Kauanko kestää, ennen kuin pääset lähtemään kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Mansikka
  • Ensimmäinen viesti
Mansikka
Kun sulla on jo takki ym. päällä, niin kaunko menee aikaa, ennen kuin pääset lähtemään ulos?

Kun mulla menee valehtelematta aina reilusti yli puoli tuntia, koska tarkistan niin monta kertaa, että sähkölaitteet on pois päältä. Varsinkin liesi on ihan kamala. Näen, et kaikki nupit on nollissa, mut en jotenkaan "usko näkemääni", kun mun pitää taas ja taas tarkistaa se uudelleen. Oveakin koitan varmaan 50 kertaa, onko varmasti lukossa :(. Sit kun olen jo lähdössä, niin palaan takas ja kokeilen taas ovenkahvaa, ja joskus meen taas kattomaan hellaa ym.

Kun takki on päällä, varmistan että mukana on avaimet, lompakko, känny (eli laukku, jossa on kaikki tarvitsemani) ja vilkaisen olan yli keittiöön ettei hella tai kahvinkeitin ole päällä. Aikaa menee noin 10 sekuntia.

v
Taitaa olla jo pakkoneuroosi. Mä katon ainoastaan hellan ja kahvinkeittimen ennen kuin lähden, taapero käy välillä napsimassa levyjä päälle. Eli menee puoli minuuttia. Hyvä keino hellaa kokeillessa on laittaa käsi levylle, tällöin tulee tuntoaistimus varmistamaan ettei ole levy jäänyt päällä.

ok
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka:
Kun sulla on jo takki ym. päällä, niin kaunko menee aikaa, ennen kuin pääset lähtemään ulos?

Kun mulla menee valehtelematta aina reilusti yli puoli tuntia, koska tarkistan niin monta kertaa, että sähkölaitteet on pois päältä. Varsinkin liesi on ihan kamala. Näen, et kaikki nupit on nollissa, mut en jotenkaan "usko näkemääni", kun mun pitää taas ja taas tarkistaa se uudelleen. Oveakin koitan varmaan 50 kertaa, onko varmasti lukossa :(. Sit kun olen jo lähdössä, niin palaan takas ja kokeilen taas ovenkahvaa, ja joskus meen taas kattomaan hellaa ym.
Minulle riittää yleensä kerta. Katson myös hellan, kahvinkeittimen ym sellaiset, vaikka tiedän etten ole niitä tarvinnut. Silloin kun kotiin jää joku tarkistusta ei tarvita. Joskus saatan vielä ovelta palata katsomaan oliko kaikki hyvin.
Laittaessani oven kiinni koitan kahdesti tuliko ovi lukkoon. Ja sitten menoksi, en enää palaa takaisin. Olen varma, että kaikki on ok.

Mansikka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älä loukkaannu, mutta sulla on neuroosi. koita päästä siitä yli tai hakeudu terapiaan. ei se ole häpeä. vaiva muiden joukossa.
En loukkaannu, kun tiedän ettei toi ole kyllä ihan normaalia... Mulla on silti ollut tollasia rituaaleja jo lapsesta asti. Jotenkin vaan häpeen niitä niin, etten ole hakenut apua tai kertonut kellekään...

Vierasmä

Mä jo melkein luulin, että mä olin kirjoittanut tämän....
Elikkä multa menee yhtä kauan ku sulta.

Mutta eipäs sentään, ei mene yli puolituntia. Mutta muuten kuulostaa hyvin tutulta.

Jos pitää lähtee pitemmän ajan reissuun ja kämppä jää tyhjilleen, niin mä kaikkien tarkastusten jälkeen suorastaan tärisen "urakasta".

Otin sitten kerrankin parjatusta Niksipirkasta vinkin (kuvata kaikki). Mun piti kesällä lähteä pohjoseen ja jättää koti tyhjilleen.

Mietin, miten ikinä voin rauhassa lähteä.
Sit kuites lähtiessä järjestelmällisesti otin kuvan kaikista jutuista, mitkä voi jäädä päälle ja siis mitkä oli laitettu pois päältä. Siis ylipäätään kaikesta, mikä vois mieltä vaivata.
Ja painoin oven rauhallisesti kiinni. Mikä tunne!!!!! (mä tosin unohdin kuvata ulko-oven...mutta reissusta on palattu jo ajat sitten...)

Tuo on oikeasti hyvä keino, suosittelen =)

Ei niitä kuvia koskaan katso, mutta saapahan hyvän lähtöolon. :)

Mansikka
Alkuperäinen kirjoittaja winha:
Miten ikinä pääset töihin tai saat lapsesi vietyä hoitoon? Oletteko aina myöhässä.

Multa menee alle minuutin.
Mulla ei ole lapsia. Mutta täytyy aina vaan varata se puoli tuntia ylimäärästä aikaa, että ehtii.

Vierasmä
Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä:

Mä jo melkein luulin, että mä olin kirjoittanut tämän....
Elikkä multa menee yhtä kauan ku sulta.

Mutta eipäs sentään, ei mene yli puolituntia. Mutta muuten kuulostaa hyvin tutulta.

Jos pitää lähtee pitemmän ajan reissuun ja kämppä jää tyhjilleen, niin mä kaikkien tarkastusten jälkeen suorastaan tärisen "urakasta".

Otin sitten kerrankin parjatusta Niksipirkasta vinkin (kuvata kaikki). Mun piti kesällä lähteä pohjoseen ja jättää koti tyhjilleen.

Mietin, miten ikinä voin rauhassa lähteä.
Sit kuites lähtiessä järjestelmällisesti otin kuvan kaikista jutuista, mitkä voi jäädä päälle ja siis mitkä oli laitettu pois päältä. Siis ylipäätään kaikesta, mikä vois mieltä vaivata.
Ja painoin oven rauhallisesti kiinni. Mikä tunne!!!!! (mä tosin unohdin kuvata ulko-oven...mutta reissusta on palattu jo ajat sitten...)

Tuo on oikeasti hyvä keino, suosittelen =)

Ei niitä kuvia koskaan katso, mutta saapahan hyvän lähtöolon. :)

Ja tähän on pakko lisätä, että teen päivittäin töihin lähtiessä tarkastukset moneen kertaan, (vaikka en olisi edes käyttänyt hellaa......) mutta en tosiaankaan kuvaa niitä. Vaikka se veisi vähemmän aikaa, kuin ne tarkastukset... Joka ikinen aamu on yhtä tarkastelua.

Mansikka
Täytyy varmaan joskus kokeilla tota valokuvaamista, jos auttais edes vähän :). Se jo rassaa pahasti kun tietää aamulla, mikä tarkistelu on taas edessä... Joo, tiedän ton olevan outoa, ja lopettaisin heti, jos vaan pystyisin.

Yhteistyössä