Voi v... mitä kusipäitä miehet on. Ja naiset. Syy siihen miksi naiset ovat miehiä pienikokoisempia vaikka tekevät kovempaa työtä ja jonka takia he kuolevat synnytyksiin on se, että TYTÖILLE EI ANNETA RUOKAA. Voi helvetti että suututtaa.
Dokumentissa selvitettiin syytä siihen miksi naiset ovat pienikokoisempia kuin miehet. Biologista syytä ei löytynyt. Koska naiset primitiivississä kulttuureissa tekevät raskaita töitä, luulisi heidän olevan kehittyneet suuriksi mutta näin ei ole käynyt. Syy siihen on, että luonnonvalinta suosii pienikokoisia naisia koska monessa kulttuurissa tytöille ei anneta riittävästi ruokaa. Jos naiset olisivat isokokoisia ja kuluttaisivat paljon energiaa, he kuolisivat nälkään.Avaas nyt vähän enemmän. Mistä dokumentti kertoi?
Mä en usko olevani pieni sen vuoksi etten olisi saanut ruokaa..
Muuta Hollantiin, siellä olet lyhyemmästä päästä.Katoin, jooo'o. Tuntuu ettei edes keksi mitään järkevää sanottavaa, koska itse ongelma on niin järjetön että _mitä_.
Jea. Dokkari oli sikäli kavala, että 2/3 osaa siitä oli etsivinään syitä asiaan sieltä sun täältä, vaikka katsojana olin jo etukäteen ajatellut sitä selitystä, että kumma jos syy ei ole naisten huonompi ravinto, sillä miten se voisi olla vaikuttamatta. Dokkari kuitenkin harhautti alkuun ihan oikeasti miettimään muitakin selityksiä.
Mä olen esimerkki hyvinsyötetystä naisesta, joka kasvoi vanhempiaan pidemmäksi, ja oon koko elämäni saanut kuulla hokemaa että ootpa pitkä, kumpi teistä on pidempi, ja etenkin nyt kun mieheni on 3 cm pidempi niin hänen vanhempansa ovat kauhuissaan mun valtavasta pituudesta ja kuulen siitä mitä omituisimpia vihjailuja ja piikittelyjä. Ja mun pituus on siis vain 175 cm, mikä on mun ikäluokassa havaintojeni mukaan aika normaali mitta vaikka enemmistö onkin hieman lyhyempiä.
Olen vain sellaisesta tappisuvusta että ei ole helppo setien ja tätien helppo uskoa silmiään. Lisäksi suurin osa lyhyistä naisista rakastaa lyhyyttään ja pienuuttaan, vaikka ne onkin valittavinaan "että kun mä oon tämmönen tappi ja te muut ootte niin pitkiä valivali" niin eihän ne jatkuvasti hokisi muille, kuinka pitkiä ne on, ja kihertäisi omaa kurjaa lyhyyttään, jos ne eivät haluaisi tuoda sitä esille.
Harva esim. huutelee kadulla että voi ei kun mun henki alkaa aina haista, haistelkaa nyt mun henkee kun se on niin kauheen hajunen - koska oikeasti negatiivinen ominaisuus halutaan piilottaa. Mutta kehuja on kiva kerjätä ominaisuudesta, jota voi vaan leikisti pitää negatiivisena, kun muut pitävät sitä oikeasti söpönä ja naisellisena piirteenä eikä korkokenkien käyttökään uhkaa karkottaa miehiä, kun silti on sopivan mittainen.
Eli joo, ehkä saan kiittää mun pituuskompleksia lyhyiden ihmisten itserakkaudesta, koska muiden pituutta on niin kiva taivastella kun kerran voi. Lyhyet saa sipsutella korkokengissä ja olla silti miehiä lyhyempiä JA NIIN SULOISIA TASKUVENUKSIA lässynlää.
Jos olisin miespuolinen, kukaan ei olisi koskaan ihmetellyt mun pituutta eikä olisi mulla niin pimeä minäkuva ja jo lapsena opeteltu huono ryhti.
Mutta etuoikeutettuhan mä olen, kun en jäänyt lyhyeksi vastoin geenejäni.
On se niin perseestä, että naiselle liha ja laadukas, riittävä ravinto on vitusti tärkeämpää kuin miehille, mutta ne ei sitä yleensä maailmalla saa, koska nainen on toinen sukupuoli.
Mutta niin kieroa, että vastoin biologisia tosiasioita pituus on naisella kulttuurisesti positiivinen ominaisuus korkeintaan silloin, jos siihen yhdistyy laihuus, koska se on mallimaista, mutta normaalipainoinen ja pitkä on usein miestä kookkaampi eli monen makuun massiivinen ja epänaisellinen jne.
Mun kanta tuli varmaan selväks, niin jospa saisin tämän vaahtoamisen loppumaan... rupean näkemään punaista kun ajatus lipsahtaa näille poluille.
No jos yhtään lohduttaa, niin mä pidin itseäni rumana nuorempana juuri siksi, että olen niin lyhyt, eli 160 cm. En ollut mallimaisen pitkäraajainen, hoikka, ja silloin kun olin teini joskus yli kymmenen vuotta sitten vielä, sehän oli se ainut ihanne. Vasta vähän vanhempana opin sen, että niin, jotkut saattaa pitääkin lyhyyttä nättinä tai söpönä. Nyt en kyllä pidä pituuttani epäviehättävänä enää, mutta niinhän se toivottavasti meneekin kaikilla, että kasvaessaan oppii hyväksymään ulkonäkönsä.Katoin, jooo'o. Tuntuu ettei edes keksi mitään järkevää sanottavaa, koska itse ongelma on niin järjetön että _mitä_.
Jea. Dokkari oli sikäli kavala, että 2/3 osaa siitä oli etsivinään syitä asiaan sieltä sun täältä, vaikka katsojana olin jo etukäteen ajatellut sitä selitystä, että kumma jos syy ei ole naisten huonompi ravinto, sillä miten se voisi olla vaikuttamatta. Dokkari kuitenkin harhautti alkuun ihan oikeasti miettimään muitakin selityksiä.
Mä olen esimerkki hyvinsyötetystä naisesta, joka kasvoi vanhempiaan pidemmäksi, ja oon koko elämäni saanut kuulla hokemaa että ootpa pitkä, kumpi teistä on pidempi, ja etenkin nyt kun mieheni on 3 cm pidempi niin hänen vanhempansa ovat kauhuissaan mun valtavasta pituudesta ja kuulen siitä mitä omituisimpia vihjailuja ja piikittelyjä. Ja mun pituus on siis vain 175 cm, mikä on mun ikäluokassa havaintojeni mukaan aika normaali mitta vaikka enemmistö onkin hieman lyhyempiä.
Olen vain sellaisesta tappisuvusta että ei ole helppo setien ja tätien helppo uskoa silmiään. Lisäksi suurin osa lyhyistä naisista rakastaa lyhyyttään ja pienuuttaan, vaikka ne onkin valittavinaan "että kun mä oon tämmönen tappi ja te muut ootte niin pitkiä valivali" niin eihän ne jatkuvasti hokisi muille, kuinka pitkiä ne on, ja kihertäisi omaa kurjaa lyhyyttään, jos ne eivät haluaisi tuoda sitä esille.
Harva esim. huutelee kadulla että voi ei kun mun henki alkaa aina haista, haistelkaa nyt mun henkee kun se on niin kauheen hajunen - koska oikeasti negatiivinen ominaisuus halutaan piilottaa. Mutta kehuja on kiva kerjätä ominaisuudesta, jota voi vaan leikisti pitää negatiivisena, kun muut pitävät sitä oikeasti söpönä ja naisellisena piirteenä eikä korkokenkien käyttökään uhkaa karkottaa miehiä, kun silti on sopivan mittainen.
Eli joo, ehkä saan kiittää mun pituuskompleksia lyhyiden ihmisten itserakkaudesta, koska muiden pituutta on niin kiva taivastella kun kerran voi. Lyhyet saa sipsutella korkokengissä ja olla silti miehiä lyhyempiä JA NIIN SULOISIA TASKUVENUKSIA lässynlää.
Jos olisin miespuolinen, kukaan ei olisi koskaan ihmetellyt mun pituutta eikä olisi mulla niin pimeä minäkuva ja jo lapsena opeteltu huono ryhti.
Mutta etuoikeutettuhan mä olen, kun en jäänyt lyhyeksi vastoin geenejäni.
On se niin perseestä, että naiselle liha ja laadukas, riittävä ravinto on vitusti tärkeämpää kuin miehille, mutta ne ei sitä yleensä maailmalla saa, koska nainen on toinen sukupuoli.
Mutta niin kieroa, että vastoin biologisia tosiasioita pituus on naisella kulttuurisesti positiivinen ominaisuus korkeintaan silloin, jos siihen yhdistyy laihuus, koska se on mallimaista, mutta normaalipainoinen ja pitkä on usein miestä kookkaampi eli monen makuun massiivinen ja epänaisellinen jne.
Mun kanta tuli varmaan selväks, niin jospa saisin tämän vaahtoamisen loppumaan... rupean näkemään punaista kun ajatus lipsahtaa näille poluille.
Olen niin naiivi etten osannut edes kuvitella, että maailmalla yleisesti kohdeltaiisin tyttöjä eri tavalla kuin poikia.Katoin, jooo'o. Tuntuu ettei edes keksi mitään järkevää sanottavaa, koska itse ongelma on niin järjetön että _mitä_.
kylläpä suomessakin ainakin isovanhempien ikäluokassa elää melko sitkeänä ajatus että tyttövauvan pitää olla pieni ja siro ja jos poikavauva on hoikka niin ollaan huolissaan saako se tarpeeksi maitoa.Olen niin naiivi etten osannut edes kuvitella, että maailmalla yleisesti kohdeltaiisin tyttöjä eri tavalla kuin poikia.
Asian vierestä, mutta ihan sama juttu koskee isotissisiä naisia. Isotissiset naiset tekevät hirveän numeron tisseistään. Joka ikisellä tapaamisella tulee varmasti tiettäväksi, miten on hankalaa löytää vaatteita ja miten on inhottavaa, kun miehet kyttäävät ryntäitä jne. Yleinen ihanne kallistuu kuitenkin niiden isotissisten suuntaan, joten aika ikävältä tuntuu tällaisesa pikkutissisenä kuunnella tällaista 'valitusta'. Ilmeisestikään se miehiltä saatu huomio ei riitä, kun sitä pitää hakea vielä naisiltakin.Lisäksi suurin osa lyhyistä naisista rakastaa lyhyyttään ja pienuuttaan, vaikka ne onkin valittavinaan "että kun mä oon tämmönen tappi ja te muut ootte niin pitkiä valivali" niin eihän ne jatkuvasti hokisi muille, kuinka pitkiä ne on, ja kihertäisi omaa kurjaa lyhyyttään, jos ne eivät haluaisi tuoda sitä esille.
Eli joo, ehkä saan kiittää mun pituuskompleksia lyhyiden ihmisten itserakkaudesta, koska muiden pituutta on niin kiva taivastella kun kerran voi.
Heh niinpä, mäkin oon pienitissinen sen lisäksi että oon pitkä, ja kas kummaa kuinka mun seura inspiroi ihmisiä yhä uudelleen valittamaan noista mulle vastakkaisista ominaisuuksista.Alkuperäinen kirjoittaja sama ilmiö;30441909:Asian vierestä, mutta ihan sama juttu koskee isotissisiä naisia. Isotissiset naiset tekevät hirveän numeron tisseistään. Joka ikisellä tapaamisella tulee varmasti tiettäväksi, miten on hankalaa löytää vaatteita ja miten on inhottavaa, kun miehet kyttäävät ryntäitä jne. Yleinen ihanne kallistuu kuitenkin niiden isotissisten suuntaan, joten aika ikävältä tuntuu tällaisesa pikkutissisenä kuunnella tällaista 'valitusta'. Ilmeisestikään se miehiltä saatu huomio ei riitä, kun sitä pitää hakea vielä naisiltakin.
Sä et taida tietää oikeesti mitään perinnöllisyydestä ja luonnonvalinnasta, joten sinuna olisin ihan hiljaa... Luuletko oikeesti, että äidin pituus periytyy vain tyttärille ja isän pituus vain pojille ?Se, että monissa kulttuureissa äidit (naiset!) suosivat poikia, voi selittää osan kokoeroista tuossa kulttuurissa. Se ei kuitenkaan kelpaa selitykseksi sille, että kaikkialla naiset ovat miehiä lyhyempiä. Se suurin syy on kuitenkin geeneissä, vaikka kaikkia pituuteen vaikuttavia geenejä ei vielä tunnetakaan.
Mutta ei hätää. Ryhtymällä tekemään lapsia vain itseään lyhyempien miesten kanssa voivat naiset muuttaa suunnan. Jo muutamassa sukupolvessa tippuisi miesten keskipituus useampia senttimetrejä. Kuinka minusta kuitenkin tuntuu, että naiset valinnoillaan suuntaavat juuri toiseen suuntaan - jakavat pesää mahdollisimman pitkille miehille! Naiset kasvattavat valinnoillaan kokoeroa.
Ihannepari?
En nyt kuitenkaan ole hiljaa. Kas kun luonnonvalinta toimii myös keinotekoisena. Kun ne pitkät miehet jäävät ilman jälkeläisiä, pienenee jälkikasvun keskikoko, vaikka joukossa onkin koripalloilijaäitejä. Ja pikku hiljaa myös sukupuolten kokoero katoaa, kun ne geenialleelit, jotka aiheuttavat suuremman keskipituuden y-kromosomin omaaville, harvinaistuvat. Aikaa tosin menee lukuisia sukupolvia.Sä et taida tietää oikeesti mitään perinnöllisyydestä ja luonnonvalinnasta, joten sinuna olisin ihan hiljaa... Luuletko oikeesti, että äidin pituus periytyy vain tyttärille ja isän pituus vain pojille ?
En tajua mikä sinua noin huvittaa. Ainakin meillä lapsuudessa maala mummolassa ja joka paikassa missä koskaan olen ollut, aina miehien oletetaan syövän lihat ja parhaat palat, ilman heidän osallisuutta siihen että ruokaa yleensä ilmestyy pöytään.Alkuperäinen kirjoittaja köjköl;30441652:Minkähän dokumentin sä nyt olet katsonut? Ja vielä olennaisempi kysymys on, että mitähän sä mahdoit katsomastasi ymmärtää?
Ei kun siis kyseessä on tietysti jo satoja vuosia koko maailman miehiä yhdistänyt salaliitto, jossa tyttölapsia pidetään nälässä...
Niin... Tuliko sulle yllätyksenä, että sukupuolten välisestä tasa-arvosta on ruvettu puhumaan vasta hiljattain eikä todellakaan ympäri maailmaa?Alkuperäinen kirjoittaja köjköl;30441652:Minkähän dokumentin sä nyt olet katsonut? Ja vielä olennaisempi kysymys on, että mitähän sä mahdoit katsomastasi ymmärtää?
Ei kun siis kyseessä on tietysti jo satoja vuosia koko maailman miehiä yhdistänyt salaliitto, jossa tyttölapsia pidetään nälässä...
Alkakaa hei muutkin pikkutissit ylpeästi tuulettaa niitä somia pikku pingispallojanne. Mä sitten jaksan aina noihin isoryntäisten valituksiin heittää vastavalituksen, että "Joo ei oo helppoa mullakaan, ei saa sopivia liivejä niin pitää olla ilman. Onnistuu onneksi kivutta ja häpeättä, kun nää appelsiinin puolikkaat ei yllä roikkumaan hähä..."Alkuperäinen kirjoittaja sama ilmiö;30441909:Asian vierestä, mutta ihan sama juttu koskee isotissisiä naisia. Isotissiset naiset tekevät hirveän numeron tisseistään. Joka ikisellä tapaamisella tulee varmasti tiettäväksi, miten on hankalaa löytää vaatteita ja miten on inhottavaa, kun miehet kyttäävät ryntäitä jne. Yleinen ihanne kallistuu kuitenkin niiden isotissisten suuntaan, joten aika ikävältä tuntuu tällaisesa pikkutissisenä kuunnella tällaista 'valitusta'. Ilmeisestikään se miehiltä saatu huomio ei riitä, kun sitä pitää hakea vielä naisiltakin.