Katumuspillereistä

  • Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
apua!
Perjantaina rakastellessani mieheni kanssa ehkäisy petti eli kondomi hajosi. Lauantai-aamuna hain jälkiehkäisypillerit. Eilen sama juttu toistui, eli kondomi hajosi. Mitä minun nyt pitäisi tehdä? Jälkiehkäisyä kun ei saa käyttää kuin kerran kierron aikana. Millaiset mahdollisuudet minulla on tulla raskaaksi. Tällä hetkellä elelen noin puolessa välissä kiertoani. Auttakaa ellit!

 
terk.
Jälkiehkäisypillerit vaikuttavat VAIN sen ensim. kond.hajoamisen yht.mahd. rask. (muistaen ettei jälkiehkäisy ole mikään 100%)
Eli ei vaikuta tähän toiseen hajoamiseen, suojaa ei enää ole.
Odottelet nyt vain kuukautisia ja jos ovat myöhässä, teet testin.
Jatkossa suosittelisin käyttämään jotain muuta kuin kondomia tai sitten lisäämään siihen spermisidi Patentex Ovalin.
Jaa-nimimerkki; eivät vaikuta ajattelemallasi tavalla.
 
-
minulla kävi kerran melkein samanlainen juttu mutta en tullut raskaaksi. illalla meni kondomi rikki, seuraavana päivänä hain jälkiehkäisypillerit ja taas, samana iltana, ehkäisy petti. tätä kysyin myöhemmin apteekista onko siihen mitään apua ja he neuvoivat kääntymään heti lääkärin puoleen. lääkäri sanoi ettei pillereiden teho niin nopeasti häviä ja hän uskoi vielä niiden tehoon ja ehkäisyyn. lääkäri käski odottaa seuraavia kuukautisia ja jos niitä ei tule, niin silloin raskaustestiin. Jos tulos olisi positiivinen, eikä halua lasta, niin silloin aborttiin. aborttikin voi pienentää myöhemmin lasten saantia. kannattaa harkita mitä tekee.
 

Yhteistyössä