Kauanko viinipullo säilyy avattuna?

  • Viestiketjun aloittaja "ninnu"
  • Ensimmäinen viesti
"ninnu"
Mun tekisi kovasti mieli välillä iltaisin juoda pieni lasi viiniä. Kauanko se pullo säilyy avattuna? Yleensä juon viiniä vain kylässä kun tarjotaan, koskaan en ole omaan kaappiin ostanut...
 
[QUOTE="ninnu";26901526]Mun tekisi kovasti mieli välillä iltaisin juoda pieni lasi viiniä. Kauanko se pullo säilyy avattuna? Yleensä juon viiniä vain kylässä kun tarjotaan, koskaan en ole omaan kaappiin ostanut...[/QUOTE]

osta tölkki
 
[QUOTE="ninnu";26901526]Mun tekisi kovasti mieli välillä iltaisin juoda pieni lasi viiniä. Kauanko se pullo säilyy avattuna? Yleensä juon viiniä vain kylässä kun tarjotaan, koskaan en ole omaan kaappiin ostanut...[/QUOTE]

Pari vrk, silloinkin on hyvä olla vakuumikorkki. Osta pieni pullo, älä turhaan isoa.
 
[QUOTE="Annika";26903170]No korkeintaan 4vrk jääkaapissa pitäisin, alkosta saa sellaisien tyhjiöpumpun jolla säilyvyyttä voi pidentää. Hanapakkauksissa säilyy pisimpään.[/QUOTE]

mun mielestä jo yön yli avatussa pullossa köllöttänyt viini on menettänyt parhaan makunsa

saattaa olla että olen sihtisuu
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Meillä kadetaan illalla loput viemäriin, eli ei juoda enää seuraavana päivänä... Mies on sanonut, ettei ne ole seuraavana päivänä enää juomakelpoisia (punaviinit) enkä mä ole jaksanut testata :D
 
[QUOTE="vieras";26903483]Jaaa.. Mulla on valkkari ollut avattuna jääkaapissa varmaan puoli vuotta...
Meinaan juoda vielä. Kierrekorkilla...
Juopoks ette voi syyttää... ;)[/QUOTE]
Olet ymmärtänyt vuosikertaviinin idean vähän väärin. :D
Kaikki viinit eivät parane vanhetessaan.
 
Voisin pitää tosiaan sen päivän tai pari jos on tosiaan sellainen kunnon korkki (pitäisi ostaa sellainen muovinen). Minusta kierrekorkissa tai korkitta maistuu jo seuraavana päivänä katkeralle. Hanapakkauksessa pitäisi säilyä, mutta jos meille on sellainen ostettu niin sitä on yleensä porukalla juotu, eikä ole jäänyt juuri mitään yli (ja joku toinen loppasuu on ne sieltä tuhonnut ennenkuin haluan itse lisää viiniä).
 
ttppii
Punaviini voi seuraavana päivänä olla jopa parempaa kuin avatessa, riippuu viinistä. Muutaman päivän tai viikon säilyvät yleensä juomakelpoisena.
Vacuvin on kusetusta, ei vaikuta säilymiseen ainakaan positiivisesti.
 

Yhteistyössä