Kauanko jättäisit 8-vuotiaan yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jdfkalsdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mun 9-vuotias on yksin vaikka koko päivän... Jos mä esim lähden shoppailemaan niin kyllä toi valitsee kotiin jäämisen mieluummin kuin lähtee mukaan :D Ja mun mielestä on sen ikäinen, että saa itse päättää.

Ehkä puoleksi tunniksi. Meidän 8 v:llä on ollut vaikeuksia olla yksin, aiemmin sitä ei voinut jättää edes veljensä kanssa edes muutamaksi minuutiksi. Nyt on ollut jo veljensä kanssa 1,5 tuntia kahden.

[QUOTE="vieras";23027889]:([/QUOTE]

Ja mitäs kamalaa tossa oli? Meidän naapurissa on saman ikäinen poika kuin meillä ja siinä vaiheessa, kun meidän poika viihtyi jo pitkiäkin aikoja yksin, naapurin poika ei suostunut olemaan hetkeäkään yksin. Lapset on erilaisia ja 8-vuotias on todellakin valmis olemaan yksin!

Ja mitäs kamalaa tossa oli? Meidän naapurissa on saman ikäinen poika kuin meillä ja siinä vaiheessa, kun meidän poika viihtyi jo pitkiäkin aikoja yksin, naapurin poika ei suostunut olemaan hetkeäkään yksin. Lapset on erilaisia ja 8-vuotias on todellakin valmis olemaan yksin!

Näin on.
Kun meidän esikoinen täyttää 8 v, hän on ollut koululainen jo puolentoista vuoden ajan & tottunut yksinoloon. Eli todellakin jättäisin jo yksin viideksi tunniksi.

[QUOTE="vieras";23027889]:([/QUOTE]

ai, no ei lapsi itse ainakaan koe niin. Ja ei ole vaihtoehtoja, kun hänellä koulu loppuu kahtena päivänä 12, mulla työt 16.30+työmatka+tarhasta sisaruksen haku.

lapsi osaa soittaa, saa mennä kamulle jos ensin ilmoittaa mulle tai isälleen, meille saa viedä kaverin. Osaa tehdä välipalan.

[QUOTE="äiskä";23028011]ai, no ei lapsi itse ainakaan koe niin. Ja ei ole vaihtoehtoja, kun hänellä koulu loppuu kahtena päivänä 12, mulla työt 16.30+työmatka+tarhasta sisaruksen haku.

lapsi osaa soittaa, saa mennä kamulle jos ensin ilmoittaa mulle tai isälleen, meille saa viedä kaverin. Osaa tehdä välipalan.[/QUOTE]

Näin just. Munkin lapsi oli 8-vuotias aloittaessaan kolmannen luokan ja ei siinä iässä enää ainakaan täällä edes pääse mihinkään iltapäiväkerhoon! Tokaluokkalaisillekin on muutama paikka eli suurin osa niistäkin on jo kotona siihen asti, että vanhemmat tulee töistä. Ja kun koulupäivät yleensä on vähän lyhkäisempiä kuin työpäivät :D

Iltapäivän oli jo yksin, mutta kesälomalla palkkasin "kaverin" opiskelijanuorukaisen viideksi tunniksi seuraksi. Tuli kymmeneltä ja läksi kolmelta. Yhdessä söivät laittamaani ruokaa ja pelilivat, ulkouluvat. Toki hän oli kavereidensakin kanssa, mutta kotona oli joku. Elii aamulla nukkui monesti siihen, kunnes kaveri tuli ja reilu toista tuntia lähdettyään. Lähinnä, että tulee syötyä kunnolla ja onhan se henkinen tuki. En olisi voinut 9 tunniksi jätt5ää huitelee kesäksi.

Yhteistyössä