Kauanko laittaudut töihin/kouluun/kaupungille tms?

• Viestiketjun aloittaja "Nessuliina"
  • Ensimmäinen viesti
tuumailija
voi sentään. mun pitäisi vähän skarpata. silloin kun lapset oli pieniä ja piti viedä tarhaan ennen töitä niin mä pesin hampaat ja sitte vaan hiukset harjasin+ponnari jossain parkkipaikalla. nyt kun lapset koulussa ja lähden yksin niin en mä edelleenkään käytä juuri enempää aikaa. Iltaisin käyn saunassa, joten aamulla pukeminen, hampaiden pesu ja tukka kiinni...mut ei houkuta heräämään 4.10 kun nyt pitää herätä 5.10 :(

"vieras"
Hampaiden ja naaman pesu on normijuttuja joten niitä en laske laittautumiseen. Suihkussa käyntiin menee n. vartti. Tukkaa en kuivaa föönillä yleensä, vaan annan sen kuivua itsestään jolloin se asettuu kivemmin, joten tunti tukanpesun jälkeen pitää ainakin olla aikaa ennen lähtöä sitä varten. Meikkaamiseen taas menee n. 5 minuuttia - mulla on aika hyvä iho enkä halua tukkia huokosia meikkivoiteella, joten en normimeikkiin laita mitään pohjustuksia. Laitan vaan kulmakarvat kuosiin, vähän rajausta ja ripsaria. Eli varsinaiseen laittautumiseen 5-10 minuuttia, mutta tukan kuivumisen odotteluun vähän enemmän, tosin teen yleensä sillä välin sitten muuta.

"vieras"
Mulla kestää meikki ja hiustenlaitto aina yhteensä 20 minuuttia, olin sitten lähdössä töihin tai juhliin. Hiustenlaittovie tästä ajasta suurimman osan.

En ymmärrä, miten meikkaamiseen saa kulutettua tunnin? Teen mäkin pohjan huolella muttei siinä kauan mene.

"Nitta"
[QUOTE="alma";24923323]Mitä te, joilla menee tunti oikein teette? Manikyyrin? Mulla menee suihkun kanssa 30min, muuten vartti.
Meikkaamiseen 5-10min, hiusten kanssa suunnilleen sama.[/QUOTE]

Peesi. Eli suihkuun suttautuu eniten, hiukset kuivavat lehteä lukiessa, sitten vain viimeistely harjakihartimella/pöyhimällä + lakka, naamaan kasvovoide suihkun jälkeen, mineraalimeikkipuuteri, kulmakynä, ripsaria pari kerrosta siinä samalla kun valmistelee lapsia lähtöön, huuliin rajaus+huulipuna ja se on sitten siinä.

Korut päälle. Poskipuna/korostukset tulee siitä, ettei laita liian paksua pakkelikerrosta & liikkuu reippaasti, niin posket punottavat sopivasti ;)

"jep"
No apua. Suihkun kautta, 10-15 min (ei menisi sitäkään, mutta tykkään lämpimästä suihkusta vähän liikaa), hampaiden harjaus ja menoks. En ala naamaa tiskata erikseen, johan se suihkussa peseentyy. Jos menen töihin tai näin, laitan vähän puuteria ja ripsaria ettei pienimmät lapset pelästy, mutta muuten antaa olla.

Sellaisen olen huomannut, että jos joku, joka meikkaa yleensä paljon ja huolella, ei ole meikannut, siihen kiinnittää huomiota, mutta jos joku, joka ei yleensä meikkaa, onkin meikannut, siihen kiinnittää huomiota paljon positiivisemmassa mielessä. Joten arjessa laittaudun tahallani mahdollisimman vähän.

Miten joku jaksaa laittautua tunnin tai kaks sen takia että käy kaupungilla?? :O Miten se onnistuu jos perheessä on esim vauva??

Mä itte peseydyn aamulla ja harjaan hiukset, siihen menee ehkä vartti. Millään muulla tavoin en todellakaan laittaudu, hiukset saatan harjata päivän aikana useammankin kerran, en muuta. En mä halua tuhlata arvokasta elämääni siihen että nyperrän peilin edessä jonkun meikin tai hiuskiehkuran kanssa kaks tuntia että uskallan käydä ostoksilla.

:O
Ilman lasta, sen harvan kerran juhlimaan ym. niin 20min.
Lapsen kanssa ulos/kaupungille 2min.

Mutta suihkusta en ole lapsen saatuanikaan luopunut. Ilman meikkiä voi helposti olla, mutta aamusuihku on ihan pakollinen:)

---
Pukeudun, putsaan kasvot kasvovedellä, laitan päivävoiteen, pesen hampaat, meikkaan (mineraalimeikkipuuteri, kevyt rajaus silmiin + ripsari), laitan hiukset yleensä jollekkin ponnarille/letille tmv.

Tohon menee about 20min.

"Riksu"
Ihan oikeastiko joku tuhlaa joka päivä yli tunnin tälläytymiseen?

Mulla menee aamutoimiin puoli tuntia ja usein siihen mahtuu kuppi kahvia ja lehden selauskin. Ja mielestäni olen ihan siisti ja "laitettu" kun töihin menen. Miehellä menee sama puoli tuntia, mutta hän silittää usein paitansakin aamulla.

Ja tasan puoli tuntia menee sen vuoksi, että miehen aika on puoli seiskasta seitsemään ja mun siitä puoli kahdeksaan. Näin saamme tunnissa hoidettua lapsen päväkotikuntoon ja itsemme töihin. Tai mä nyt usein nukun lapsen kanssa seitsemään asti, eli meillä menee puolessa tunnissa ;)

"vieras"
Suihkussa käyn aina iltaisin joten aamuisin laittautumiseen menee vajaa 30min.
Ja toi on aika hassua kun osa valittelee ettei ehdi laittautua kun talossa on vauva/pieniä lapsia, eihän se vie kuin pienen hetken!:)
Mut niin me ollaan erilaisia, minä tykkään laittautua ja siitä tulee mulle hyvä fiilis.

yyhoo
Korkeintaan vartti. Hiukset, kajaali, ripsari, vatteet ja menoks. Vapaapäivinä en laittaudu ollenkaan kauppareissullekaan. Täällä maalla kun ei tuon ulkonäön ole niin nöpön nuukaa... Juhliin tai muihin vastaaviin toki tykkään sitten pynttäytyä paremmin.

Hampaat pesen aamulla heti kun herään. Laittautuminen sitten myöhemmin ja se tarkoittaa 10 minuuttia eli kulmien muotoilu ja tukan föönaus kuosiin.

Ei minusta olisi heräämään tuntia aikaisemmin laittautumaan. Jos aamuvuoroon klo 7 niin herään 5.30 ja sekin tarpeeksi aikaisin. E

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä