Katsooko sossu tuloiksi huutonetin ja kirpparirahat

pankkilainen
Ei kannata keplotella ainakaan millään slatilillä!
Toimistot on vaitiolovelvollisia kaikesta toiminnastaan.
Käyttäkää maalaisjärkeä jota on jopa hiukka vilahtanu ylempänä!
Kummasti se verottajakin pääsee näihin jäljille??
 
No olen edelleen sitä mieltä ettei tuo väärinkäyttöä ole. Onhan monia ihmisiä, jotka eivät viitsi nähdä tuota myymisen vaivaa vaan heittävät roskikseen tai muualle käyttökelpoista tavaraa. Tällöin pitäisi sossulla olla jokin kirppari johon asiakkaiden pitää ekaksi tuoda myytävä tavara/vaate ennenkuin saa yhtään rahaa. Taikka vaan sääntö että ekaksi kirpparille sitten vasta meille...
 
yyhoo
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
|O |O |O

kiitos vaan väärinkäyttäjät, meni taas päivä pilalle.
Mikä väärinkäyttö?
valehdella tulonsa ja nostaa toimeentulotukea vaikka todelliset tulot kyllä riittävät elämiseen.
Olen köyhä kahden lapsen yh, ja puhtaalla omatunnolla jätän kertomatta sossulle, jos olen saanut Huutiksessa vaikka 25 euroa myymällä lasteni vanhoja vaatteita. Se summa vähennettäisiin toimeentulotuesta, ja koska rahat on muutenkin tosi tiukassa, niin en todellakaan ala ilmoittamaan muutamaa kymppiä sossulle.
 
harmaana
Kaikesta te jaksattekin olla kateellisia :)
Kun sain toimeentulotukea ollessani huonommassa jamassa, niin perusosasta piti aina saada ostettua lapsille vaatteet talveksi, jalkineet, yms. Niihin ei saanut erikseen toimeentulotukea, vaikka niihin paloi paljon rahaa. Rahoitin ne myymällä lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja tarpeettomia leluja pois. Muuten niihen ei olisi ollut varaa, sillä toimeentulotuki meni kyllä ihan viimeistä senttiä myöden elämiseen. Ei siitä säästöön tai huvituksiin jää, vaikka joskus saisikin kirpputorilta tai Huuto.netistä hieman myyntituloja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Muita tilejä ne ei näe kuin mitä olet toimittanut, mutta rahastot näkyy verotiedoissa. Tämän opin kantapään kautta ettei sellasta kannata olla. Pojalle oli rahasto jonne ukit ja mummot laitto rahaa syntymäpäivinä niin kappas vaan sosku katto ne mun käyttörahoiksi ja ei sit herunu koko kesänä rahaa. Olin opiskelija joten en saanut mistään rahaa sitten kun työpaikkaakaan en saanut :/
Lapselle lahjoitetut rahat on lapsen rahoja, joita vanhemmat EI saa käyttää yleisiin menoihin.

https://www.op.fi/op?cid=150610705
Alaikäisen omaisuutta hoitavat hänen edunvalvojansa eli huoltajansa. Jos lapsen molemmat vanhemmat ovat hänen huoltajiaan, hoitavat he lapsen omaisuutta yhdessä riippumatta siitä, kumman vanhemman luona lapsi asuu. Edunvalvojien on noudatettava holhoustoimilain määräyksiä. Alaikäisen varoja sijoitettaessa varat on aina sijoitettava hänen nimissään olevaan sijoituskohteeseen, eikä niitä saa sekoittaa toisten varoihin. Edunvalvoja ei saa lahjoittaa lapsen omaisuutta.

http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=910892
Perussääntö on yksinkertainen: lapsen varoja saa käyttää vain ja ainoastaan hänen omaksi hyödykseen. Alaikäinen ei ole koskaan velvollinen elättämään vanhempiaan. Tarvittaessa säästöjä voi silti käyttää isompiin hankintoihin ja jopa lapsen juokseviin menoihin, jos lahjoittajan tahto ei tätä estä.

www.hyvinkaanmaistraatti.fi
Alaikäisen omaisuus on säilytettävä hänen nimissään eikä hänen varojaan saa sekoittaa toisten varoihin. Lapsen varoja saadaan käyttää ainoastaan hänen omaksi hyödykseen. Edunvalvojat päättävät yhdessä lapsen omaisuuden sijoittamisesta ja käyttämisestä.

 
miksi ei saisi myydä tarpeetonta tavaraa eteenpäin? Ei kai se kierrättäminen tuloja katso. Eihän niitä rahoja verotuksessakaan huomioida. Pitää vaan selittää, mistä rahat on tulleet. Isommat summat voi tietysti sossuntätiä
ihmetyttää....
 
Juristi
Alkuperäinen kirjoittaja Soskun täti minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja RiPaska:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miks niitä tuloja pitää salailla, jos sulla kerta on rahaa "ylimääräistä" niin mitä sä sossusta mitään haet. :/
juuri samaa asiaa olin kirjoittamassa
Täysi peesi tähän. Mulla ei mene millään jakeluun, että kehtaatte olla tuollaisia pummeja ja hakea meiltä rahaa täysin väärin perustein ja suoranaisesti valehtelemalla. [/quote

Eli jos ihminen on niin köyhä, että joutuu turvautumaan toimeentulotukeen (jokainen tietää että ne sossusta saatavat rahat ovat järjettömän pieniä)
niin sulla ei ole oikeutta esim. myydä vanhoja vaatteita siinä toivossa että edes joskus olisi 4? enemmän rahaa??? Rikkaat toki saavat kerätä lisätienestejä kipputoreilla yms.

Uskomatonta... Ja tiedoksi, itse en ole sossun asiakas vaan hyvin toimeentuleva yrittäjä, mutta olen aina kuvitellut ja toivonut että suomen köyhät voisivat juur esim. huutonetissä tms. saada pieniä lisätuloja itselleen ja helpotusta omaan arkeensa.

Te olette sydämettömiä!
 
Vieras
Mitä mun äite ja ex on laitellu mulle rahaa esim yht kk 50 ? vaik niin ei sossu oo niitä multa koskaan laskenu tuloksi ja mul on sitä varten eri tili mihin tulee isompia rahoja
 
Mitä noihin lapsen säästöihin tulee niin...Silloin kauan sitten ku jouduttiin sossussa käymään ei meillä ainakaan otettu huomioon pojan rahastoa ja siellä olevia rahoja huomioon.Täti vain sanoi että voisiko sitä hetkeksi keskeyttää kunnes pahimman yli päästään.
 
Jos saa huutiksesta vaikkapa useita satasia kuussa, niin minusta se on jo sen verran paljon, että siitä pitäisi ilmoittaa. Jos taas saa muutaman kympin, niin sen vielä voisi vaan antaa olla... mutta tosiaankin, kyllä se minusta väärin tehdä "pimeää bisnestä" ja nostaa tukia, jos tulisi toimeen ilmankin.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:14 Tiuku kirjoitti:
Vai pitääkö minun mennä pankkiin aukaisemaan salatili mihin näistä tulevat rahat voi laittaa.
Varmaan tuo tili on syytä avata. Ei kai ne sossussa tiedä tuloistasi, jos et niitä huutele.
ne voi saada sen toisenkin tilin selville..ja sitten syntyy haloo ja loppuu rahan tulo ..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:14 Tiuku kirjoitti:
Vai pitääkö minun mennä pankkiin aukaisemaan salatili mihin näistä tulevat rahat voi laittaa.
Varmaan tuo tili on syytä avata. Ei kai ne sossussa tiedä tuloistasi, jos et niitä huutele.
ne voi saada sen toisenkin tilin selville..ja sitten syntyy haloo ja loppuu rahan tulo ..
Ei saa selville toista tiliä, se on fakta
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:14 Tiuku kirjoitti:
Vai pitääkö minun mennä pankkiin aukaisemaan salatili mihin näistä tulevat rahat voi laittaa.
Varmaan tuo tili on syytä avata. Ei kai ne sossussa tiedä tuloistasi, jos et niitä huutele.
ne voi saada sen toisenkin tilin selville..ja sitten syntyy haloo ja loppuu rahan tulo ..
Ei saa selville toista tiliä, se on fakta
no hyvä sitten niin..empä varmaksi tiedö kun sossussa ei asioida..mutta aattelin vaan että jos saisikin tietää..etteitule sanomista
 
aina joku kateellinen
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Salatilistä voi jäädä kiinni ja siinähän maksat sitten joka sentin takaisin :kieh:. Sossu antaa rahaa, että ihminen pärjää tilapäisessä ahdingossa. Tekisi mieli käräyttää teidät kaikki veronmaksajien rahoilla siipeilijät. Nykyään onneksi moni jää kiinni, kun ilmiantoja tekee naapurit ja jopa ystävät.
Höh!
Tuskin ketään niin paljon rikastuu omia tavaroitaan myymällä, että siitä kateellinen täytyy olla.
Jos jollain on taloudellinen ahdinko, niin eikö silti saisi nautti muutamasta lisä kympistä.
 
Ompelijatar
Mä puolestani olen siis miettinyt että puuttuuko verottaja jotenkin asiaan / tileihin jos on myynyt huutonetin kautta paljon ja osa tavaroista uutta esim. ommeltuja vaatteita !

Kertokaa ompelijat ? Jotenkin mietityttää, kun mullakin paljon uutta ja ommeltua joista on rapsahdellut ihan hyvin tuloja tilille huuto.netin ja KaksPlussan kirpparin kautta.
 
narsku
Mulla ei kyllä kertaakaan sossu ole ottanut huomioon huuto.netin tuloja, tai yksittäisiä 20? tuloja tilille.

Ihan rehellisesti kaikki rahat annan tulla omalle tililleni, joista vien kuukausittain tiliotteen sossuun.

kuukaudessa voit tienata enintään 150?, mitä ei välttämättä oteta sossussa huomioon ollenkaan (etuoikeutettu tulo)

Eli jos sulle tulee tilille enintään tuo 150?/kk huuto.netistä voittoja, niin sossu ei välttämättä sitä tosiaan ota huomioon.
Eriasia on sitten, jos panoja näkyy tilillä aina kerralla 100? tai enemmänkin, niin kyllä he siihen kiinnittävät huomiota ja sitten et saa sossusta välttämättä rahaa..

salatilejä en suosittele avaamaan, mutta kukin tyylillään :)
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja tilille tulleista kaikista panoista pitää tehdä kirjallinen selvitys sossua varten.. Se on joku määrä, minkä ylittyessä panot katsotaan tuloiksi, mutta en muista sitä määrää.. Eli tietyn summan saa vaikka vanhemmat antaa ilman, että se katsotaan tuloksi, oisko se ollut jotain satasen tai alle kuussa.. Voi kun muistais..

Juu, mutta eipä meillä ainakaan otettu huomioon veron palautuksia +1700 euroa lainkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja tilille tulleista kaikista panoista pitää tehdä kirjallinen selvitys sossua varten.. Se on joku määrä, minkä ylittyessä panot katsotaan tuloiksi, mutta en muista sitä määrää.. Eli tietyn summan saa vaikka vanhemmat antaa ilman, että se katsotaan tuloksi, oisko se ollut jotain satasen tai alle kuussa.. Voi kun muistais..

Juu, mutta eipä meillä ainakaan otettu huomioon veron palautuksia +1700 euroa lainkaan.
Just... no hyvin ootte keplutellu niiden kanssa läpi... Mulla otettiin sillon huomioon kaikki. sain joku parisataa kerran palautuksia niin 150e hyväksyttiin ja loput sitten laskettiin tuloiksi. Ja huuto.net tulot myös.
 

Yhteistyössä