Katsotaanko teillä aikuisten leffoja ja/tai sarjoja lasten ollessa hereillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelin vain, kun eräs pariskunta meinasi katsoa Sinkkuelämää-leffan, vaikka heidän vajaa 6v tyttö oli hereillä ja pyöri ympärillä koko ajan. Toki silloin on ok katsoa, jos lapsi leikkisi toisessa huoneessa. Ei tuossa Sinkkuelämää-leffassa muuten ole mitään pahaa, mutta ne seksikohtaukset ovat tosi aidosti kuvattuja ja rohkeita, eli ei todellakaan lasten silmille.

Sen ymmärrän, että esim. Salkkareita katsotaan lasten hereillä ollessa, vaikka ei sekään mikään lastenohjelma tietty ole.

Heh, no mä en missään nimessä katso nimenomaan Salkkareita lasten hereillä ollessa- säästän heidät siltä sonnalta. En kyllä katsoisi Sinkkuelämääkään. Kyllä jotain aikuisten ohjelmia saatetaan katsoa, mutta aika harvoin. Uutisia en myöskään mielellään katso pienten läsnäollessa, kerrotaan ja hehkutetaan liikaa väkivaltaisia tekoja, sotaa näytetään jne.

Ei katsota. Mies katsoo Salkkareita kun minä luen lapsilla iltasatua makuuhuoneessa, ja pidämme kyllä huolen etteivät siitäkään näe kuin korkeintaan pikku pätkän ohikulkiessaan (ja äkkiä kanavan vaihto jos tulee jotain riitelyä tms.). Vaikka ohjelma voi aikuisen silmiin vaikuttaa ihan harmittomalta, voi se jäädä vaivaamaan pientä lasta pitkäksikin aikaa.

Lähes kaikkea muuta voi katsoa lapsen ollessa hereillä mut monia suomalaisia ohjelmia pitää vähän varoa.
Esim. Metsolat- kiroillaan, Reinikainen- vasta kiroileekin.
Aika vähän tulee katsottua telkkaria kun lapsi hereillä. Ei pysty keskittymään tai menee vähintään puolet ohi.

Ei mulla ole minkäänlaista innostusta katsoa tv:tä, kun lapset hereillä. Mutta sitten kun nukkuut niin katson ohjelmia. Silloinkin lähinnä jotain pieni talo preerialla nauhalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei?:
Katsotaan. Mitäpä tuosta. :o

Vaikka lapset olisi samassa huoneessa? Katsotteko myös esim. k15 tai k18 leffoja/sarjoja? Monissahan on ihan liikaa väkivaltaa ja/tai seksiä lasten silmille.

Joo. Ei kolme-neljä vuotias mitään ymmärrä. Sitä paitsi ei se istua nökötä telkan eessä, pyörii tuossa omiaan touhuamassa.

No entä, jos tv:stä tulee jokin tosi väkivaltainen kohtaus, jossa verta roiskuu ja suolenpätkät lentelee tai joku todella paljastava seksikohtaus? Peitättekö lapsen silmät, vaihdatteko kanavaa vai miten toimitte?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ei katsota. Mies katsoo Salkkareita kun minä luen lapsilla iltasatua makuuhuoneessa, ja pidämme kyllä huolen etteivät siitäkään näe kuin korkeintaan pikku pätkän ohikulkiessaan (ja äkkiä kanavan vaihto jos tulee jotain riitelyä tms.). Vaikka ohjelma voi aikuisen silmiin vaikuttaa ihan harmittomalta, voi se jäädä vaivaamaan pientä lasta pitkäksikin aikaa.

tämä nyt sentään oo totta?

Jos on niin mietitkö yhtään mitä seuraa kun lapset kasvaa pumpulissa? Siis oletan et jos ei saa telkasta nähä riitelyä niin ei sitten oikeessa elämässäkään? Ei lasten tietenkään mitään tappeluita pidä todistaa mutta että pieneltä kinastelultakin pitää välttyä... Tulee olemaan lapsella rankka elämä.

Ite oon sitä mieltä et ne tappamiset ja tappelut sekä seksi ei lapsen silmille kuulu, mutta muu on ok, siis sellanen mikä on ihan normaalia elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja eikai:
tämä nyt sentään oo totta?

Jos on niin mietitkö yhtään mitä seuraa kun lapset kasvaa pumpulissa? Siis oletan et jos ei saa telkasta nähä riitelyä niin ei sitten oikeessa elämässäkään? Ei lasten tietenkään mitään tappeluita pidä todistaa mutta että pieneltä kinastelultakin pitää välttyä... Tulee olemaan lapsella rankka elämä.

Ite oon sitä mieltä et ne tappamiset ja tappelut sekä seksi ei lapsen silmille kuulu, mutta muu on ok, siis sellanen mikä on ihan normaalia elämää.

Kyllä ne lapset saavat nähdä sitä riitelyä ihan riittävästi oikeassa elämässä ;) Ei sitä telkkarista tarvitse enää lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei koskaan:
Telkkari ei ole päällä muulloin, kuin Pikkukakkosen aikaan. Taustalla ei koskaan, eikä todellakaan lapset katso mitään muuta kuin Ylen Pikkukakkosta. Ei edes niitä typeriä kolmosen ja nelosen lastenohjelmia.

Samoilla linjoilla.
Tästä asiasta olen tarkka.

Kyllä mä kattelen aikuisten sarjoja, Selviytyjät ja Amazing Race. Rakkauden anatomiaa varauksella. Tehari ja Gray anatomiaa ei voi ku verta ja jos vaikka kuolee niin en jaksa selittää. C.S.I en katso enkä muitakan noita rikos juttuja.

Jos katoin jotain leffaa ja heräsivät kesken päiväunien niin sanoin vaan että tää ei oo lasten ohjelma. Mee vielä vähä makoilee sänkyyn tai sitten tuut sohvalle aäitin viereen peiton alla etkä katso. Toimi meillä ihan hyvin.

Yhteistyössä