Kauanko teillä kestää koko kodin siivous?

  • Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti
Itse jaan nuo työt parille päivälle.
Kerran viikossa esim. torstaisin pölyt ja peilipinnat pyyhin. sitten pe tai lauantai imuroin ja pesen lattiat + vessanpesu. Siihen menee ehkä reipas tunti.

Keittiön pyödät,tiskitilat pidän joka päivä siistinä. Myös lapset kerää joka ilta lelut paikoilleen.

Näin pysyy siistinä paikat koko viikon :)
 
Viimeksi muokattu:
Ooo
Talossa kolmisensataa neliötä kahdessa kerroksessa. Joskus menee puolessa tunnissa, koska yleensä emme jaksa/ehdi siivota kunnolla kerralla. Eli voi mennä joko kerros kerrallaan ja toinen seuraavana päivänä, tai sitten pelkällä imuroinnilla mennään usein (liian usein :ashamed:). Jos kunnolla siivoisi, niin ehkä pari tuntia yksin, miehen kanssa yhdessä tekien menisi tunnissa.
 
Rollolainen
no tuota, jos teen työn kerralla sihen menee ENINTÄÄN tunti. mutta nyt olen sanut yläkerran siivottua, kerään voimia alakerran sivoukseen..... Ja meilä sisi AINA teinit siivoaa omat huoneensa, pienenmpien ei tarvitse joka kerta itese siivota omaa huonettan. siksi me aikuiset välilä siisvotan se että tulisi kunnolla puhtakis edes joskus.
 
"mie"
En ikuna siivoa koko taloa yhdellä kertaa, ennemmin huoneen kerrallaan. Jos jotain tarkoitusta varten on saatava huusholli siistiksi niin ehkä viikkoa aiemmin tarvii ruveta puuhastelemaan... Ja ikkunat on odottaneet pesemistään koko kesän, 2 on jo pesty. Eli ehkä tuo vuosi menee mullakin.
 
"vieras"
Itse jaan nuo työt parille päivälle.
Kerran viikossa esim. torstaisin pölyt ja peilipinnat pyyhin. sitten pe tai lauantai imuroin ja pesen lattiat + vessanpesu. Siihen menee ehkä reipas tunti.

Keittiön pyödät,tiskitilat pidän joka päivä siistinä. Myös lapset kerää joka ilta lelut paikoilleen.

Näin pysyy siistinä paikat koko viikon :)
Mäkin olen jakanut.Tiistaina sauna ja vessa,keskiviikkona tavaroiden järjestys ja pölyjen pyyhintä,torstaina imurointi ja perjantaina lattioiden luuttuaminen.
 
"mä"
Sellanen reilu tunti pienessä kaksiossa ja tehdään siivous miehen kanssa puoliksi. Kaveri siivoaa 60 neliöistä kaksioo kuulemma koko päivän ja jos menee kylään on silti tavarat ja lelut hujan hajan. Aika huonosti vissiin siivoaa.....
 
"vieraana"
Lasten kanssa loputon savotta. Jos joskus saan lattian siisteiksi imurointia varten niin ennen kuin oon saanut imuroitua loppuun, muu kämppä on sen näköinen taas, että saa aloittaa alusta...

Yksin (mitä ihanuutta noin kerran vuodessa saan harrastaa) siivoan n.100neliötä parissa tunnissa. Kunnollisempi siivous vie kyllä pidempään.
 
Loputon urakka :(
Viime vkl:na meni varmaan joku 4h, kun pyyhin pölyt, imuroin, luuttusin ja pesin vessan sekä pyyhin pahimmat mustat sormen jäljet ovista ja seinistä. Olin laittanut kyllä edellisenä päivänä jo paikat muuten järjestykseen ja mies siivosi keittiön.

Nyt pitäis taas laittaa paikkoja kuntoon, niin sitten saa olla vaan koko vkl:n :D
 

Yhteistyössä