Kauanko kypsennetty kana/broileri säilyy jääkaapissa (n. +4)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Broileri pitää syödä vastapaistettuna. Kun sen säilöö jääkaappiin ja lämmittää seuraavana päivänä, on siihen tullut jo sellainen epämiellyttävä sivumaku.

Ja todellista säilymisaikaa en kyllä tiedä.

Mä oon sitä mieltä, et kaikesta kyllä huomaa/haistaa et pystyykö sitä syömään :)
Mut lapselle tarjoisin 2-3 päivää jääkaapissa ollutta, ite söisin vielä 4-5 päivää jos tuoksuis hyvälle.

itsekin pohdin samaa. tällä hetkellä syön noin viikon vanhaa kanaa (jääkaapissa ollutta kastiketta) ja huomisellekin riittäisi vaikka kuinka paljon.. uskaltaakohan sitä vielä huomenna syödä? maku ei ole paras mahdollinen, mutta ei pahakaan. hmm..

Jeps, itselläkin menossa lautasellinen riisiä ja kanakastiketta jotka on valmistettu 5päivää sitten. Ei ollu muuta ja rahaakaan ei ole tuoreempaan. Hyvää on! Pieni jännä sivumaku, mut menköön..

Alkuperäinen kirjoittaja nälkänen opiskelija;25711342:
Pieni jännä sivumaku, mut menköön..

Ja hänestä ei sittemmin kuultukaan...

Ei vain ;) Vastaan, vaikka vanha viesti onkin.

Kanan(lihan) ystävänä ja empiiristä kokemusta omaavana voin kertoa, että tuoreena valmistettuna ja left-overit nopeasti jäähdytettynä, kanaa voi ihan huoletta syödä viiden päivän sisään (ilman sivumakujakin). Ja jos tykkää syödä lämpimänä, niin lämmittää vain sen kerran, of course. Aina on lähtenyt nälkä ja laskenut hyvin, enkä ole tosiaankaan mikään peltimaha.

Eräästä sanomalehdestä bongasin tällaista tietoo... "Kanan korkea proteiinipitoisuus aiheuttaa ruoansulatusongelmia, jos lämmität ruoan uudelleen päivän tai kaksi kypsennyksen jälkeen. Kertaalleen kypsennetty kana on parasta syödä kylmänä salaatissa tai leivän päällä."

itse juuri söin 7pv ollutta kanaa joka oli ollut jääkaapissa. (oksennusfoobikko) ja nyt pelottaa että sairastun... Siinä oli outo jälkimaku. Ei haissut pahalle ja oli ihan ok. mutta en tiedä :(

Uusimmat

Yhteistyössä