Kauan kissa kantaa pentuja?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:57 RouvaJackSparrow kirjoitti:
2kk. Meillä ainakin n. kuukausi ennen synnytystä huomasimme kissan raskauden siitä että nisät alkoivat kasvaa :) . Pari viikkoa ennen synnytystä pennut saattoi tuntea mahan läpi . :D

Eli sitä ei siis välttämättä huomaa ennen kuin kuukautta ennen syntymää? Miten kissan käytös muuttuu ennen synnytystä?

*vastaisuuden varalle*
 
Sillä oli reilu kuukaus sitten juoksuaika ja se oli miehissä 4päivää. Nyt se on masun seutuvilta pyöristynyt, ruoka maittaa ja muutenkin se on vähän "outo" aivan kuin hormoonit hyrräis, raskaus sellaiset ;)
*toivossa elää :p *
 
Eipä meidän kissan käytös siitä juuri muuttunut, ei esim. tehnyt pesää itselleen eikä ollut hellyydenkipeämpi kuin ennenkään. Toki loppuajasta oli väsyneempi, nukkui sisällä enemmän eikä kuljeksinut hiirimetsällä entiseen malliin. Asumme siis korvessa ja kissat vapaana ulkona, ei naapureita lähistöllä (tiedoksi kaikille jotka hyökkäävät että kissat pidettävä sisällä ;) ).
 
Meiän kissalla oli kans useempi kiima tossa talvella ja keväällä, mourus ja pyöriskeli ihan tuskissaan... :whistle: Sitten se yhtäkkiä jotenkin rauhottui, ei esim. uskaltanut hyppiä mistään (yleensä hyppää ikkunasta sisälle, nyt ei suostunut edes siihen) ja olin tuntevinaan että sillä olis nisät vähän kasvanu. Näin oli hetken aikaa ja sitten kissa muuttukin takaisin sellaseks mikä se on aina ollu... en tiiä, mikä juttu toi sitten oli. :eek:

Niin, ja silloin just katoin netistä, että kauanko kissa kantaa pentuja...

Me kans maalla asutaan ja katti kulkee miehissä ihan vapaasti :p Olishan ne pikkukissat ihania... :) <br><br>
 
Meillä kans kissat on vapaana ulkona (asutaan melkein maalla). Kolli kissa ei ole lähtenyt ikinä mihinkään pihasta, on tosin leikattu. Hildakaan ei normaalisti lähde, mutta silloin lähti kun oli juoksut. Yhtään kollia kun ei odotuksista huolimatta tullut nurkille pyörimään...

Meilläkin oli lapsuuden kodissa paljon kissoja ja aina joku niistä odotti pentuja, mutta en yhtään muista että muuttuko niiden käytös mitenkään vai huomattiinko vasta siinä vaiheessa niiden odottavan, kun maha kasvo ja ne alko etsimään synnytyspaikkaa. Muistan kyllä, että pennut potki aina mahassa ja sen tunti selvästi.

Kissanpennut ois kyllä niiiin ihania :heart: Hildakin kun on niin kaunis kisu, että mielellään sen sois pentuja tekevän. Varsinkin kun niistä on jo monelle uudet kodit katsottuna jos vaan niitä nyt tulis...

Mielestäni tuo masu on pyöristynyt nyt parin päivän sisällä. Kuinkahan pian se oikein kasvaa?
Siskoni eilen sitä tunnusteli ja hän oli sitä mieltä, että se voi odottaa. Varsinkin kun Hilda ei ollut sitä kokeilua ennen kerennyt syödä.

Asennekysymys: Millon sillä sun kissalla oli ne juoksut? :)
 
No meiän kisulla on ollu juoksuja mun mielestä useempaan kertaan... tammikuussa oli eka "mouruntavaihe", sitten siitä eteenpäin muutaman viikon välein sillein, että aina muutaman päivän kesti se kiima. Ja tuo, että kerroin miten se "rauhottu" niin sen jälkeen sillä ei ole kiimaa selvästikään ollut...
 
Jos se oli valeraskaana... :whistle:
Arvaappas vaan olenko mä joka päivä kokeilemassa tuota Hiltukan masua, jos siellä vaikka sattuis potkimaan :D
Mieskin sitä yhtenä päivänä tunnusteli ja oli muka tuntevinaan potkintaa... Tais vaan ällyyttää mua, kun tietää miten kovasti minä niitä pentuja toivoisin :ashamed: :D
 
Olen nyt tosi tylsä - anteeksi... :ashamed: Mutta mä toivoisin, että vastuulliset kissan omistajat leikkauttaisivat kissansa. Ovathan ne pennut niiin söpöjä, mutta kun niitä pentuja ja aikuisia kissoja on ihan pilvin pimein etsimässä koteja ja kissoille on aika vaikeaa löytää todella hyviä koteja, jotka ihan oikeasti sitoutuisivat huolehtimaan kissastaan hyvin koko tämän eliniän.
Hyvä että teillä on jo valmiina halukkaita koteja pennuille, mutta myös esim. eläinsuojeluyhdityksillä on hylättyjä kissoja hirveästi odottamassa koteja (osa odottaa kotia vuosia -osa ei löydä uutta kotia koskaan) kaikille halukkaille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:36 Henna kirjoitti:
Olen nyt tosi tylsä - anteeksi... :ashamed: Mutta mä toivoisin, että vastuulliset kissan omistajat leikkauttaisivat kissansa. Ovathan ne pennut niiin söpöjä, mutta kun niitä pentuja ja aikuisia kissoja on ihan pilvin pimein etsimässä koteja ja kissoille on aika vaikeaa löytää todella hyviä koteja, jotka ihan oikeasti sitoutuisivat huolehtimaan kissastaan hyvin koko tämän eliniän.
Hyvä että teillä on jo valmiina halukkaita koteja pennuille, mutta myös esim. eläinsuojeluyhdityksillä on hylättyjä kissoja hirveästi odottamassa koteja (osa odottaa kotia vuosia -osa ei löydä uutta kotia koskaan) kaikille halukkaille.

Kyllä kyllä, meillä olisi koteja mahdollisille pennuille... :)
 
Meillä on tarkoitus leikkauttaakkin tuo neiti heti kun se on yhdet pennut tehny (Nartulle terveydelle on hyväksi tehdä yhdet pennut ennen leikkausta).
Ja tosiaan vastuuntuntoisia koteja on jo vaikka usealle pennulle. ;)

Btw, äsken kokeilin taas :ashamed: Hildan mahaa ja kyllä se on kasvanut, samoin nisät tuntui ihan selvästi, erilailla kun ennen. Myös mies tunsi saman :D jippijaa, meille tulee (varmaankin) perheenlisäystä lähiaikoina :heart:
 
stranger
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:46 Lumiina kirjoitti:
Meillä on tarkoitus leikkauttaakkin tuo neiti heti kun se on yhdet pennut tehny (Nartulle terveydelle on hyväksi tehdä yhdet pennut ennen leikkausta).
Ja tosiaan vastuuntuntoisia koteja on jo vaikka usealle pennulle. ;)

Btw, äsken kokeilin taas :ashamed: Hildan mahaa ja kyllä se on kasvanut, samoin nisät tuntui ihan selvästi, erilailla kun ennen. Myös mies tunsi saman :D jippijaa, meille tulee (varmaankin) perheenlisäystä lähiaikoina :heart:
Meillä myös kissaneiti ilmeisesti pieniin päin...
Vatsanseutu pyöristynyt huomattavasti ja nisät ei vain tunnu, mutta näkyvätkin ihan selvästi. Ja jotenkin on säikympi ja ärhäkämpi kissa nyt.

Muuten tuosta tunnustelusta - mulle on sanottu, että kissan vatsanpeitteet on niin ohkaiset, ettei vatsaa kannattaisi kamalasti tunnustella. Pennut voivat helposti vaurioitua. Liekkö siinä sitten perää?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:00 stranger kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:46 Lumiina kirjoitti:
Meillä on tarkoitus leikkauttaakkin tuo neiti heti kun se on yhdet pennut tehny (Nartulle terveydelle on hyväksi tehdä yhdet pennut ennen leikkausta).
Ja tosiaan vastuuntuntoisia koteja on jo vaikka usealle pennulle. ;)

Btw, äsken kokeilin taas :ashamed: Hildan mahaa ja kyllä se on kasvanut, samoin nisät tuntui ihan selvästi, erilailla kun ennen. Myös mies tunsi saman :D jippijaa, meille tulee (varmaankin) perheenlisäystä lähiaikoina :heart:
Meillä myös kissaneiti ilmeisesti pieniin päin...
Vatsanseutu pyöristynyt huomattavasti ja nisät ei vain tunnu, mutta näkyvätkin ihan selvästi. Ja jotenkin on säikympi ja ärhäkämpi kissa nyt.

Muuten tuosta tunnustelusta - mulle on sanottu, että kissan vatsanpeitteet on niin ohkaiset, ettei vatsaa kannattaisi kamalasti tunnustella. Pennut voivat helposti vaurioitua. Liekkö siinä sitten perää?
No hui! :eek: Toivottavasti ei oo perää...
Syökö teidän kisu nyt normaalia enempi?
Meilläkin toi kissa oli ottanut ton toisen kisun kanssa yhteen oikein kunnolla, vaikka normaalisti eivät tappele ikinä. Hilda siinä riidassa oli ollu päällepäsmärinä... mun mielestä se johtuu vaan hormooneista ja nimenomaan niistä raskaus hormooneista :saint: :D
 
stranger
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:15 Lumiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:00 stranger kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:46 Lumiina kirjoitti:
Meillä on tarkoitus leikkauttaakkin tuo neiti heti kun se on yhdet pennut tehny (Nartulle terveydelle on hyväksi tehdä yhdet pennut ennen leikkausta).
Ja tosiaan vastuuntuntoisia koteja on jo vaikka usealle pennulle. ;)

Btw, äsken kokeilin taas :ashamed: Hildan mahaa ja kyllä se on kasvanut, samoin nisät tuntui ihan selvästi, erilailla kun ennen. Myös mies tunsi saman :D jippijaa, meille tulee (varmaankin) perheenlisäystä lähiaikoina :heart:
Meillä myös kissaneiti ilmeisesti pieniin päin...
Vatsanseutu pyöristynyt huomattavasti ja nisät ei vain tunnu, mutta näkyvätkin ihan selvästi. Ja jotenkin on säikympi ja ärhäkämpi kissa nyt.

Muuten tuosta tunnustelusta - mulle on sanottu, että kissan vatsanpeitteet on niin ohkaiset, ettei vatsaa kannattaisi kamalasti tunnustella. Pennut voivat helposti vaurioitua. Liekkö siinä sitten perää?
No hui! :eek: Toivottavasti ei oo perää...
Syökö teidän kisu nyt normaalia enempi?
Meilläkin toi kissa oli ottanut ton toisen kisun kanssa yhteen oikein kunnolla, vaikka normaalisti eivät tappele ikinä. Hilda siinä riidassa oli ollu päällepäsmärinä... mun mielestä se johtuu vaan hormooneista ja nimenomaan niistä raskaus hormooneista :saint: :D
Syö huomattavasti enemmän.
Ja levoton on. Yleensä viihtyy hyvin ulkona. Nyt haluaa ulos, kohta haluaa sisälle ja pian on taas ovella miukumassa.
Olenkin miettinyt, että kun koiran penikoiminen lähestyy, emon vatsantoiminta muuttuu. Voisiko kissalla olla samaa? Jos löysä vatsa vaatii jatkuvasti päästä ulos. Sisälle kun ei tee mitään.
 
sanasasi
Eipä meidän kissan käytös siitä juuri muuttunut, ei esim. tehnyt pesää itselleen eikä ollut hellyydenkipeämpi kuin ennenkään. Toki loppuajasta oli väsyneempi, nukkui sisällä enemmän eikä kuljeksinut hiirimetsällä entiseen malliin. Asumme siis korvessa ja kissat vapaana ulkona, ei naapureita lähistöllä (tiedoksi kaikille jotka hyökkäävät että kissat pidettävä sisällä ;) ).
mulla on oma kissa ja se rupesi lihoa ni mistä tietää et on raskaana ja sen rinnat alko muuttuu punaseksi ja on muutenki vähän "outo"kertokaa nopeesti ja sen pyllyssä on välil sellane punanen!!!!hyhyhyhyhiiii
 

Yhteistyössä