Kauanko pidän kinkkukiusausta uunissa, kun teen sen oikein tommoseen isoon vuokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä sekottelisin pari kertaa sen tunnin aikana. Itse jos teen "isomman" satsin (1kg peruna-sipuli-sekotusta pakasteesta) niin sitäkin pidän sen tunnin ja sekottelen välillä.

Tunti? :D :D Minä pidän noita "normaali" kokoisia vuokiakn 1,5 2h niin tulee meheviä. Ja niihin laitan melkein pari kiloa perunasipulisuikaleita. Tämä on paljon isompi vuoka. Mietin että onko joku 5h hyvä?

[QUOTE="alkup";28977324]Tunti? :D :D Minä pidän noita "normaali" kokoisia vuokiakn 1,5 2h niin tulee meheviä. Ja niihin laitan melkein pari kiloa perunasipulisuikaleita. Tämä on paljon isompi vuoka. Mietin että onko joku 5h hyvä?[/QUOTE]

No riippuu paljolti uunista. Ei suurkeittiöilläkään ole aikaa montaa tuntia kiusausta uunissa pitää kyllä sen parissa tunnissa pitää kunnon uunissa tulla.

Siis minkä kokonen (gn)vuoka sulla on? 1/1? Monta senttiä korkea?

iso teräsvuoka jolla on korkeutta 15-20 senttiä ja jäistä pottusipulia täynnä niin reilut 3 tuntia menee ennenkö on kypsää.
noin 200 asteella.

En ole ikinä tehnyt ko. vuoalla mitään, mutta eilen tein just kinkkukiusausta, jossa oli jäisiä pottusipuleita 1,5 kiloa ja pidin sitä uunissa 2 tuntia.

Ihan vaan vinkkinä, että säästää aikaa ja energiaa huomattavasti, kun antaa niiden perunasipuleiden ensin sulata huoneenlämmössä 1-2 tuntia :)

[QUOTE="kkk";28977772]En ole ikinä tehnyt ko. vuoalla mitään, mutta eilen tein just kinkkukiusausta, jossa oli jäisiä pottusipuleita 1,5 kiloa ja pidin sitä uunissa 2 tuntia.

Ihan vaan vinkkinä, että säästää aikaa ja energiaa huomattavasti, kun antaa niiden perunasipuleiden ensin sulaa huoneenlämmössä 1-2 tuntia :)[/QUOTE]

tai jos on kiire niin laittaa ne pottupussit kuumaan veteen hetkeks.

Yhteistyössä