Kauanko imetit?

Täysimetin 5 kk, imetän edelleen noin 3-4 kertaa päivässä, poika nyt 1 v. ja syö 4-5 kertaa päivässä tavan ruokaa. Tuttipulloa ei meillä oikeastaan koskaan käytetty, vain muutamia kertoja isä tai mummi antoi tuttelia, jos minä olin jossakin käymässä.
 
3,5 kk:n ikään asti pelkällä rintamaidolla. Söi myös rintamaitoa pullosta tarvittaessa. 3,5 kk:n iässä aloin antamaan korviketta yöksi. 4,5 kk:n iässä hedelmäsosetta päivällä ja korvike edelleen yöksi. Pikkuhiljaa lisäsin soseiden määrää ja imetys loppui pojan ollessa 5,5 kk.
 
esikoista imetin puoli vuotta....pullosta sai myös sillon tällön rintamaitoa tai korviketta. Nyt toista imetän,vauva 3kk :heart: tällä kertaa imetän pitempään,jos vaan mahdollista.kyllästyin korvikkeen ainaiseen raahaamiseen kaupasta nii tää tissimaito on helpompaa :D pari kertaa saanut pullosta pikkasen korviketta...pullokin siis kelpaa hädän tullen ;)
 
Tyttö 11 kk, imetän edelleen. Täysimetin puoli vuotta, kiinteiden syömistä aloitettiin harjoittelemaan puolivuotispäivänä. Nykyään syö 4-5 kiinteää ateriaa päivässä. Päivällä imetän vaihtelevasti 4-8 kertaa, yöllä 2-5 kertaa. Kertaakaan ei ole tarvittu korviketta, pulloa ei ole saanut kuin alle viisi kertaa (omaa lypsettyä maitoa). Aion jatkaa imetystä kunnes tyttö itse vieroittaa itsensä.
 
1v10päivää (loppui juuri siksi muistan päivätkin:))
Annettiin pullosta pumpattuja maitoja iltaisin; pojalla oli kova nälkä iltaisin ja maitoa tuli eniten aamuisin... ei meinanneet rytmit millään osua kohdalleen. Kun aloitettiin kiinteät ruuat 6kk, en enää pumppaillut. Viimeinne kk oli 2-3 krt/imetys eli ei paljoakaan maitomäärissä.

Lopetin maitoallergiaepäilyn tultua. helpompi noudattaa yhden ruokavaliota kuin kahden.. Aikeissa oli muutenkin vieroittaa pian.
 
osaimetin laitokselta lähtien...eli ensin annan rintaa ja sit päälle vielä korviketta...esikoista osaimetin 4kk asti....nyt en tiiä kauanko vielä tulee maitoa edes vähän...neiti nyt 2kk ja viikko.
 
Täysimetin 4kk 1vko ikäiseksi saakka, sitten alettiin kiinteiden maistelut. Nyt poika 9½kk ja syö päivässä viisi kiinteää ateriaa, imetyskertoja kertyy 4-5. Aion imettää nyt ainaki tonne 1-vuotiaaksi saakka, sitten siirrytään lehmänmaitoon hiljalleen. Nytkin on jo vähän hapanmaitotuotteita kokeiltu, poika on saanut muutaman kerran ruuan kanssa raejuustoa.
 
Esikoista täysimetin 4kk (olin liian innokas aloittamaan kiinteät :ashamed: ), mutta kiinteiden kanssa imetys jatkui 15kk. Ei korvikkeita. Kuopusta täysimetin 6kk, nyt 9,5kk ja imetys jatkuu, ainakin vuoden ikään saakka aion imettää. Hapanmaitotuotteita on meilläki pari kertaa jo maisteltu raejuuston muodossa.
 
synnevi
Esikoista imetin 11 kk, kiinteet aloitettiin 4kk ikäisenä.
Keskimmäistä imetin 9 kk, kiinteet myös 4 kk iässä. (oli silloin -98 ja 2000 suosituksena tuo 4 kk:n täysimetys)

Nyt 5,5 kk vauva, täysimetin 5 kk saakka jolloin alkoi kiinteiden maistelu. Maito on riittänyt hyvin, mutta en malttanut odottaa sinne 6 kk asti. :ashamed: Makuannoksia saa nyt 2x päivässä.

Niin ja lisäys vielä: pullosta on saanut rintamaitoa muutaman kerran, jos on mulla ollut semmoinen meno mihin en oo voinut vauvaa mukaan ottaa.
 

Imetin 6,5kk, aina kun olin kaupassa, tai pahassa paikassa annoin korviketta. Olisin halunnut imettää hieman pidempäänkin,mutta kun meillä on allergioita, niin en kiinteiden aloituksen aikaan enään tiennyt mistä ongelmat tulivat. Imetyksen jättäminen helpoitti seurantaa.
 
esikoista 1v 2kk. 3kk täysimetys, ja sitten soseet mukaan. Pulloa ei huolinut lainkaan. Ja tätä nuorimmaista on 3kk ja 3vk täysimetys ja sitten velliä kanssa. Pullosta annettu korviketta pari kertaa kun äiti poissa kotoa.
 
Meidän tytön sain täys imetettyä 6kk:n ikään asti, ja imetyksen lopetin kokonaan 1v3kk:n ikäisenä. Pullosta tyttö sai muutaman kerran rintamaitoa, kun olin poissa. Toiselle lapselle aloitettiin kiinteät reilun 4kk:n ikäisenä, ja siis siihen asti mentiin pelkällä rintamaidolla (poika on nyt kohta 10kk) Ja eilen aloitin vieroittamisen. Poika ollut ensimmäisen illan ja yön ilman tissiä. Yöt alkoivat olla niin risaisia, poika heräsi pahimmillaan tunnin välein. Yö imetys jäi päälle, kun poika oli kipeä alku kesästä ja sen jälkeen meillä ei ole nukuttu yhtään yli 4 tunnin yötä.
 
Vielä on maitoa riittänyt. Poika 9,5kk. Jos saisi onnistuneesti jatkettua sinne 1-vuoden ikään ja päällekin, että saa tuon tavallisen maidon ottaa kuvioihin.

Alkuun olin varma, että en pysty imettämään kuin kuukauden tai pari. Alku oli niin hankalaa :/ Mutta hyvin on päästy tänne saakka.
 

Yhteistyössä