Kauanko lapsen 1v 3kk flunssa voi kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Lapsi aloitti kuun alussa päiväkodissa ja siitä lähtien ollut koko ajan nuhassa. Välillä helpottaa räkäisyys, ja taas kohta pahenee. Nyt lisäksi tullut yskä. Ei kuumetta, touhuaa normisti, nukkuukin kohtalaisesti, vähän vaihtelevasti kuten yleensäkin. Yskän tulon jälkeen syö vähän huonommin mutta toisaalta huomasin eilen että pari alahammastakin tulossa joten siinäkin voi olla syytä.

Kysymys kuuluu, koska veisitte lääkäriin?

Olen ajatellut että kun pk alkoi, näitä flunssia nyt tulee ja menee, ettei ehdi kunnolla parantua kun tulee seuraava. Toistaiseksi siis ollut tälläistä pikkuflunssaa ettei kuumetta, vaan räkäinen.

Lähipiiri sanoo että viekää lääkäriin.. emt. En ollut ajatellut vielä viedä..

kokemuksella voin sanoa, että se kestää ja kestää..meillä tyttö aloitti päiväkodissa helmikuun alussa ( 11,5 kk) ja nyt on ollut ilman yskää ja nuhaa n. kuukauden..jos ei muuta vaivaa ole, kuin yskä ja nuha, niin ei tarvii viedä lääkäriin..

Ok, sitä mieki mietin. Jos lapsen olotila kovin pahenee ni sitten tietty.

Meillä mummo sanoo joka asiaan että lääkäriin. Vauvana lapsi itki paljon, ja mummo näki kerran vauvan raivarit niin sanoi että vie jo lääkäriin. Mitä olisin sanonut, että vauvani itkee?! :D

Toki joskus lääkäriäkin tarvitaan mutta ehkä vanhemmat tietää..

Kyllä mä veisin muutaman viikon yskimisen jälkeen lääkäriin, vaikka ne ei otakaan aina tosissaan... Molemmilla mun lapsilla pitkittyneen yskän syyksi on paljastunut ahtaiden hengitysteiden (tavallista pienillä) takia tullut kroonistunut keuhkoputken tulehdus (ei siis ollut muuten kipeä kuin yski!), joka parani tosi nopeasti sitten vasta, kun saatiin hengitysteitä avaavaa lääkettä (ventoline).

Mietin myös et pitkittynyt nuha voi johtua esim. päiväkodin (tai kodin) sisäilmaongelmista. Mä siis veisin kokemuksen perusteella lääkäriin (toinen lapsi joutui lopulta päivystykseen), vaikka lapsen yleiskunto ei annakaan siihen mitään syytä :/

Niin yskää vasta pari päivää kestänyt, sitä nuhaa sitten kuun alusta. Seuraillaan siis tilannetta.

Hui hiipatti nuita sisäilmaongelmia en osannut edes ajatella, päiväkoti jo jonkun ikäinen, koti taas vuoden vanha rakennus. Mutta nehän on nykyisin kovin yleisiä.. Kesätauko näyttänee osittain päiväkodista onko vaikutusta. Toki siinä on sekin puoli että kesällä kun ei ole pk:ssa niin tartuntamahdollisuudetkin kaventuu. Jos ei helppaa niin sitten lekuriin/neuvolaan.. Kiitti vinkeistä.

Yhteistyössä