Kauanko saadaan odotella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Tehtiin valitus tt-tukipäätöksestä n. 3vkoa sitten. Sossu myönsi virheensä päätöksenteossa ja piti sitten tehdä tuo valitus sinne lautakunnalle, rahoja odoteltu ja odoteltu...

Ja sitten kysyisin, joudunko minä kärsimään siitä jos kela on hukannut jonkun hakemukseni? Asumistuen välitarkistuslapun olivat hukanneet viime keväänä ja nyt aikovat periä 3kk asumistuen takaisin koska en sitä kuulema toimittanut. Ja varmasti toimitin, siitäkin olen nyt valitusta tekemässä... Voi huokaus. Onneksi taloudellinen tilanteemme muuttui niin ettei tuon 3kk jälkeen minkä nyt perivät takaisin, ole tarvittu edes asumistukea. Koska sitähän ei saisi kun lappu on muka toimittamatta. :headwall:

kyllä ilman lautakuntaakin voi sossu tehä oikomispäätöksen... ja silloin saa rahat nopeammin, lautakunnan kautta menee kuukausia. itse valitin aikoinaan kesäkuun päätöksestä ja rahat sain muistaakseni vasta marraskuussa kun sossu ei myöntänyt virhettään.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kyllä ilman lautakuntaakin voi sossu tehä oikomispäätöksen... ja silloin saa rahat nopeammin, lautakunnan kautta menee kuukausia. itse valitin aikoinaan kesäkuun päätöksestä ja rahat sain muistaakseni vasta marraskuussa kun sossu ei myöntänyt virhettään.

No sossusta sanoivat että lautakuntaan vaan valitusta... Eivät alkaneet oikasemaan :( Ja niitä rahoja kun tarvittaisiin nyt ihan todella kun liiton rahojakin saa odotella, nyt jo eletään sukulaisten rahoilla...

siitä on tosiaan aika monta vuotta ku oon viimeksi toimeentulotukea hakenut, mutta silloin taisi se lautakunta kokoontua oikaisemaan noita päätöksiä jotain 4-6 kertaa vuodessa joten siksi kestää.

Yhteistyössä