kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

1 h, josta alkuun noin 20-30 min "työntelyä" eli vauva niin ylhäällä et piti saada alaspäin. Pyysin jossain 40 min kohdalla et "etteks te voi sieltä toisesta päästä vetää kun mä työnnän". Tuossa tunnin kohdalla vähän ennenkuin syntyi, olivat hakevinaan lääkäriä et jos vaikka sitten imukupilla.. :D Ponnistusvaihetta pitkitttivät virhetarjonta ja supistusten heikkeneminen. Aika hikinen homma oli. Ei juurikaan repeämiä (I asteen).
 
Aktiivista ponnistusta kesti 55 min. 10 cm auki jolloin olisin saanut alkaa ponnistamaan niin silloin katosi supistukset. Kohtu huilasi puolisen tuntia. Säännöllisiä 1-2 min välein tulevia supistuksia oli silloin jo takana 18 tuntia!! Joten kohtu huilasi loppurutistukseen joka tosiaan oli 55 min pituinen!!
 
8 min.Enpä ois enää muistanut ellen olisi kurkannut äitiyskorttia :D Minä mokoma vielä panttasin etten ponnistanut vaikka siltä tuntuikin,oli niin inhottavan tuntosta ja ärisin että en minä ala tähän sängylle p.askantamaan :kieh: :kieh: :D Mutta pakkohan se lopulta oli ulos lykkiä :D
 
16 minuuttia, jos osa työntelyä tai jotain ihme puhistelua. Neiti oli 3084g ja avosuutarjontaan oli kääntynyt synnytyksen aikana. Repesin vain pikkuisen, kaksi tikkiä laitettiin. Mutta tuo aika kyllä tuntui aika pitkältä...

 

Yhteistyössä