Kauanko kestää että 1½ panacodia lähtee elimistöstä tai lähinnä se kodeiini

  • Viestiketjun aloittaja Nopeesti apua
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja laaa:
ei oo varmaa tietoa mutta voisin olettaa että 4 tunnin jälkeen jo ei enää maitoon paljoa erity...
Ok kiitos. Oisko yhtää varmaa tietoa, kun vähän pelottaa en halua että tuo laps sitä saa elimistöönsä.
 
laaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja laaa:
kun siis kuutisen tuntiahan tuo lääke vaikuttaa..
Onko tuo varmaa ja lähteekö se kodeiini siis sillon kans pois?

KIitos oikeesti :)
no sen verran varmaa että kyllä kuuden tunnin jälkeen viimestään mulla kipu tuli takaisin joten oletan että sillon ei lääkettä enää elimistössä ole...
mutta jos haluat olla ihan varma niin 8 tuntia pitempään se ei ihan varmasti vaikuta yhtään. eli jos vaikka illalla otat niin aamulla voit imettää. Mutta tosiaan apteekistahan saat ihan sata varmaa tietoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
codeiini saavuttaa huipun 2 tunnin aikana ja puoliintumis aika on 2-3 tuntia
Siis kodeiini on sillon puoliintunut ja jos ootan 6 tuntia niin voin olla varma ettei sitä enää kehossa ole ja näin ollen lapseen siirry vai??? Kiitos sinulle hiukka oon uusi avuton kun en ees tiijä mitä tuo puoliintumis aika tarkottaa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
codeiini saavuttaa huipun 2 tunnin aikana ja puoliintumis aika on 2-3 tuntia
Siis kodeiini on sillon puoliintunut ja jos ootan 6 tuntia niin voin olla varma ettei sitä enää kehossa ole ja näin ollen lapseen siirry vai??? Kiitos sinulle hiukka oon uusi avuton kun en ees tiijä mitä tuo puoliintumis aika tarkottaa.
kyllä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
codeiini saavuttaa huipun 2 tunnin aikana ja puoliintumis aika on 2-3 tuntia
Siis kodeiini on sillon puoliintunut ja jos ootan 6 tuntia niin voin olla varma ettei sitä enää kehossa ole ja näin ollen lapseen siirry vai??? Kiitos sinulle hiukka oon uusi avuton kun en ees tiijä mitä tuo puoliintumis aika tarkottaa.
kyllä!
Kiitos :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja laaa:
Alkuperäinen kirjoittaja taina:
mie oon kyllä saanu lekurilta ohjeet et voi imettää panacodin kanssa.Ite syöny niitä parhaimmillaa 6/päivä.
mulle sanoi että ei suositella imettäessä vaikka raskaana niitä voi syödä..
Tuosta pakkausselosteesta kävi kyllä vähän epäselväksi että saako imettää vai ei kai se on lääkärin ohjeesta sitten kiinni. Mulle ei nuita lääkäri oo märänny niin ootan kaiken varalta tuon 6 tuntia.
 
ap
Parasetamoli: Parasetamoli erittyy äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus lapseen on epätodennäköinen.

Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua (ks. myös kohta 4.4). Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä.

N oin lukee lääkelaitoksella.
 

Yhteistyössä