kauanko kestänyt oksennus - ja ripulitauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksu

Vieras
Lapsi 5v. Yöllä alkoi oksennustauti ja oksenti sen toistakymmentä kertaa. Aamuyöstä aitten tuli kurakakat sänkyyn ja vielä kolme kertaa sen jälkeen suihkun lattialle. Sitten nukkui pari tuntia eikä oksentanut tai ripuloinut.

Äsken annoin juotavaa, hetken päästä tuli mahakipu ja oksennus. Hirvittää tuleeko kakat kohta taas sänkyyn,jos niin oksennan varmaan itsekin.

Kauankohan tauti voi kestää? Kannattaako juotavaa tyrkyttää kun siitä tulee oksennus vai pitäiskö odottaa että olo vähän asettuu.

Mulla kesti 24h. Oksua, ripulia, kuumetta, lihassärkyä.
Kyllähän se nesteen nauttiminen on hyvästä, varsinkin jos tulee ns. molemmista päistä.
Varovasti kun välillä siemailee.

Mä paransin itseni pakastemustikoilla, ne maistui taivaalliselle.

Meillä lapsi oksensi yhden päivän ja sitten oli 3 päivää terve. Nyt sitten ollaan taas saikulla, kun on ripulia. Joillakin on kestänyt monta päivää ja viikonkin ja välillä parantunut ja sitten taas alkanut uudestaan. Meillä ei ole kuumetta, joten lapsi on reipas ja haluaa touhuta kaikkea ja mennä ulos.

Itse oksentelin / ripuloin lauantaina aamuyön ja aamuyön. Lauantaina iltapäivästä uskalsin vähän maistella mehua ja tuota jatkoin iltaan asti, kunnes iski armoton närästys. Närästetabletin puolikas auttoi vaivaan. Mahakipuun uskalsin myöhemmin illalla ottaa 2 maitohappobakteerikapselia ja niistä oli apunsa.

La - Su yönä oli 2 kertaa etova oksettava olotila, mutta ei mitään tullut enää ylös. Samoiten su-aamu oli kanssa oksettavaa olotilaa. Söin eilen 3 purkkia vauvansosetta ja join vettä. Illemmalla söin hieman makaronia. Maitohappobakteeritabletin otin illaksi.

Tänään aamulla oli vielä oksettava olotila edelleen. Söin mustikkakeittoa ja join vedellä laimennettua mehua. Sitten otin pitkät nokoset. Tässä päivällä söin taas pienen annoksen makaronia ja join "mehuvettä". Toisaalta alkaa jo nälkä hieman tulla, mutta toisaalta sitten ei vieläkään tee ruokaa mieli.
Ei oikein ole mitään ihmeempää syömistäkään jääkaapissa, mitä tekisi mieli syödä. Lähinnä on tuota makaronia, vauvansoseita ja mustikkakeittoa. Huomenna jos hakisi kaupasta jotain.

Uusimmat

Yhteistyössä