Kauanko teillä pysyy pienet painavat treenikuulat sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja treeniä treeniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

treeniä treeniä

Vieras
Mulla joskus aikoinaan Anttilasta tilatut kullanväriset (Ben-Wa?) metalliset kuulat, 1,9 cm halkaisija.

Synnytyksestä 5,5 kk aikaa, ja kaksi kuulaa ei pysy kuin ehkä puoli minuuttia sisällä. Laitoin äsken vain yhden kuulan, ja vielä on sisällä.
Onkohan huono tilanne?

Pitäs saada nyt tehokasta treeniä lantionpohjanlihaksille että kehtaa ukon kans jotain touhutakin...

Pysyy, pysyy ja pysyy, siltikin joskus lirahtaa lusikallinen housuihin. Tästä olen päätellyt, että niillä kuulilla pitää tehdä muutakin kuin pitää niitä sisällään.

[QUOTE="alkup.";29565037]No eikös ne vaan laiteta sinne ja anneta olla niin treenaa siinä samalla. En mä ainakaan tunne niitä kuulia sisällä niin mitä supistelen..?[/QUOTE]

Häh? Eihän lihakset itsestään treenaannu, kyllä niillä pitää töitä tehdä. Kuula on vaan apuväline. Ehkä sun pitää ostaa joku isompi kuula, jos tuota et edes tunne.

[QUOTE="vieras.";29565059]Häh? Eihän lihakset itsestään treenaannu, kyllä niillä pitää töitä tehdä. Kuula on vaan apuväline. Ehkä sun pitää ostaa joku isompi kuula, jos tuota et edes tunne.[/QUOTE]

Kyllä ne kuulemma jonkin verran stimuloivat lantionpohjan lihaksia ihan vaan sisällä pitämällä. Tai näin ainakin väitetään.

No siis jos liikun ja touhuan ja pidän lihaksilla sisällä/treenaan, niin vaikka kuinka ja kauan vaikka olisi kunnolla liukkariakin haastetta tuomassa. Pois ne saa oikeastaan vain hyppimällä kovaa tasajalkaa haara-asennossa aikansa :D

Joo kyl kai ne passiivisesti vähän noinkin, väkisinkin kun joudut portaissa miettii et tippuuks pöksyyn jotain ;)

Mut siis, mää olen lukenut lähinnä noit aktiivisia harjoituksia, joita voi kyllä tehdä ilman kuulaakin.. tyyliin "kuvittele sisällesi hissi, avaa ovet, nosta hissi ylimpään kerrokseen, tuo kerros kerrokselta alas, nosta takaisin ylös, pidä sielä jne." Tai mun lemppari "kuvittele haukkaavasi mansikkaa" kuulalla tuon hissin voi konkreettisesti tuntea, sen tarttis mennä sielä ylös alas..

[QUOTE="vieras.";29565059]Häh? Eihän lihakset itsestään treenaannu, kyllä niillä pitää töitä tehdä. Kuula on vaan apuväline. Ehkä sun pitää ostaa joku isompi kuula, jos tuota et edes tunne.[/QUOTE]

En mä ole koskaan tuntenut niitä kuulia sisällä! Eihän emättimessä ole tuntoa jururikaan sielä sisällä...

[QUOTE="vierailija";29565068]Kyllä ne kuulemma jonkin verran stimuloivat lantionpohjan lihaksia ihan vaan sisällä pitämällä. Tai näin ainakin väitetään.[/QUOTE]

Jos niitä tietoisesti pitää lihasvoimalla sisällä, niin joo. Mutta jos ne pysyy ilman mitään ponnistusta vaikka kuinka kauan, eikä mitään pyri lihaksilla tekemään, niin ne auttaa yhtä paljon kuin tamponi. Vai onko joku sitä mieltä, että myös tamponin käyttö on lantionpohjalihastreeniä?

[QUOTE="vieras.";29565150]Jos niitä tietoisesti pitää lihasvoimalla sisällä, niin joo. Mutta jos ne pysyy ilman mitään ponnistusta vaikka kuinka kauan, eikä mitään pyri lihaksilla tekemään, niin ne auttaa yhtä paljon kuin tamponi. Vai onko joku sitä mieltä, että myös tamponin käyttö on lantionpohjalihastreeniä?[/QUOTE]

Oonks mä sitten aina luullut väärin että se auttaa kun pitää niitä pieniä kuulia sisällä, kun emäin joutuu työskentelemään että kuula pysyisi sisällä..?!

[QUOTE="alkup.";29565175]Oonks mä sitten aina luullut väärin että se auttaa kun pitää niitä pieniä kuulia sisällä, kun emäin joutuu työskentelemään että kuula pysyisi sisällä..?![/QUOTE]

Joo, ei se emätin itsekseen päätä, että nyt sen pitää ponnistella pitääkseen kuulat sisällä. Ei sillä ole mitään omaa tahtoa.

Etkö tunne ollenkaan, kun se kuula alkaa valumaan alaspäin? Silloin olisi ideana estää lihaksilla sen tipahtaminen. Vai tipahtaako se ihan vaan yllättäen housuun?

[QUOTE="vieras.";29565189]Joo, ei se emätin itsekseen päätä, että nyt sen pitää ponnistella pitääkseen kuulat sisällä. Ei sillä ole mitään omaa tahtoa.

Etkö tunne ollenkaan, kun se kuula alkaa valumaan alaspäin? Silloin olisi ideana estää lihaksilla sen tipahtaminen. Vai tipahtaako se ihan vaan yllättäen housuun?[/QUOTE]

Tunnen sitten kun se on emättimen suuaukon lähellä.

Laitan kuulan aina niin syvälle kuin saan, ja sieltä se sitten pikkuhiljaa valuu alaspäin.

Nuo pienet, raskaat kuulathan pitäisi olla edsityneemmille treenaajille. Oon vaan nyt kokeillu niillä, mutta pitääköhän hankkia jotkin toiset kuulat sitten?

Mulla on Smartballsit mutta en tykkää niistä kun ne on niin isot että hyvä kun saa sisälle. Ei tunnu että niistä mitään hyötyä ois kun ne on niin isot, että niitä ei voi liikutella sisällä kun ne täyttää koko röörin. Kaiken lisäksi ne kolisee.

Noilla isommilla jossa joku naru tai muu, voi treenata kun laitat sen sisälle ja vedät narusta ja samalla lihaksilla supistat ettei pallo lähde.

Mutta kuulilla voi van olla, mutta ei mikään istuminen treenaa. Itse tunnen selvästi kun siivoan niiden kanssa miten lihakset työskentelee kun menee kyykkyyn ja takaisin. Ihan selvästi alkaa jossain vaiheessa tuntua. Joskus meni vartti kun alkoi tuntua. Tällä hetkellä taitaa pysyä aika vähän. Taisin kokeilla melkeen heti synnytyksen jälkeen ja melkeen heti tippua. Gyne sanoi että lihakset oli vähän huonossa kunnossa. Vaikka lihakset oliski heikot, ei mulla mitään isoa aukkoa alapäässä olen ja sain jo heti synnytyksen jälkeen puristusvoimaa yhdelle sormelle.

Mutta eikö nuo kuulat paina vain 18g? Eihän ne ole raskaita.

Itse ostin apteekista sellaisen harjoittelukeilasarjan. Niissä se "haastavin" keila painaa 50g ja on halkaisijaltaan 25 mm. Sen tuntee ainakin hyvin, tosin sekin pysyy sisällä itsestään, joten täytyy treenata aktiivisesti että siitä olisi jotain hyötyä.

Mulla on amoa musa setti. Apteekissa myydään! Todella hyvän malliset ja kokoiset :)

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/AMO-AMUSA-HARJOITUSKEILASETTI-1-KPL-TEKSTITOeN

Ne smartballsit on ihan hirveet. Jäi mulla käyttämättä!

Yhteistyössä