Katkaisinko välit ystävään liian heppoisin perustein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Olemme olleet tämän henkilön kanssa ystäviä nuoruudesta lähtien, lähemmäs 15 vuotta. Noihin vuosiin on mahtunut kaikenmoista. Nuorempana riekuimme yhdessä, mutta sitten aloimme molemmat rauhoittua. Kouluttauduimme ja minä perustin perheen.

Tämän ystävän kohdalla se rauhoittuminen ei vain kestänyt kovin kauaa vaan nuoruuden sekoilut alkoivat uudestaan. Alkoi taas "bilettää" eli rampata baareissa väh. pari kertaa viikossa. Eikä siinä välttämättä mitään jos meno olisi ihan asiallista. Mutta kun tämän kaverin kohdalla meno onkin sitä luokkaa, että joutuu lähes joka kerta tappeluun, naiskentelee vieraita miehiä yleisillä paikoilla, yrittää varastaa jonkun lompakkoa, joutuu putkaan jne. ihan tolkutonta sekoilua. Tuon lisäksi olen lähes täysin varma, että vetelee viinan lisäksi muutakin (on käyttänyt nuorena). Kaiken touhun kruunasi se, että yritti käydä lääppimään ja suutelemaan miestäni silmieni alla.

Itse olen siis aivan normaali työssäkäyvä perheenäiti. Olisitko sinä jaksanut katsella tuollaista touhua? Minä en ja nyt tämä entinen ystävä puhuu minusta ympäri kyliä, kuinka huono ihminen olen kun pistän välit poikki ilman syytä.

No eihän tuollaista kukaan kattele. Olisin varmaan ensin yrittänyt istuttaa kahvikupposen ääreen ja vähän kysellä syitä käyttäytymiseen ja vihjaillut, että överiksi menee. Ellei apu kelpaisi tai auttaisi/muuttaisi mitään, sitten ottaisin välimatkaa. En kylmästi suoraan katkaisisi välejä, mutta en varsinaisesti yhteyttäkään pitäisi.

Eiköhän tuossa ole syytä kerrakseen. Sinänsä on sama miten joku vapaa-ajallaan riekkuu, mutta jos itse joutuu vedetyksi mukaan sekoiluun, tavalla tai toisella, niin sellaista en siedä. Vaikuttaa aika holtittomalta ja ennuste on huono. En ryhtyis nostamaan aikuista suosta jos siellä haluaa rypeä.

No jos asetelma on oikeasti tuo, että sä olet fiksu töissäkäyvä perheenäiti ja kaveris baareissa sekoileva narkkari, niin mitä syytä sulla on olla huolissaan siitä, mitä se susta kylillä puhuu? Jokainen täysijärkinen tajuaa, kumman juttuja teistä kannattaa kuunnella, ja niillä, jotka ei oo täysijärkisiä ei kai ole mitään merkitystä.

Eli jatka vaan omaa elämääsi tyytyväisenä, kun pääsit riesasta eroon.

En kyllä lähtisi juhlimaan tuollaisen kanssa enkä varmaan kotiinikaan kutsuisi .
Itse en pitäisi yhteyksiä , en tekisi isoa numeroa välien rikkoutumisesta antaisin ystävyyden hiipua jos ainoa yhteinen asia on biletys.

Yhteistyössä