katsoko ...

Riippuu tilanteesta ja ihmisestä. Jos juttu kestää pitkään, en yleensä pysty katsomaan toista kovin pitkään silmiin. Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia, joita en mielellään katso silmiin. Tervehtiessä toki katson.
 
Juu.
Monesti baarissa tai jossain missä on tuntemattomia ihmisiä, silmiinkattomiseni kanssa olen aina vähän pulassa. Moni ottaa sen flirttailuna ja seksuaalisena kiinnostumisena. Mielestäni se on vaan sellasta ystävällisyyttä, sekä osoittaa kiinnostustusta toiseen ihmiseen ja siihen mitä hän suustaan päästää.
 
Katson otsaan tai silmien väliin. Ainoastaan Dataa (tai muita läheisiä perheenjäseniä) katson suoraan silmiin. Tuo otsaan tuijottaminenkin vaatii kovasti energiaa. Ei oo tällaisen tarkkaavaisuushäiriöisen autistin hommia tuo tuntemattomien silmiin tiirailu. Tiedän, että ihmiset kokevat epämukavaksi, jos katselen ympärilleni, joka olisi minulle luontaista, siksi tuijotan silmien suuntaan. Datan kohdalla oikeasti tahdon katsoa silmiin.
 
"vieras"
Katson otsaan tai silmien väliin. Ainoastaan Dataa (tai muita läheisiä perheenjäseniä) katson suoraan silmiin. Tuo otsaan tuijottaminenkin vaatii kovasti energiaa. Ei oo tällaisen tarkkaavaisuushäiriöisen autistin hommia tuo tuntemattomien silmiin tiirailu. Tiedän, että ihmiset kokevat epämukavaksi, jos katselen ympärilleni, joka olisi minulle luontaista, siksi tuijotan silmien suuntaan. Datan kohdalla oikeasti tahdon katsoa silmiin.
Data..Data...Data sitä... Data tätä...


Jep.
 
Katson otsaan tai silmien väliin. Ainoastaan Dataa (tai muita läheisiä perheenjäseniä) katson suoraan silmiin. Tuo otsaan tuijottaminenkin vaatii kovasti energiaa. Ei oo tällaisen tarkkaavaisuushäiriöisen autistin hommia tuo tuntemattomien silmiin tiirailu. Tiedän, että ihmiset kokevat epämukavaksi, jos katselen ympärilleni, joka olisi minulle luontaista, siksi tuijotan silmien suuntaan. Datan kohdalla oikeasti tahdon katsoa silmiin.
Ei se ole kaikille "tavallisillekaan" aina helppoa. En tiedä miksi minusta pitkä silmiinkatselu keskustelun aikana on vaikeaa, paitsi hyvin rakkaan ihmisen kanssa. Kyse ei ole valehtelusta vaan...en tiedä... ujo olen ollut aina. Pitää oikein keskittyä katseeseen välillä että antaa itsestään hyvän, avoimen ja rehellisen kuvan: /
 

Yhteistyössä