K
katkera
Vieras
Miten siitä pääsee ikinä eroon? Nykyään tuntuu, että ajattelen noita katkeria asioita joka päivä, lähes kokoajan kun vain lastenhoidolta ehdin
Ja katkera olen lähinnä vanhemmilleni, äidille.. Lapsuus oli mitä oli, mutta luulin että asiat helpottuisi aikuisena kun pääsee pois kotoa. Mutta ei. Asiat oikeastaan vaan pahenee. Olen erittäin vihainen äidilleni, joka ei välitä meistä lapsistaan kovin ihailtavasti (omasta mielestään kyllä, mutta ei se kyllä minun mielestäni juuri näy mitenkään). Ei käy katsomassa lapsenlapsia kuin noin kerran vuodessa, vaikka kohtuullisen lähellä asuu. Eikä edes soita ikinä. Välillä muodollisesti laittaa viestiä. Olen vain niin väsynyt tähän lastenhoitoon (tai en oikeastaan lapsiin, vaan tähän yksinäisyyteen..) ja toivoisin niin, että edes oma äiti olisi joskus auttamassa. Mutta ei ole ikinä, ei koskaan edes vihjaissut että voisi jotenkin auttaa! Meidän puolelta on aina avunpyynnöt tulleet, nihkeästi on onnistunutkin.. Olen surullinen, kun näen naapurin luona äidin käyvän lähes joka päivä. Katkeruus nousee pintaan, kun joku kaveri puhuu sukulaisistaan jotka auttaa.. Viimeksi esikoisen synttäreille piti mun pikkuveljellä maksaa äidille bensat, että tulee. Niin paljon välittää meistä
Olen ns. kilttityttö, joka ei näitä asioita saa sanottua kunnolla. En siis osaa kertoa ja näyttää pahaaoloani. Sitten yksin kyllä. Terapian tarpeessa?