kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

1h15min.
Imukupin avustamana lopulta syntyi. Mulla loppu voimat. Ja lekuri totesikin että ei olisi tullut ilman imukuppia, koska kudokset ei vaan olleet pehmenneet tarpeeksi (kiitos avautumista nopeuttavan tipan) toiselta puolelta.
 
vajaa kaksi tuntia :LOL: Siinä meinasi usko loppua ja toiveet palaa taivaan tuuliin, mutta tulöi se sieltä samperi sit kuitenkin ilman apuja! Häntäluu oli tiellä ja sitten, kun se antoi periksi, niin lähti poika synymään kunnolla :heart: Onneksi kesti noin kauan kuitenkin, muuten oisin haljennut kätilöiden sanojen mukaan :whistle:
 
Ponnitusvaihe 1 h 18 min, imukupilla autettiin. Papereissa lukee "hienosti xxx ponnisti vaikka supistukset loppuivat" ja mä oon aina sanonu, jotta siksi loppuivat kun kätilö siinä vaiheessa kun vauvan pää näky "säikäytti", että tytön hiukset näyttää olevan... kun mä olin rv11 alkaen ollu sitä mieltä että poika tulee :LOL: :LOL: poika tuli :heart: . Koko synnytys kesti reilu 12h, 6 tuntii ennen pojan syntymää olin jo 9 senttiä auki.
 
Mulla kesti 14min, tuntu kyllä niin silmänräpäykseltä =) Seuraava varmaan tulee sitten toivottavasti tuotakin nopeammin jos siis olen yhtään äitiini tullut, jolla seuraavan ponnistusvaihe kesti vain 4min =) Saisi nopeammin vauvan sitten syliin =)
 
1tunti33minuuttia ja lopulta auttoivat imukupilla ulos.. Viimeiset puoli tuntia hokivat että vielä yksi ponnistus, vielä yksi ponnistus. Jossain vaiheessa kerroinkin kätilöille että turhaa hoette ku ei oo totta... Pojan sydänäänet heittelivät puoli tuntia ja lopulta vaihteluväli katosi, vasta sitten imukuppipäätös.....
 

Yhteistyössä