KAUANKO TEIDÄN 10 VUOTIAAT TYTÖT ON ULKONA KERRALLAAN? Ja millä vaatetuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermoäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermoäiti

Vieras
Siinäpä se. Eli noin tuon ikäiset, kauanko ne on kerralla ulkona kun on -10- 15 pakkasta? Mitä niillä on päällä ja tarkeneeko? Katotteko perään mitä pukevat, vai saako mennä miten lystää?

No mulla on 9-vuotias poika ja kyllä se on kerralla ulkona monta tuntia tommosilla pakkasilla... Ikää on kuitenkin sen verran, että osaa itse tulla sisälle, kun paleltaa. Ja itse pukeekin itsensä :D

lapsia ei ole, mutta siitä ei ole kuin 10 vuotta kun itse olin tuota ikäluokkaa

silloin mentiin aamulla 9-10 aikaan ulos.. 15-17 välillä käytiin syömässä ja sitten joko takas ulos tai jomman kumman kotona jatkettiin leikkejä sisällä.. naapurin lapsen kanssa siis.. joka oli mua pari vuotta nuorempi

pipon käski äiti laittaa, sit oli yleensä jotkut kunnon kintaat - ei siis villatumput - käsissä ja toppakengät ja toppatakki&housut tai haalari päällä.. ja jos hanskat kastu niin sit käytiin vaihtamassa ne ja palattiin takas ulos

hyvä vaan että lapset leikkii ulkosalla - tuon ikäinen kyllä tajuaa tulla sisälle jos paleltaa ja yleensä tuossa iässä vielä leikitään sen verran fyysisesti - tehään lumiukkoja, linnoja, lyhtyjä, juostaan, lasketaan mäkeä tai mennään potkukelkalla - ettei tule läheskään niin helposti kylmä kuin mitä aikuisella tulee seisoskellessa tai kävellessä.. voi ihan silleen verrata että ethän itsekään "normaaleissa" talvivaatteissa palele 15 asteen pakkasessa jos teet lumitöitä - ennenmmin tulee kuuma

11v tyttö, aamulla meni 10 maissa ulos ja tuli yhden aikaa syömään, sen jälkeen lähti luistelemaan ja sillä tiellä on vielä (otti evästä mukaan ja kuumaa juotavaa)

Pipo, hanskat, talvikengät (luistimet) kaulahuivi, toppatakki ja housut, alla oli jotain vaatetta

10v poika, lähti aamulla isän kaa laskettelemaan ja on sillä reissulla vielä, tulevat varmaan kuuden maissa. sama varustus kuin tytöllä (luistinten tilalla laskettelumonot) ja lisäksi kypärä + lasit

Yhteistyössä