Kauanko kohdun seutu/alavatsa arka sektion jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti
J-t harmaana
Eli te, joille on sektio tehty, kauanko on ollut alavatsa kipeä? Mulla on sektiosta kohta 5kk ja alavatsa on vieläkin paineluarka... Tokihan sektio on iso leikkaus, mutta kuuluuko siitä näin kauan olla kipeenä?
 
Ei mulla ollut oikeastaan ollenkaan kipeä/arka kohtu. Ekasta ei ollenkaan ja tokasta vaan sen aikaa kun olin sairaalassa. Iho oli kyllä kosketusherkkä/tunnoton ja arpi tottakai, mutta ei painelu tuntunut kyllä miltään. Takana sekä hätä- että suunniteltu sektio.
 
J-t harmaana
Mulla ihan suunniteltu sektio takana. Arpi oli tunnoton jonkin aikaa, mutta nyt on tunto palannut sihen kohtaan. Mutta tosiaan alavatsa on vielä aika kipeä, jos tuota esikoistakin otan syliin, niin sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja J-t harmaana:
Mulla ihan suunniteltu sektio takana. Arpi oli tunnoton jonkin aikaa, mutta nyt on tunto palannut sihen kohtaan. Mutta tosiaan alavatsa on vielä aika kipeä, jos tuota esikoistakin otan syliin, niin sattuu.
Aika jännä. Mulla ei oo ollenkaan kipeä, mutta tunto on vielä poissa. Sektiosta mulla 6kk.
 
vieras
Mä muistelen, että puolen vuoden päästä huomasin kaikkien epämiellyttävien tuntemusten lakanneen. Iho oli tosin vielä tunnoton. Vielä 2 vuoden päästäkin arpeen kyllä sattuu jos kovaa painetaan.
 
J-t harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä muistelen, että puolen vuoden päästä huomasin kaikkien epämiellyttävien tuntemusten lakanneen. Iho oli tosin vielä tunnoton. Vielä 2 vuoden päästäkin arpeen kyllä sattuu jos kovaa painetaan.
No ehkä mä sitte vielä tunnustelen tuota masua, enneku hätäännyn :) Mulla tosin ei oo tuosta arven kohdalta kipeä, vaikka tunto siihen onkin palannut, vaan arven yläpuolelta ihan kauttaaltaan. Mutta katellaan....
 

Yhteistyössä