauha olis tarkempi kuin esim ompelijan mittanauha tai muoviviivotin.

Yhteistyössä