kauanko uskallan olla kotona...

  • Viestiketjun aloittaja kassu harmaana
  • Ensimmäinen viesti
kassu harmaana
Odotan kolmatta ja olisin mielelläni ollut toisen synnytyksen alkaessa pitempäänkin kotosalla,mutten uskaltanut,koska mieheni oli töissä ja oli yö ja kaikkea......molemmat synnytykseni on kestäneet ensimmäisestä kunnon supparista(ekalla kerralla meni lapsivesi) noin 8 tuntia.Voinko siis olettaa että tämä kolmas menisi samaan kategoriaan ja voisin huoletta olla kotona vähän pitempään.Tietääkö jostain varmasti,että kohta kannattaa lähteä jo sairaalaan.....hassu kysymys kun olen jo kaksi synnyttänyt!Mutta jos tiedätte kokemuksesta vaikka,kertoilkaa.....
 
Mulla on ainakin kaikki kolme synnytystä kestäneet parivuorokautta, kolmas käynnistettiin kun ei meinannut millään edistyä.
Eiköhän se sama ohje päde hyvin, eli sairaalaan kannattaa lähteä kun supistuksia on 5min välein muistaakseni tunnin verran (?) tai ovat niin kipeitä ettei kivun kanssa pärjää kotona enää.

Onnea matkaan :heart:
 
lami
jos mä olisin odotellut niitä tosi kovia supistuksia 5min välein tuleviksi, en olis ehtinyt sairaalaan! Yöllä alkoi supistukset 1.30 mutta yritin vain käydä nukkumaan mut eihän se onnistunut, kävelin olohuoneessa ympyrää mutten tajunnut synnytyksen alkaneen. Sitten alkoi tulla verta ja lähdettiin sairaalaan. Vielä sairaalassa mietin että jos nyt olisin kotona en tajuisi vieläkään lähteä, vasta sitten kun tuntui että nyt tulee jo ulos! Synnytys kesti 6t josta ponnistus 48min koska vauva ei ollut vielä laskeutunut ponnistusvaiheen alkaessakaan...
 
neuvolasta sanottiin, että jos ei kyseessä ole ensikertalainen, niin heti sairaalaan, kun supistukset ovat säännöllisiä. että ei kannata jäädä odottamaan sitä viiden minsan rajapyykkiä, niinkuin ny tykkösen kanssa uskaltaa helpommin.
 
kassu harmaana
Kiitos taas vastauksista!niinkai se on,että jos ei nyt aivan suunniteltua kotisynnytystä halua,kannattaa sinne sairaalaan mennä kun siltä tuntuu:)Olen olllut aina sellaiset 4 senttiä auki synnärille saapuessa ja toisaalta on tuntunut hyvältä olla varmoissa käsissä.Ja tämä kolmashan voi tullakkin vauhdikkaammin.Toista kun ponnistin vain 3 minuuttia!

Onnea matkaan kaikille muillekkin synnyttämään matkaaville!
 
Ammiina
Minäkin ootan kolmatta.. Eka synnytys kesti 10h ja toinen tunnin. Et voi vaihdella aika paljon. Nyt jännään et ehitäänkö tällä kerralla sairaalaan ku viimeksi ei ehitty. Alko kyllä synnytys heti täysillä ja kun lapsiveetkin meni niin soitettiin ambulanssi. Mut matkaa oli sen verran et syntyi tuo tyttö matkalla. Nyt rv34+5 ja paikat jo 3cm auki ja supistuksia ollu taas koko päivän, mutta ei säännöllisesti.. Tässä sitte mietitään et millonhan kannattais sinne synnärille lähtä, ettei kuitenkaan kotiin syntyis..
 

Yhteistyössä