Katsastuksesta tietäviä, kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Käytin auton katsastuksessa, se ei mennyt läpi. Siispä vein auton korjaamolle joka korjasi katsastuksessa huomatut viat. Huomenna oon viemässä autoa jälkitarkastukseen, mutta nyt siinä alkoi taas vilkkumaan airbagin valo (sähkövika). Tätä ei siis ollut silloin kun auton käytin siellä, se valo vilkkuu miten sattuu ja milloin sattuu.

Kysymys kuuluukin; voiko mun auto pompata katsastuksesta tuon uuden vian takia, jota ei siis alunperin siinä viikko sitten vielä ollut? Vai katsooko ne vain ja ainoastaan ne korjauskehoituksen saaneet kohdat eikä mitään muuta? Tokihan tuo valon vilkkuminen näkyy kun katsastusmies ajaa auton halliin :(

Varmasti pomppaa jos katsastusmies sen valon vilkkumisen huomaa. Järkevintä on tietysti vika korjauttaa, mutta jälkitarkastuksesta kun on kyse niin perinteinen vilkkuvan polttimon poisto lienee se yleisin korjauskeino :)

Tietääkseni uusintakatsastuksessa saa käräyttää vain niistä vioista mitkä jo aiemmin merkitty, uusia ei saa enää merkata. Tämä tieto ukoltani, joka on asian kans joskus joutunut tekemisiin.

[QUOTE="vieras";26650761]Tietääkseni uusintakatsastuksessa saa käräyttää vain niistä vioista mitkä jo aiemmin merkitty, uusia ei saa enää merkata. Tämä tieto ukoltani, joka on asian kans joskus joutunut tekemisiin.[/QUOTE]

Ootko ihan varma? Koska jos tuo vilkuttaa vielä aamulla ja sen takia ei taaskaan mene läpi niin mä en kestä.. Auto ollut tuon vian takia monet kerrat korjaamolla ja aina ne ukot siellä vaan sanoo että se on sähkövika ja johtuu jostain johdosta jossain. Menee kuulema ohi kun vähän heiluttelee niitä johtoja siellä jossain. Paljon mua auttaa nää neuvot :/

käytä huollossa jossa ne voi katsoa sillä koneella mikä on vika ja kytkeä sen väliaikaisesti pois päältä. mulla oli keväällä sama homma, päivä ennen katsastusta syttyi ja kun käytin huollossa niin ottivat sillä koneella sen vika koodin ja valo sammui. oli sammuksissa sen kaksi päivää ja kerkesin käyttää katsastuksessa.

huollossa sanoivat et ajaa sillä voi mutta ei kannata ajaa kolaria koska airbagit ei toimi. huomenna menossa auto sitten laittoon, sanoivat että ne liittimet on vaan löystyneet ja ne pitää juottaa uudelleen kiinni. liittimet voi kuulemma irrota ihan vain penkin siirrosta.

mun yks työkaveri neuvo et ne on siellä kuskin penkin alla mut en mie uskaltanut niitä ruveta sorkkimaan...

[QUOTE="vieras";26650761]Tietääkseni uusintakatsastuksessa saa käräyttää vain niistä vioista mitkä jo aiemmin merkitty, uusia ei saa enää merkata. Tämä tieto ukoltani, joka on asian kans joskus joutunut tekemisiin.[/QUOTE]

No kyllä varmaan saa, jos merkittäviä vikoja ilmaantuu katsastusten välissä.

Yhteistyössä