Kauanko saa kärsiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
viisaudenhampaan poiston jälkeen luvallisesti?

Tiistaina riistettiin ja vielä olen tuskissani. Öisin heränn ottamaan särkylääkettä ja korvaan saakka vihloo. Ensimmäisen ja toisen viisurin poiston jälkeen oli liki viikon päänsärky, mutta johtui puudutusaineesta. Nyt kahdessa viimisessä käytettiin eri ainetta, eikä viimeksi tuntunut kurjalta kuin vuorokauden. silloin jouduttiin poraamaan luuta, että hampaan juuren sirpaleet saatiin pois. Nyt lähti sentään ehjänä, vaan tuska jatkuu.

Mistä tietää, onko esim. tulehtunut tms? Suu maistuu pahalle :x

No kyllä varmaan pitäis vähän olla jo huolissaan.

Ei mulla ollut kovin kauaa niin kipeä, että lääkettä piti ottaa.
Tulehduksen yksi merkki on paha maku/haju ja tosiaan se kipu.
Pitäiskö soittaa päivystykseen ja kysyä onko syytä tulla näytille?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
sen poistopäivän sain saikkua. särkylääkettä vaan tarpeeksi.

Kohta olen rouhinut paketin Ibumaxia ja toisen Keto...höh.. tuota VetoKetoa :saint: ja yöllä napannut Somadril Compin. Ei ihan terveeltä tunnu... yleensä ei vuodessakaan noin paljon tuon alan kemikaaleja mene.

Ja pää särkee! |O Ja korva! Ja leuka!

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:
No kyllä varmaan pitäis vähän olla jo huolissaan.

Ei mulla ollut kovin kauaa niin kipeä, että lääkettä piti ottaa.
Tulehduksen yksi merkki on paha maku/haju ja tosiaan se kipu.
Pitäiskö soittaa päivystykseen ja kysyä onko syytä tulla näytille?

Päivystys on yli 80 km:n päässä näin viikonloppuna... Maanantaina on onneksi Mossadilla aika hammaslääkärille. Jos siihen kituuttaisi.

Jos olisin edes 80% varma tulehduksesta, söisin antibioottikuurin omin lupineni. Kaapista löytyy...

Mulla kävi niin hassusti viisurin poiston jälkeen, että koloon ei muodostunut hyytymää ja paraneminen ei siis edistynyt. Viikon kärsin ja söin särkylääkettä 5x800mg buranaa päivässä ja kipu ei vaan hellittäny. Hammaslääkäri laitto siihen muutamaksi päiväksi jonku tupon, joka käynnisti parantumisen. Tupon laittaminen vei kivun pois ja haava parantu tupon poiston jälkeen 2 päivässä.

No kyllä minä epäilisin jo tulehdusta, jos noin paljon särkee. Tiistaista on jo aikaa, ei enää pitäis sattua.. Antibioottikuurin tarvisit. Hammaslääkärit kirjoittavat kuureja myös puhelinresepteinä, eli jos oireet lääkärin mielestä selvät, riittää puhelinsoitto hammaslääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulla kävi niin hassusti viisurin poiston jälkeen, että koloon ei muodostunut hyytymää ja paraneminen ei siis edistynyt. Viikon kärsin ja söin särkylääkettä 5x800mg buranaa päivässä ja kipu ei vaan hellittäny. Hammaslääkäri laitto siihen muutamaksi päiväksi jonku tupon, joka käynnisti parantumisen. Tupon laittaminen vei kivun pois ja haava parantu tupon poiston jälkeen 2 päivässä.

Miltä tuntui? Siis jos nyt kävisi samalla tavalla, mistä osaisit epäillä, että ei ole alkanut hyytyä? Josko sama ongelma...

Alkuperäinen kirjoittaja taikatalvi-03:
No kyllä minä epäilisin jo tulehdusta, jos noin paljon särkee. Tiistaista on jo aikaa, ei enää pitäis sattua.. Antibioottikuurin tarvisit. Hammaslääkärit kirjoittavat kuureja myös puhelinresepteinä, eli jos oireet lääkärin mielestä selvät, riittää puhelinsoitto hammaslääkärille.

Missä olet ollut? en ole sinuun tainnut hetkeen törmätäkään...
Lisäongelmana on apteekki... sinne ei ole onneksi kuin reilu 30 km, eikä tällä päällä viitsis ajella. Silmät eivät kestä valoa.

Se oli vaan niin hemmetin kipeä, että särkylääkekään ei vieny kipua pois. Jouduin heräilemään öisin nappaamaan tabletteja ja ylitin varmasti kaikki särkylääkkeensyöntisuositukset. Ja haava oli selkeästi kolo. Mä kans ensin epäilin tulehdusta. Käy lääkärissä heti maanantaina, niin ei tarvi arpoa ja kärsiä enempää.

Se oli vaan niin hemmetin kipeä, että särkylääkekään ei vieny kipua pois. Jouduin heräilemään öisin nappaamaan tabletteja ja ylitin varmasti kaikki särkylääkkeensyöntisuositukset. Ja haava oli selkeästi kolo. Mä kans ensin epäilin tulehdusta. Käy lääkärissä heti maanantaina, niin ei tarvi arpoa ja kärsiä enempää.

Oireet täsmäävät... Eipä sitten muuta, kuin Mossadin matkaan hammaslääkäriin.

Oho... lämpö näyttää olevan vähän koholla. :o Normaallisti n 35 ja risoja, nyt 37.14.

MULLA KÄVI IHAN SAMANLAIN!ja oli tosi tuskaa. suosittelen ap et menet vaan näytille, saat sen tupon siihen.

Oho... lämpö näyttää olevan vähän koholla. :o Normaallisti n 35 ja risoja, nyt 37.14.[/quote]

Jos sulla kerran oli se antibioottikuuri, niin aloita se syöminen nyt parilla tabletilla ja jatka huomenna normaalisti ohjeen mukaan kunnes saat diagnoosin. Jos vaikka meni metsään, niin ei siitä haittaakaan ole. Lääkärianopin määräys joka köhään:)

Taisin itsekin syödä kuurin tupon laittamisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered G:

Lisäongelmana on apteekki... sinne ei ole onneksi kuin reilu 30 km, eikä tällä päällä viitsis ajella. Silmät eivät kestä valoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered G:

Mie teen niin kovasti töitä nykyään ettei enää kerkee ikinä nettiin.. :(
Joten näin hampihoitajan varmuudella- jotain häikkää on siinä poistokuopassa, siltä kuulostaa..

No voi harmi, on apteekkiinkin sitten noin pitkästi matkaa.. Mutta ei hengenhätää, jos maanantaina sit meet hammaslääkäriin. Nyt vaan pilleriä naamaan ja lepäile. Parane pian! :)

mulla poistettiin yksi 2 viikkoa sit ja leuka on kipee viel,hampilääkäri sano et leukanivel on revähtäny,panacodeja siihen..ja nyt kävin keskiviikkona loput 2 poistattaa nii ei oo ollu ollenkaa kipee..ja yksityisellä kävin.

Yhteistyössä