kauanko teillä mennyt lapsen syntymään siitä kun on kalvot puhkaistu?

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Multa ei ole koskaan kalvoja puhkaistu, itsestään puhjenneet. Esikoisen kohdalla olin tuolloin 5 cm auki ja syntymään kesti noin 1,5 h. Kuopuksen kohdalla auki 1 cm ja syntymään noin tunti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
ja paljonko olet silloin ollut auki?
7cm olin auki, lapsi syntyi tunnin päästä.
Toisella kerralla olin auki 4cm ja lapsi syntyi 3 tunnin päästä.

Kalvoit on puhkottu siksi että epiduraalia ennen vauvan päähän pitää kiinnittää seurantaa -"anturi", ei muuten.

*
Varmaan ikuisuuden olis vielä kestäny.. Kalvojen puhkaisu ei aiheuttanu mitään synnytyksen edistymiseen nähden. Supistukset oli koko ajan kivuliaita ja olin 4 cm auki, siitä ei edenny. Sitte kun laitettiin tippa niin menikin vajaassa puolessa tunnissa 4->9cm ja tyttö oli sylissä :D

hannanmamma
Juu..voi kristus kun eka supistus tuli niin mietin jo että kohta on sängyn laita mutkalla on kun rystyset valkosena sitä puristin kun ei pystynyt kun olemaan paikallaan kun olin käyrillä..:)

ettekö
te ole saanut kipulääkettä? itse olin 4cm auki ja ensin laitettiin käteen valmiiksi oksitosiinitippa sitten soitettiin narkkarille sitten puhkaistiin kalvot ja sitten oksitosiini päälle ja narkkarikin tuli melekin heti laittaa epiduraalin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oiu:
noin tunti siitä, kun kalvot puhkaistiin/puhkesi, taisin olla jo melkeen 7 cm auki molemmissa tapauksissa. vitsit, kuin kipeiksi supistukset muuttui sen jälkeen.
Mua naurattaa nyt kun kätilö sanoi synnytyksessä, että tulet vielä kipeämmäks kun puhkastaan kalvot. Kun se ei uskonut, että olin jo äärimmäisen kipeä sitä ennen... ja eivät ne kyllä kipeämmiksi muuttuneetkaan :D Kun ei voineet pahentua... Synnytykset on niin erilaisia :)

Mulla esikoisen synnytys oli myös tuolalinen että kivuliaaks muuttui kalvojen puhkomisen jälkeen kun aluksi pääsin tosi vähällä.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ettekö:
te ole saanut kipulääkettä? itse olin 4cm auki ja ensin laitettiin käteen valmiiksi oksitosiinitippa sitten soitettiin narkkarille sitten puhkaistiin kalvot ja sitten oksitosiini päälle ja narkkarikin tuli melekin heti laittaa epiduraalin.
En tuntenut sitä tarvitsevani, esikoista synnyttäessä laittoivat epiduraalin, jottei ponnistustarve tuntuisi niin voimakkaana. Ei se kipu ollut edes rekisteröityvää minun asteikollani kuopuksen synnytyksessä. Pahinta se, ettei voinut hallita tilannetta. Mulla vesienmeno ja ponnistushalu iskevät aina samaan aikaan, oli tilanne mikä tahansa.

Näinkin voi käydä
Aamulla puhkaistiin, oksitosiinitippaa maksimiannos ja yöllä päädyttiin kiirelliseen sektioon, koska paikat eivät yksinkertaisesti auenneet. Ai niin, ja oli supistelut jo pari päivää etukäteen.

Yhteistyössä