kauan yrittäneille!

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
Nyt annan vinkin niille jotka ovat kauan tahkonneet vauvan yrittämisen kanssa ja yhtään tärppiä ei ole tullut. Pistäkää miehenne testeihin!!!! Nyt on omassa tuttavapiirissä ilmennyt jo parikin tapausta kun naista on tutkittu ja ronkittu vuosi tolkulla ja kun vikaa ei ole löytynyt niin vasta sitten on tutkittu miehen sperma. Ja kummassakin tapauksessa ""vika"" löytyi miehen spermasta. Eli se kaikista yksinkertaisin ja todennäköisin tutkimus jätetään jostain syystä aina viimeiseksi. Suosittelen tekemään tuon testin heti alkuunsa. Ystävänikin menetti monta arvokasta vuotta ja paljon rahaa tutkiessaan iteään, mutta yksi sperma näyte mieheltä olikin se ratkaiseva. Spermass on vähän siittiöitä ja niiden elinikä on lyhyt. Kotikonstein raskaaksi eivät voi tulla, mutta nyt keinohedelmöityksellä onnellisesti raskaana!!! Ja miehen siittiöt kelpasivat siihen oikein hyvin.
 
..
Niin, jos on vähänkään älyä omassa päässä ja pätevän lääkärin hoidossa, on miehen tutkiminen ihan alun tutkimuksia. Lähes puolet lapsettomuudesta on miehestä johtuvaa, joten kyllä kannattaa tutkia. Varsinkin kun se on helppo ja kivuton homma, sekä vielä edullinenkin.
 
joo
Sama täällä. Ihmettelinkin miks en enää tuu raskaaksi. Mies lopulta tutkittiin ja sperman laatu oli muuttunu heikoksi. Onneksi on sentäää kaks lasta. Ennen tulin mieheni kanssa heti paksuksi. Kumma kun sen siittiöt on mennet huonoksi. Sanoivat sen johtuneen kemikaaleista. No maanviljelijähän sen onkin ja kasvimyrkkyjä käyttää. Ukkoa en kuiteskaan vaihda.
 
,.,.,.
Hm.... mieheni sprerma on myös tutkittu, mutta mistä sen näkee, kuinka kauan ne hyvät siittiöt elävät? Ei mielestäni muuta selvinnyt kuin, paljonko on hyviä, liikkuvaisia, paljonko joukossa kuolleita jne.
 
Sandeman
Joo pitkään ollaan yritetty (1,5 vuotta) mutta nyt vasta mies suostuu testeihin, kun tähän mennessä ollut sitä mieltä että kyllähän se muillakin on kestänyt se raskaaksi tulo ja mikäs kiire tässä on. Mä olen käynyt jo lähes kaikki tutkimukset, endoa löytyi ja laparoskopia-jonossa olen. Tammikuun lopussa on onneksi aika naistenklinikalle ja tulee mieskin tutkittua, toivottavasti ollaan parempaan päin menossa:). Olen ihan valmis vaikka IVF-hoitoihin jos muuten ei tulosta synny.

Noin yleisesti ottaen mies tutkitaan ensimmäisenä koska miestä on helpompi hoitaa kun naista. Ja syy selviää hetkessä...
 
sie
Mies tutkittiin aivan ensimmäisenä, lääkärin mukaan ei kannata turhaan syödä hormooneja jos miehessä vika vaan edetä suoraan oikein kohdennettuihin hoitoihin. Miehen simpat ok, itselläni pcos, yritystä 1,5v takana vasta, tuloksettomanan.
 
minä
hyvä että täällä on ollut iksuja ihmisiä liikkeellä ja miehet on tutkittu alkumetreillä. juurikin tuon helpon ja edullisen tutkimustavan takia. omassa tuttavapiirissäni molempien naisten aviomiehet eivät halunneet sitten millään sperma testeihin... se on niin noloa. ajatelkaa kuinka itsekeskeistä aikuisilta miehiltä kun vaimot on juosseet vuosi tolkulla kalliissa tutkimuksissa ym.
 
...
Juuri tuota asian ""noloutta"", miesten puolelta en ymmärrä. Jos lasta todella haluaa mies ja nainen, niin kyllä silloin syyniin pitää mennä miehen ja naisen. Onko se sitten vähemmän noloa, että nainen makaa jalat levällää kymmenillä tutkimuspöydillä ronkittavana ja katseltavana.
 

Yhteistyössä