Kauanko teillä r.testi positiivinen rv 8 km/tm jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MeaMimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MeaMimosa

Jäsen
31.08.2008
179
0
16
Eli kauanko raskaustesti näyttää positiivista vielä lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen?

Mulla on nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä (tm) 4 viikkoa aikaa ja tein tuossa r.testin. Positiivista näytti 10mmol herkällä testillä. Mietin nyt, että mitäs ihmettä! Onkohan jäänyt jotain r.materiaalia vielä kohtuun vai mitä tapahtuu??

Olisin siis aloittanut kuukautistensiirtotabut ja niitä ei saa syödä, jos on raskaana... Ollaan lähdössä viikon päästä pe rantalomalle ja kuukautiset ei oikein sovi lomasuunnitelmiin:( Eikä myöskään kaavinnan jälkeiset vuodot, ou nou!!!

Help me!!

Mä en tiedä tosta tyhjennyksen jälkeen, mutta km:n jälkeen oli vahva positiivinen vielä 29vrk keskenmenon jälkeen. Otan osaa, mulla myös sama menossa. Taas kerran, ja vuodan edelleen kuin seula vaikka itse km oli jo keskiviikkona :snotty:

Itselläni todettiin eilen keskenmeno (9+5) ja sain sairaalassa jo esilääkkeen(?). Tänään alkoi jo vuotamaan, onko se normaalia? En tajunnut kysyä mitä seuraamuksia siitä tabletista piti tulla, maanantaina menen sitten takaisin sairaalaan saamaan lisää lääkitystä tyhjennykseen.
Mietin myös onko menkkojen siirtäminen mahdollista, ollaan kuukauden päästä lähdössä kolmeksi viikoksi reissuun ja en haluaisi että menkat pilaisi lomailua. Voiko niitä siirtää millään tälläsen tapauksen jälkeen?

Hei Miukkari! Minulle myös annettiin esilääke ja sanoi, että laita ne toiset tabut emättimeen mikäli ei vuoto ala voimakkaana jo esilääkkeen laiton jälkeen. Ei alkanut ja parin päivän päästä laitoin cytotekit. Noh, mutta menkkojen siirtoon... En haluaisi siis riskeerata, että loma menee plörinäksi menkkojen takia niin soitin lääkärille. Lääkäri määräsi primolut-nor kuurin (1tabu päivässä 10-14 vrk ajan) aloitettavaksi 3 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamista. Nämä primolut-nor -tabut ovat siis keltarauhashormonia...

En saanut mitään lääkkeitä kotiin, siellä sairaalassa vaan sen yhden tabun. Äsken vessassa käydessä tuntui että jotain plumpsahti pönttöön, en uskaltanut katsoa mitä se oli :( mutta ehkä tämä jo alkanut vuoto auttaa sitten maanantain toimenpiteitä sairaalassa. En ole huolissani, buranalla selviää näistä "menkka"kivuista. Luulin kyllä että vuoto alkaisi sitten maanantaina sairaalassa laitettujen tabujen jälkeen.
Mutta voiko noita keltarauhashormoneja sitten alkaa syömään tässä heti tyhjennyksen jälkeen kun eihän tässä kuitenkaan mistään menkoista ole kyse? ekat menkat osuisivat just siis matkan aikoihin, pitäisi siellä sitten jännittää koska ne alkais. Toisaalta houkuttelis uusi tärppi mahdollisimman pian... :)

MeaMimosa Minulla oli spontaani keskenmeno viikoilla reilut 6, Hcg oli 1 noin 2 viikkoa tapahtuman jälkeen, toisilla se tosin laskee hitaammin, uskon, että jotain lääkkeitä kuukautisten siirtämiseksi on, sillä sukulaistyttöni, 12-vee, sai ulkomaan matkaan varten pillereitä, jotka estivät kuukautisten tulon, aloitti tosin ne ennen matkaa, joten en tiedä olivatko jotain e-pillereiden kaltaisia??!!

Miukkari minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno viikoilla 11+4 (todellakin olin raskaana jo aiemmin siis 10/08 raskaus päättyi keskenmenoon, tulin oikeastaan melkein samantien raskaaksi, mutta se todettiin tuulimunaksi, keskeytyneeksi sellaiseks) sain siis tuon saman esilääkityksen sairaalassa (oiskohan Mifegyne??) Cytotecit kotiin, myös minulla tuo esilääkitys aloitti vuodon, minulle sanottiin, että joskus harvoin, myös tuo Mifegyne?? saattaa toisilla aloittaa vuodon!! Minä tosin olen kohta vuotanut jo 3 viikkoa, noista lääkkeistä......pieni limavuoto alkoi jo aiemmin, jolloin epäilinkin, että nyt ei kaikki ole hyvin, eli kaiken kaiken kaikkiaan yli 3 viikkoa! Toivotaan, että meillä kaikilla tämä vuoto olisi normaalia, ja toivon kovasti, että sinä MeaMimosa pääsisit nauttimaan lomastasi, ja saisit ajatuksesi aivan jonnekin muualle, HYVÄÄ MATKAA!!!!! :heart:

Olen joskus e-pillereitä syödessäni siirtänyt menkkoja, mutta nehän pitäisi aloittaa syömään ekana menkkapäivänä. Ja sehän on nyt ihan mysteeri että koska ne alkaa, joten varmaan ainakaan e-pillereillä ei pysty siirtämään.
Eilen kivut yltyivät ja vuoto runsastui. Ikävä kyllä olin yksin kotona ja majottauduin vessaan peittojen ja tyynyjen kanssa. Tuli sellaisia aaltomaisia kipuja, olisko ne sitten ollu supistuksia? ja sitten piti mennä pöntölle, en uskaltanut katsoa vaan aina painelin huuhtelupainiketta. Mutta luulen että maanantaina ei tarvii paljoa mitään tyhjennellä sairaalassa tai edes ottaa niitä muita lääkkeitä, sen verran tuntui vuotoa ym tulevan ulos :( Nyt aamulla vuoto on vähentynyt mutta vieläkin tulee sellaisia kipuaaltoja, lähinnä selkä ja lonkka-alueella.
Pitääkö Hcg:n palautua normaaliksi ennekuin voi yrittää uutta raskautta, vai onko se edes mahdollista?

Kuukautisten siirto keltarauhashormonin avulla:

Juuri nämä mainitsemani Primolut-Nor -tabletit on minulle määrätty kuukautisten siirtoon. Ne tulee aloittaa 3 päivää ennen kuukautisten oletettua aloituspäivää ja jatketaan 10-14 päivän ajan, miten itse haluaa.

Meamimosa Itselläni km 7+4, lääkkellisen tyhjennyksen jälkeen vuoto kesti viikon ja vielä 3 1/2 vkoa keskeytyksen jälkeen r-testi plussaa. Kohtu kuitenkin todettiin ultralla tyhjäksi heti vuodon loppumisen jälkeen. Nyt on HCG ja tulehdusarvot otettu; HCG 27 ja tulehdusarvot nolla joten uskottava on että HCG vain laskee hitaasti. (rv 7+4 HCG-arvoni oli 54000) Nyt siis menkkoja odotellessa (tai uutta raskautta =) Tällä hetkellä kp30 eikä tietoakaan menkoista vaikka vuoto loppunut jo 3 vkoa sitten...

Eli kärsivällisyyttä...tiedän, vaikeaa :snotty:

Yhteistyössä