R
ratkaisu??
Vieras
Hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutukset siis: maha ja rinnat turvoksissa, painoa tullut pian 5kg, etova olo 24/7, ruokahaluttomuutta, hetkettäiset raivokohtaukset ihan olemattomista asioista (esim. lapsi tuli viereen kun olin koneella ja sanoi vaan "äiti?" ja mä huudan "mitä sä nyt oikeen taas haluat?"), itkuisuus ihan olemattomista asioista (esim. purskahdin itkuun kun lapsi jäi hoitoon eikä halannut mua, heilutti vaan reippaasti "heihei", itkin kaupassa kun unohdin punnita banaanit ja kassa joutu menemään sen tekemään) ja väsymys joka vetää mielen niin alas etten jaksa tehdä yhtään mitään.
Syy miksi joudun käyttämään hormonaalista ehkäisyä on, että mies ei tykkää kumeista. Ne oli meillä käytössä 8kk ja joka kuukausi vähintäänkin kerran mies jätti käyttämättä. Ja aina se jälkeen alkoi valittaminen "toivottavasti et nyt ole raskaana", "hae heti katumuspillerit", "mä haluan sitten abortin jos kävi huonosti". Lopulta turhauduin kuukausittaiseen hermoiluun ja aloitin taas hormonaalisen ehkäisyn, mutta nämä oireet on ihan kamalat!!
Syy miksi joudun käyttämään hormonaalista ehkäisyä on, että mies ei tykkää kumeista. Ne oli meillä käytössä 8kk ja joka kuukausi vähintäänkin kerran mies jätti käyttämättä. Ja aina se jälkeen alkoi valittaminen "toivottavasti et nyt ole raskaana", "hae heti katumuspillerit", "mä haluan sitten abortin jos kävi huonosti". Lopulta turhauduin kuukausittaiseen hermoiluun ja aloitin taas hormonaalisen ehkäisyn, mutta nämä oireet on ihan kamalat!!