Kauanko viivyt suihkussa/saunassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei omatunto anna myöden olla kauaa suihkussa. Kastelen itseni ja sammutan sitten suihkun. Saippuoin itseni ja sitten taas suihku uudelleen huuhtelun ajaksi päälle. Suihkuun menee yhteensä n. 5 min, josta ei todellakaan koko aikaa vesi juokse.

Saunassa olen aina jälkilöylyissä kun kiuas on jo pois päältä. Voin loikoilla siellä puolisen tuntia, mutta en takuulla kauempaa.

Hm, näemmä nyt meni n. 20 minuuttia kun kävin 4v ja 2v kanssa saunassa ja suihkussa. Tosin saunassa oltais oltu kauemminkin, mutta 4v huusi että liian kuumaa ja halusi pois. Mutta niin, ei lotrata vettä. :whistle:

Mulla on paljon tapoja veden säästämiseksi. Esim. kun sheivaan, niin laitan sellaiseen purkkiin vettä ja siellä sitten liotan sitä ajovehjestä. Ja naaman pesu menee myös niin että ensin kostutan kasvot, sammutan hanan, jynssään naaman puhtaaksi ja sitten huuhtelen.

Vettä pidän kannussa jääkaapissa ettei tarvi valuttaa vettä saadakseen kylmää vettä. Käsin tiskatessa koitan myös käyttää vettä mahdollisimman säästeliäästi yms.

Muutama päivä sitten oli pakko mennä huomauttamaan meidän siivoajalle töissä. Hän kun pesi tiskipöytää niin että juoksutti vettä koko ajan hanasta. Hana oli siis täysillä päällä koko toimituksen ajan ja tämä siivoaja välillä huuhtaisi rättiä juoksevan veden alla
:headwall: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie suihkussa 45min. ja saunassa reilun tunnin (siis pesuineen), ei taida olla mua kovempaa vedellä lotraajaa ;) Vai :(

Sopiiko tiedustella MITÄ sä siellä suihkussa teet :o

Koskaan ei oo tarkkaa aikaa kellosta tullut katsottua, mutta veikkaan että muutama minuutti menee suihkussa ja saunassa ehkä puoli tuntia vois viihtyä, harvoin sielläkään kauaa ehtii istua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie suihkussa 45min. ja saunassa reilun tunnin (siis pesuineen), ei taida olla mua kovempaa vedellä lotraajaa ;) Vai :(

Sopiiko tiedustella MITÄ sä siellä suihkussa teet :o

Koskaan ei oo tarkkaa aikaa kellosta tullut katsottua, mutta veikkaan että muutama minuutti menee suihkussa ja saunassa ehkä puoli tuntia vois viihtyä, harvoin sielläkään kauaa ehtii istua.

Mulle tulis tylsää olla suihkussa noin pitkään..normaalisti menee n.vartti, ehkä vähän vajaa

Alkuperäinen kirjoittaja vd:
Jos saunassakin käyn niin ehkä sen 1,5tuntia.Pelkässä suihkussa 1h.Asun vuokralla ja vesi ilmainen ;)

mielenkiintoinen tuo kommentti ilmaisesta vedestä. Kyllä se vuoranantaja sen veden vuokrassa maksattaa. Ja jos kaikki lotraa niin vuokra vaan nousee ja sitten taas lotraavat enemmän ja siinä se kierre on.

suihkussa menee 5min, jos ajan karvat(kainalot ja alapää) niin 10-15min. Saunaan pitää varata tunti, jos lapset tulevat myös niin 1,5h menee saunoessa.
Mutta joskus jos aamulla joutuu suihkussa käymään, niin mä palelen aamuisin ja voisin kylllä lämpimän veden alla olla vaikka sen tunnin.

Yhteistyössä