Kauanko avattu viinipullo säilyy juotavana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih, ei voi koko pulloa juoda tai tulee karmea päänsärky. Pieni lasillinen onnistuu. Punaviiniä siis himoitsen... enpä tiennyt että avattunakin voi säilyttää huoneenlämmössä.

Osta Alkosta se pumppu ja korkit, joilla saat ilmat pois viinistä. Tällöin säilyy viini reilun viikon. Olen ollut ulkomailla töissä viinikaupassa ja siellä pidettiin maistiaisviinejä auki tällä tapaa viikon. Ja siinä paikassa ei olisi tarjottu huonolle maistuvaa viiniä!

Alkuperäinen kirjoittaja viikon:
Osta Alkosta se pumppu ja korkit, joilla saat ilmat pois viinistä. Tällöin säilyy viini reilun viikon. Olen ollut ulkomailla töissä viinikaupassa ja siellä pidettiin maistiaisviinejä auki tällä tapaa viikon. Ja siinä paikassa ei olisi tarjottu huonolle maistuvaa viiniä!

Kiitos vinkistä!

Säilyy pitempäänkin kuin n. viikon, jopa kuukauden noilla tyhjiökorkeilla. Olen testannut punaviineillä, säilytetty huoneenlämmössä pimeässä. Kovin voimakkaan makuiset viinit ovat jopa paremman ja pehmeämmän makuisia kun on säilytetty näin, tosiaan jos menee etikaksi niin sen kyllä huomaa. Voihan sen viinin käyttää ruoanvalmistukseen, jos epäilee ettei se ole enää niin hyvää, PAITSI jos se on hapantunut etikkaiseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
3 päivää avattuna. Oma korkki päälle. Punaviini huoneenlämmössä.

Kyllä se tyhjiöpumppu kanstii hankkia ja säilyttää JÄÄKAAPISSA. Tuosta on tutkittua tietoa ja maalaisjärjelläkin on selvää, että reaktiot ovat hitaampia kylmässä, myös viinillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja viikon:
Kiitos vinkistä!
Tällainen korkkijuttu on tosi hyvä. Viini ei kyllä juuri viikkoa (max 2) pidempään säily näinkään, mutta pullon omalla korkilla säilyy vain kolmisen vuorokautta. Ja silloinkin maku muuttuu jo.

Yhteistyössä