Kauanko kestää että toinen jättää rauhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mennyt jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mennyt jo

Vieras
Kauanko kestää että ymmärtää jättää rauhaan?

Meillä kävi tuossa syksyllä sellainen pikkuinen kolmiodraama, johon sekottui vaimoni ja kaverini minun lisäkseni.
Asiat sitten selvisivät minulle kun kertoivat mitä on tapahtunut baari-illan päätteeksi ja minähän siitä sitten tulin todella onnelliseksi. Alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtunut vahinko.

Nyt ihmetyttää, olen vaimon kanssa eronnut ja muuttanut eri osoitteeseen, hän ei jätä minua rauhaan. Hän haluaa vieläkin yrittää, soittelee joka päivä, joskus vastaan joskus en, kun olen niin monta kertaa yrittänyt sanoa ettei minua kiinnosta. Hän haluaa vieläkin puhua, hän haluaa jatkaa kanssani ja pyytää anteeksi tekoaan. Hän kertoo tunteistaan minua kohtaan ja kyllähän se niin on että jossain täälä sydämessäni minäkin häntä rakastan, vaan järki kyllä sanoo ettei yhteen palata. Välistä hän ehdottaa että käytäisiin jossain parisuhdeterapeutilla, mutta kun meillä ei ole enää sitä parisuhdetta?

Entinen kaverini, siis yksi osapuolista sentään ymmärsi olla melko pitkään poissa näköpiiristäni, kertaalleen sitten puoli- väkisin pysäytti minut kadulla ja alkoi puhumaan tapahtuneesta, kuinka häntä v-tuttaa koko mokaaminen ja että minun pitäisi todellakin palata vaimoni kanssa yhteen. ""Kiitos mutta sinun avulla avioliittoni ei ole parantunut ennenkään, joten älä viitsi neuvoa!"", ei ole kaveria näkynyt sen koommin ja hyvä niin.

Samoin vaimoni on ottanut yhteyttä jopa minun ystäviini ( heidän tyttöystäviinsä / vaimoihin ), jotta nämä yrittäisivät keskustella asioista ja kyselee kautta rantain ystäviltäni missä minä liikun ja yrittää päästä juttelemaan ja joka ainoa kerta minä olen sanonut suoraan ettei meistä enää tule paria.

Nyt alkaa minulla tulemaan mitta täyteen, kännykkänumeroani en saa salaiseksi työni takia, tietysti voisin hakea vapaa-aikaa varten jonkun toisen liittymän, mutta kun vaimo soittaa kesken työpäivänkin tai laittaa viestiä.

Voi kun se jättäis mut jo rauhaan!

Hän ei jätä sinua koskaan rauhaan ellet oikeasti tee asiaa selväksi. Vastaaminen silloin tällöin ja hetken ""kuuntelu"" tai ""rupattelu"" ei auta asiaa.

Minua vainosi entinen tyttöystävä useamman vuoden, vaikka olin onnellisesti uudessa suhteessa. Laitoin kaikki suhteet poikki häneen, puhelimen äänettömälle (en voinut salaiseksi muuttaa) numeroihin joista hän voi soittaa. Tuttaville tein selväksi etten sanaakaan halua kuulla edes heiltä asiasta, jolloin hekin tekivät osaltaan selväksi exälle, että viesti ei mene perille heidän kauttaan.

VASTA SITTEN SAIN RAUHAN.

Eli:
älä vastaa puhelimeen,
älä vastaa viesteihin,
älä jää puhumaan, jos törmäät kadulla vaan mene tiehesi,
älä puhu asiasta sukulaisillesi, vaan kiellä koko asia,

älä osoita minkäänlaista huomiota henkilöön,
jonka haluat pois elämästäsi.

No tuo näyttää selvältä kuviolta: häntä kaduttaa, että suhde kanssasi meni poikki. Eli on tunteita vielä, käsittelemättömiä asioita.

Niin kauanhan hän sinua vaivaa, kun vastaat. Tai kunnes hän saa itse asiat itselleen selviksi (tunteista eroon, käsittelmättömien asioiden kanssa sinuiksi).

Eli jos nyt todellakin olet sitä mieltä, että et mitään yhtyettä halua pitää, sinun on tehtävä se kerralla selväksi. Ei siinä kuule muu auta.

Jos haluat tehdä hänelle mieliksi, mene hänen kanssaan vaikkapa kahville ja anna hänelle puoli tuntia tai tunti aikaa jutella ja ilmoita jo etukäteen, että tapaat hänet enää yhden ainoan kerran vapaaehtoisesti ja tässä kahvilareissussa on molemmilla mahdollisuus kertoa asiansa eli puhua suunsa puhtaaksi. Tee suorasanaisesti selväksi, että et halua missään olosuhteissa, millään tavalla jatkaa minkäänlaista suhdetta hänen kanssaan. Kerro, että rakkautesi häntä kohtaan on kuollut ja kuopattu, eikä sitä voi herättää varsinkaan, kun et edes halua yrittää. Kun aika on käytetty, nouse ylös ja mene pois.

Sen jälkeen ei vastaamista puheluihin tai viesteihin ja kohtele häntä kuin ilmaa. Siirtymäaikana voit hankkia toisen kännykän tai työpuhelimeesi toisen liittymän (prepaid tai salainen liittymä), josta hoidat privaattipuhelusi.

Mitä ilmeisemmin hän luulee, että et halua olla hänen kanssaan sen mokaamisen takia.
Nyt vaikuttaa kuitenkin, että et halua olla hänen kanssaan MISSÄÄN TAPAUKSESSA ja tuo moka oli tavallaan vain hyvä syy lopettaa.
Kerro asia hänelle selvin sanoin, kiertelemättä ja kaartelematta. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä ennen kuin asia sanotaan vähän julmastikin. Pääasia, että menee perille.

Sen jälkeen älä vastaa mihinkään viesteihin, tuollaisiin ihmisiin on otettava kova linja.

Tuo naisesi on aivan selvästi itsekäs hullu.
Jos hän oikeasti tajuaisi mitä on tehnyt, hän jättäisi sinut rauhaan, ja olisi onnellinen että pääsit elämässä eteenpäin.
Mutta kun hän ei tajua, hänellä on mielessään vain oma synninpäästönsä. Tiedän että kun tapaatte hän varmasti alkaa itkemään, makaa maassa, nuolee housunlahkeitasi ja rukoilee sinua kuin jeesusta.
Sellaisia nuo tuollaiset naiset ovat.
Alunperinkin se on ajatellut pettäessään, että hänestä ""tuntuu nyt tältä"", sielun kumppanuutta ynnä muuta, tai ""palavaa"" himoa joka on _pakko_ toteuttaa nyt kun ollaan vielä nuoria.
Puhumattakaan, että hän varmasti luulee osaavansa RAKASTAA kahta miestä yhtä aikaa. Näitä nainen oppii lukiessaan harlekiinikirjoja, tai kasvaessaan ilman isää tai muuta auktoriteettiä lapsuudenperheessään.

Ja nämä monimutkaiset aivokäyränsä hän sinulle haluaisi päästä selittämään.

Ei kannata, olet ihan selvästi mies joka tietää omat rajansa.
Ja paras mahdollinen toimenpide pettävälle naisellekin, kyseessä on luultavasti ihminen joka on aina saanut tahtonsa läpi, ja luulee että kaikki kuitataan anteeksipyynnöllä tai silmienräpyttelyllä. Ehkä hän tulevassa suhteessaan on enemmän hajulla siitä mistä se parisuhde koostuu. Mutta sinun tehtävä ei ole häntä opettaa ja terapoida, jos et halua. Tosin, jos haluat niin voithan konsultoida jotain ammattilaista pariterapeuttia tuossa asiassa, jos se jää vaivaamaan, ja vaimosi voi hankkia omat terapiansa tahollaan.

Mutta oikeassa ovat nuo pari aiempaa kirjoittajaa, että älä ihmeessä vastaa IKINÄ puhelimeen tai viesteihin sen jälkeen kun olet SELVÄSTI sanonut että sinulla on oma elämä, ja et halua tavata. Muuten hän luulee että kun sanot IKINÄ , se tarkoittaa että katsotaan huomenna.

Äläkä vetoa mihinkään kiireisiin tai menoihin, senkin voi käsittää että tapaisit hänet JOS olisi aikaa. Sen sijaan sanot että et halua tavata, vaikka sulla ei olis mitään selitystä siihen.

Kiitos neuvoista

Seuraavaa yritän

Tavata, kahvin / ruuan tiimoilla ja rajata aika 1-1½h.

Tämän jälkeen kertoa selvästi etten halua nähdä häntä enää koskaan / kuulla hänestä mitään.

Lopettaa kokonaan puheluihin, viesteihin vastaaminen

"" Eli:
älä vastaa puhelimeen,
älä vastaa viesteihin,
älä jää puhumaan, jos törmäät kadulla vaan mene tiehesi,
älä puhu asiasta sukulaisillesi, vaan kiellä koko asia,

älä osoita minkäänlaista huomiota henkilöön,
jonka haluat pois elämästäsi. ""

Mä tein juuri noin. Vaihdoin puhelinnumeronkin ja muutin pari kertaa. seurustelin vuosia toisen kanssa. Yks ukko onki aina selville osoitteeni ja numeroni (salaista en voinut ottaa) ja laittoi viestiä, soitteli, lähetteli kortteja. en vastannut mitään kuin korkeintaan alkuaikoina : lopeta. Ukko itse seurusteli toisen kanssa vuosia, kuulin yhteisiltä tutuilta. Mutta jatkoipa vaan minun jahtaamistani n. 5 vuotta. Nyt ei ole kuulunut mitään tänä vuonna, mutta ehkä tulee taas joulukortti. Toivottavasti ei, ällöttää koko tyyppi. Oikea stalker ja vielä salaa monivuotiselta tyttöystävältään. Mutta kun nyt vasta hän on tajunnut, mitä minussa menetti, kun silloin joskus ei huolinut. Ja minä olen tajunnut jo vuosia sitten, että olin ihastunut aivan väärään tyyppiin, jonka kanssa en oikeasti olisi halunnut olla koskaan minkäänlaisissa tekemisissä. Löysin elämäni miehen parin vuoden päästä, onneksi. mutta se ei noita hulluja estä.

Eiks joissain puhelimissa oo semmonen ominaisuus, että tietystä numerosta tulevat puhelut voidaan estää? Viestejä ei kai voi estää.

Mutta jos sä edelleen rakastat tätä naista ja hän rakastaa sua, niin eikö kerran hairahdusta voisi antaa anteeksi? Kaverin kanssa pettäminen on kyllä pahimmasta päästä, mutta nainen selvästi katuu tekoaan eikä varmaan tekisi toiste. Rakkauteen kuuluu myös anteeksianto. Toki jos tiedät ettei siitä enää tulisi mitään, kannattaa pistää kokonaan välit poikki.